It is very important for individuals to know way of learning so that the lifelong learning process can be carried out efficiently, quickly and easily. For this reason, different models and learning styles have been developed by considering different characteristic features and abilities of individuals. One of these learning style models is Gregorc Learning Style Model which categorizes learning style into four groups: Abstract Sequential, Concrete Sequential, Abstract Random and Concrete Random. In this research, it was tried to determine the learning styles of the engineering faculty students and academicians. Within the scope of the study, Gregorc Learning Style Inventory and Personal Information Form were applied to 26 academicians and 60 engineering faculty students. The frequencies and percentages of the obtained data are calculated and presented. The dominant learning styles were determined according to the gender, age, department and academic degree criteria of students and instructors
Yaşam boyu devam eden öğrenme sürecinin verimli, hızlı ve kolay gerçekleşebilmesi için, bireylerin nasıl öğrendiğini bilmesi çok önemlidir. Bu nedenle bireylerin sahip olduğu farklı özellikler ve yetenekler dikkate alınarak farklı modeller ve öğrenme stilleri geliştirilmiştir. Bu öğrenme stili modellerinden biri de Gregorc Öğrenme Stili Modelidir. Gregorc Öğrenme Stili Modeli, öğrenme stillerini Somut Ardışık, Soyut Ardışık, Somut Random ve Soyut Random olmak üzere dörde ayırır. Bu araştırmada, mühendislik fakültesi öğretim elemanlarının ve lisans öğrencilerinin öğrenme stilleri belirlenmeye çalışılmıştır. Çalışma kapsamında, 26 öğretim elemanı ve 60 lisans öğrencisine Gregorc Öğrenme Stili Envanteri ve Kişisel Bilgi Formu uygulanmıştır. Elde edilen verilerin frekans ve yüzdeleri hesaplanarak sunulmuştur. Öğrenci ve öğretim elemanlarının cinsiyet, yaş, bölüm ve akademik derece kriterlerine göre baskın öğrenme stilleri belirlenmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Other ID | JA84CS85CP |
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | October 1, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 2 Issue: 2 |