Review
BibTex RIS Cite

İnovasyon Temelli Bilgi Ekonomisinin Can Damarı: Yaşam Boyu Öğrenme

Year 2018, Volume: 2 Issue: 2, 92 - 108, 01.10.2018

Abstract

Yirmi birinci yüzyılda toplumlar artık, kendini geliştiren ve yaşam boyu öğrenme becerilerine sahip bireylere gereksinim duymaktadır. Bireyin günlük hayatını topluma uyumlu bir şekilde sürdürebilmesi ve mesleğindeki gelişmeleri yakından takip edebilmesi de kendini yenilemesi ile mümkündür. Bireyin kendini sürekli yenilemesi ise, ancak yaşam boyu öğrenme ile sağlanabilir. Bilimsel, teknik, ekonomik ve sosyal değişmenin hızı karşısında insan kişiliğinin tam olarak gelişmesi için eğitimin, dünya ölçüsünde ve hayat boyu devam eden bir süreç olması gerektiği anlayışından hareket eden yaşam boyu eğitim; bireyleri toplum hayatında meydana gelen ekonomik, kültürel, siyasi değişimlerle baş edecek düzeye getirmeyi amaçlar. Yaşam boyu eğitim üç temel amaca yönelmiş bulunmaktadır. Bunlar, yaşam boyu öğrenmede fırsatlar yaratarak bireylerin kişisel gelişimini sağlamak, toplumsal bütünleşmeyi gerçekleştirmek ve ekonomik büyümeyi sağlamaktır. Bu çalışmada, yaşam boyu öğrenme kavramı ve kapsamı üzerine bir literatür taraması yapılarak, yaşam boyu öğrenme verileri ile inovasyon performansının belirleyicileri arasındaki ilişkinin, Türkiye’deki durumu incelenecektir.

References

  • Dervişoğlu, S. & Acarlı, D. S. (2018). Biyoloji öğretmen adaylarının bilimsel süreç becerileri ve biyoloji laboratuvarına yönelik tutumları, özyeterlikleri, özgüvenleri. Bilim, Eğitim, Sanat ve Teknoloji Dergisi (BEST Dergi), 2(2), 86-92.

The Heart of Innovation-Based Information Economy: Lifelong Learning

Year 2018, Volume: 2 Issue: 2, 92 - 108, 01.10.2018

Abstract

In the twenty-first century societies now need individuals who are self-improving and have lifelong learning skills. It is possible that the individual can continue his daily life in a harmonious manner and closely follow developments in his profession. The self-renewal of the individual can only be achieved through lifelong learning. Life-long education, with the understanding that education must be a world-wide and lifelong process for the full development of human personality in the face of the pace of scientific, technical, economic and social change; Aims to bring individuals to the level to cope with the economic, cultural and political changes that take place in the life of the society. Life-long education has three main purposes. These are creating opportunities for lifelong learning, ensuring personal development of individuals, realizing social cohesion and ensuring economic growth. In this study, a literature review on the concept and scope of lifelong learning will be made and the relationship between lifelong learning data and innovation performance determinants will be examined in Turkey

References

  • Dervişoğlu, S. & Acarlı, D. S. (2018). Biyoloji öğretmen adaylarının bilimsel süreç becerileri ve biyoloji laboratuvarına yönelik tutumları, özyeterlikleri, özgüvenleri. Bilim, Eğitim, Sanat ve Teknoloji Dergisi (BEST Dergi), 2(2), 86-92.
There are 1 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Other ID JA52CU69TZ
Journal Section Research Article
Authors

Fahriye Gözgü

Publication Date October 1, 2018
Published in Issue Year 2018 Volume: 2 Issue: 2

Cite

APA Gözgü, F. (2018). İnovasyon Temelli Bilgi Ekonomisinin Can Damarı: Yaşam Boyu Öğrenme. Bilim Eğitim Sanat Ve Teknoloji Dergisi, 2(2), 92-108.
Google_Scholar_logo_2015.PNG            road-issn.png                citefactor_logo.png

        ici2.png            SIS-Logo.png            ESJI.png

Creative Commons Lisansı