Amaç: Bu çalışmanın amacı, ilkokul, ortaokul ve lisede yüzme öğretimi veren öğretmen adaylarının (ÖA) ders ve ünite planlarındaki öğretimsel uyumunu araştırmaktır. Yöntemler: Batı Avrupa'daki bir Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği (BESÖ) programından en az dört derslik bir üniteyi öğreten altı ÖA araştırmaya dâhil edildi. Ünite ve ders planları, öğretmenlik uygulaması sırasında ilkokul, ortaokul ve lise öğrencilerine öğretmek için yazıldı. Ünite hedefleri ile ders öğrenme çıktıları, değerlendirmeler ve görevler arasındaki kalite ve uyumun değerlendirmesi, eğitimli kodlayıcılar tarafından yapıldı. Kodlayıcının güvenilirliği %100'dü. Sonuçlar: ÖA'ları toplam 15 ünite hedefi yazdı, bunlardan dördü (%21) bir davranış, ölçüt ve durum içeriyordu. 15 ünite hedefinden 13'ü değerlendirildi (%77), ÖA'ları arasında %33 - %100 arasında değişti. Sadece dokuz ders öğrenme çıktısı (n = 92) değerlendirildi (%9), ÖA'ları arasında %0 - %25 arasında değişti. Ünite hedefleri ve değerlendirme arasındaki öğretim uyumu %10, ders öğrenme çıktıları ve değerlendirme arasında ise %6 idi. Öğrenme görevleri için %27 (n = 83) birim hedefleriyle ve %28 (n = 85) ders öğrenme çıktılarıyla uyumluydu. Öğretmen adaylarının alan bilgisi zayıf olarak değerlendirildi, sadece bir ÖA güçlü özelleşmiş alan bilgisi için 3.0 ölçütünü yerine getirdi. Tartışma/Sonuç: Bu çalışma ÖA'lar arasında sonuçlarda geniş bir değişkenlik olduğunu göstermiştir. ÖA'ları açık ünite hedefleri yazmada, değerlendirmeler geliştirmede ve ders ve birim planlarında öğretim uyumunu sağlamada zorluklar yaşadılar. ÖA'ların düşük alan bilgisi, ünite ve ders planlarının geliştirilmesini ve öğretim uyumunu etkilemiş olabileceği düşünülmektedir. BESÖ programları ÖA'nın bu becerileri geliştirmesine odaklanmalı ve planlama ve öğretimsel uyumunu uygulama konusunda ÖA'nı sorumlu tutmalıdır.
Purpose: The aim of this study was to investigate student teachers’ (STs) instructional alignment in lesson and unit plans for teaching swimming in elementary, middle and high school. Methods: Six STs from one Physical Education Teacher Education (PETE) program in Western Europe who were teaching a unit of at least four lessons were included. The unit- and lesson plans were written for teaching elementary-, middle-, and high school students during school placements. An analysis of the quality and alignment between unit goals and lesson learning outcomes, assessments, and instructional tasks was conducted by trained coders. Coder reliability was 100%. Results: The STs wrote a total of 19 unit goals, of which four (21%) included a behavior, situation and criterion. Thirteen out of 19 unit goals were assessed (68%), varying between 33% - 100% between STs. Only nine of 92 (9%) lesson learning outcomes were assessed, varying between 0% - 25% between STs. Instructional alignment between unit goals and assessment was 10% and 6% between lesson learning outcomes and assessment. For planned instructional tasks 27% (n = 83) were aligned with the unit goals and 28% (n = 85) with the lesson learning outcomes. The STs specialized content knowledge was considered poor, only one ST achieved the 3.0 benchmark for strong specialized content knowledge. Discussion/Conclusion: This study demonstrated a wide variability in results between STs. The STs experienced problems with writing explicit unit goals, developing assessments, and ensuring instructional alignment in lesson and unit plans. Low content knowledge of the STs may have influenced the problems with instructional alignment. PETE programs should focus on teaching instructional alignment as part of content classes and need to hold STs accountable for implementing instructional alignment in planning and teaching.
| Primary Language | English |
|---|---|
| Subjects | Physical Training and Sports Pedagogy |
| Journal Section | Research Article |
| Authors | |
| Publication Date | October 24, 2025 |
| Submission Date | January 10, 2025 |
| Acceptance Date | July 1, 2025 |
| Published in Issue | Year 2025 Volume: 17 Issue: 2 |