Research Article
BibTex RIS Cite

Determination of Learning Style Based on Gregorc Learning Style Model:Faculty of Engineering

Year 2018, Volume: 2 Issue: 2, 115 - 123, 01.10.2018

Abstract

It is very important for individuals to know way of learning so that the lifelong learning process can be carried out efficiently, quickly and easily. For this reason, different models and learning styles have been developed by considering different characteristic features and abilities of individuals. One of these learning style models is Gregorc Learning Style Model which categorizes learning style into four groups: Abstract Sequential, Concrete Sequential, Abstract Random and Concrete Random. In this research, it was tried to determine the learning styles of the engineering faculty students and academicians. Within the scope of the study, Gregorc Learning Style Inventory and Personal Information Form were applied to 26 academicians and 60 engineering faculty students. The frequencies and percentages of the obtained data are calculated and presented. The dominant learning styles were determined according to the gender, age, department and academic degree criteria of students and instructors

References

  • Özdemir, A., Alaybeyoğlu, A., & Balbal, K. F. (2018). Gregorc öğrenme stili modeli ile öğrenme stili tespiti: Mühendislik fakültesi örneği. Bilim, Eğitim, Sanat ve Teknoloji Dergisi (BEST Dergi), 2(2), 116-123.

Gregorc Öğrenme Stili Modeli ile Öğrenme Stili Tespiti: Mühendislik Fakültesi Örneği

Year 2018, Volume: 2 Issue: 2, 115 - 123, 01.10.2018

Abstract

Yaşam boyu devam eden öğrenme sürecinin verimli, hızlı ve kolay gerçekleşebilmesi için, bireylerin nasıl öğrendiğini bilmesi çok önemlidir. Bu nedenle bireylerin sahip olduğu farklı özellikler ve yetenekler dikkate alınarak farklı modeller ve öğrenme stilleri geliştirilmiştir. Bu öğrenme stili modellerinden biri de Gregorc Öğrenme Stili Modelidir. Gregorc Öğrenme Stili Modeli, öğrenme stillerini Somut Ardışık, Soyut Ardışık, Somut Random ve Soyut Random olmak üzere dörde ayırır. Bu araştırmada, mühendislik fakültesi öğretim elemanlarının ve lisans öğrencilerinin öğrenme stilleri belirlenmeye çalışılmıştır. Çalışma kapsamında, 26 öğretim elemanı ve 60 lisans öğrencisine Gregorc Öğrenme Stili Envanteri ve Kişisel Bilgi Formu uygulanmıştır. Elde edilen verilerin frekans ve yüzdeleri hesaplanarak sunulmuştur. Öğrenci ve öğretim elemanlarının cinsiyet, yaş, bölüm ve akademik derece kriterlerine göre baskın öğrenme stilleri belirlenmiştir.

References

  • Özdemir, A., Alaybeyoğlu, A., & Balbal, K. F. (2018). Gregorc öğrenme stili modeli ile öğrenme stili tespiti: Mühendislik fakültesi örneği. Bilim, Eğitim, Sanat ve Teknoloji Dergisi (BEST Dergi), 2(2), 116-123.
There are 1 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Other ID JA84CS85CP
Journal Section Research Article
Authors

Ali Özdemir This is me

Ayşegül Alaybeyoğlu This is me

Kadriye Filiz Balbal This is me

Publication Date October 1, 2018
Published in Issue Year 2018 Volume: 2 Issue: 2

Cite

APA Özdemir, A., Alaybeyoğlu, A., & Balbal, K. F. (2018). Gregorc Öğrenme Stili Modeli ile Öğrenme Stili Tespiti: Mühendislik Fakültesi Örneği. Bilim Eğitim Sanat Ve Teknoloji Dergisi, 2(2), 115-123.
Google_Scholar_logo_2015.PNG            road-issn.png                citefactor_logo.png

        ici2.png            SIS-Logo.png            ESJI.png

Creative Commons Lisansı