Çalışmanın amacı 2017-2018 öğretim yılında spor lisesi yetenek sınavına girerek başarılı olup kayıt yaptırma hakkı kazanan ve başarısız olup elenen öğrencilerin yetenek testlerindeki başarı puan farklılıklarını karşılaştırmaktır. Çalışma 2017-2018 öğretim yılında spor lisesi yetenek sınavına giren 206 erkek:152; kadın:54 kişi arasından sınavı kazanan n=101 erkek:67 kadın:34 ve kazanamayan n=105 n=85 erkek; n= 20 kadın aday ile gerçekleştirilmiştir. Yetenek sınavına giren öğrenciler; koordinasyon parkuru, 30 m sürat, durarak uzun atlama, ritim testlerine katılarak derecelerine göre puan almışlardır. Bu testler tamamlandıktan sonra aldıkları puanlara ek olarak varsa sportif özgeçmiş puanları eklenmiş ve Sportif Başarı Puanları SBP belirlenmiştir. Sınavı kazanan ve kazanamayan kadın ve erkek adayların akademik başarıları ve yetenek test puanları arasındaki farklılığı belirlemek için ikili karşılaştırmalarda Mann-Whitney U testi, gruplar arasındaki farklılığı belirlemek için Kruskal Wallis H testi kullanılmıştır. Çalışma sonucunda; sınavı kazanan erkek ve kadın adayların kazanamayanlara göre sportif yetenek test puanları arasındaki fark istatistiksel olarak anlamlıdır. Üçüncü kategoride yer alan erkek ve kadın adaylar okula yerleştirme ve sportif başarı testlerinde en yüksek puanları almışlardır
The purpose of the study was comparing the differences between the scores of the students who passed and who could not pass Aptitude Tests for sports high schools. The study was conducted with 101 students male: n=67; female: n=34 who took and succeeded the Aptitude Test in 2017-2018 academic year among 206 students male: 152; female: 54 , and with 105 students male: n=85; female: n=20 students who could not pass the test. The students participated in the coordination track, 30-m speed, standing long jump, rhythm tests, and received scores according to their performances. The Sports Player Background Scores if any were added to their scores and the Sportive Success Scores SSS were determined. The Sports Player Background Scores if any were added to their scores and the Sportive Success Scores SSS were determined. Mann-Whitney U test was used in comparisons to identify the difference between academic success and ability test points of male and female participants who passed or failed the test, and Kruskal Wallis H test was used to identify the difference among the groups. At the end of the study, the difference in sports ability test points of the female and male participants who passed the test and the ones who failed the test were statistically significant. Male and female partıcipants in third category had the highest point in sports ability tests and school placement.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | March 1, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 10 Issue: 1 |