BibTex RIS Cite

Çevrimiçi Sosyal Eğitim Platformlarının Kullanılabilirliklerinin Değerlendirilmesi: Eğitim Bilişim Ağı (EBA) Sistemi Örneği

Year 2017, Volume: 1 Issue: 2, 62 - 76, 01.10.2017

Abstract

Bu araştırmanın amacı FATİH Projesi kapsamında hazırlanan Eğitim Bilişim Ağı (EBA) web portalının kullanılabilirliğinin değerlendirilmesi ve kullanılabilirlik sorunlarının belirlenerek çözüm önerileri getirilmesidir. Bu amaçla ilköğretim ikinci kademe 5. sınıf öğrencilerinin sistemi ne kadar kullanılabilir bulduğu incelenmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu 2015-2016 eğitim öğretim yılı bahar döneminde, Konya il merkezinde eğitim veren bir ortaokulun 5. sınıfında öğrenim gören 60 kişi oluşmaktadır. Çalışma, kullanıcıların EBA web portalını kullanma sıklıklarını, sistemle ilgili görüşlerini ve memnuniyet düzeylerini ortaya çıkarma şeklinde tasarlanmıştır. Araştırmada nicel araştırma yöntemi kullanılmıştır. Nicel yöntemler kapsamında, “genel tarama” modeli kullanılmıştır. Araştırmanın nicel verilerinin analizinde betimsel istatistikler, t-testi, frekans, yüzde, standart sapma ve tek yönlü kovaryans analizi (ANCOVA) kullanılmıştır Araştırmanın sonunda; sistemin kullanılabilir olduğu ortaya çıkmıştır. Elde edilen bulgular doğrultusunda kullanılabilirlik sorunları belirlenmiş ve bunların çözümüne yönelik öneriler getirilmiştir.

Hardware and Software Developed for Visually Impaired and Low-vision Individuals

Year 2017, Volume: 1 Issue: 2, 62 - 76, 01.10.2017

Abstract

The aim of this research is to evaluate the usability of Educational Information Network (EIN) prepared within the scope of FATİH Project and to determine the usability problems and to propose solutions. For this purpose, it is examined how much the 5th grade students of the secondary school finds the system usable. The study group of the study consists of 60 students who are studying in the 5th grade at a secondary school in the city center of Konya during the spring semester of 2015-2016 academic year. The study was designed to reveal users’ frequency of use of the EBA web portal, their views on the system and their satisfaction levels. Quantitative research method was used in the research. Within the scope of quantitative methods, the "general screening" model was used. Descriptive statistics, t-test, frequency, percentage, standard deviation and analysis of covariance (ANCOVA) were used in the analysis of the study's quantitative data. In the study, the system is found as usable. Usability problems have been identified in the course of the findings and proposals have been made for resolving them

There are 0 citations in total.

Details

Other ID JA57AR59FC
Journal Section Research Article
Authors

Yasemin Bertiz This is me

Publication Date October 1, 2017
Published in Issue Year 2017 Volume: 1 Issue: 2

Cite

APA Bertiz, Y. (2017). Çevrimiçi Sosyal Eğitim Platformlarının Kullanılabilirliklerinin Değerlendirilmesi: Eğitim Bilişim Ağı (EBA) Sistemi Örneği. Bilim Eğitim Sanat Ve Teknoloji Dergisi, 1(2), 62-76.
Google_Scholar_logo_2015.PNG            road-issn.png                citefactor_logo.png

        ici2.png            SIS-Logo.png            ESJI.png

Creative Commons Lisansı