Bu araştırmada, Ters Yüz Öğrenme Yönteminin ortaokul öğrencilerinin
başarısına, bilgisayarlara yönelik tutumları ve programlama dil
öğretiminde öz-yönelimli öğrenme beceri düzeylerine etkisinin
belirlenmesi amaçlanmıştır. Çalışmada ön test-son test eşleştirilmiş
kontrol grubu tasarımı ile yarı deneysel tasarım kullanılmıştır. Kontrol
grubunda 104, deney grubundan 88 olmak üzere toplam 192 öğrenci çalışma
örneklemini oluşturmuştur. Kontrol ve deney grupları belirlenirken, bu
iki grubun akademik başarı değişkeni açısından eşit olduğu
varsayılmıştır. Veri toplama aracı olarak; Başarı Ölçeği, Bilgisayar
Tutum Ölçeği ve Teknolojiyle Kendi Kendine Öğrenme Ölçeği
kullanılmıştır. Nicel verilerde veri analizi yöntemini belirlemek için
öncelikle normallik testi uygulanmıştır. Normal dağılım göstermeyen
akademik başarı ön test ve son testi ile teknolojiyle kendi kendine
öğrenme ölçeği ön test ve son test puanlarının analizinde Mann Whitney U
ve Wilcoxon işaretli sıralar testleri kullanılmıştır. Normal dağılım
gösteren bilgisayara karşı tutum ön test ve son test puanlarının
analizinde ise t testi kullanılmıştır. Araştırma sonucunda elde edilen
bulgulara göre, Ters Yüz Öğrenme Yöntemi ile öğrenim gören öğrencilerin
akademik başarıları, teknolojiyle öz-yönelimli öğrenme düzeyleri ve
bilgisayar tutumları, Geleneksel Öğrenme Yöntemi ile öğrenim görenlerden
daha yüksektir. Yöntem ve gruplar arasındaki fark anlamlı bulunmuştur.
In this research, the
determination of the Flip Learning Method's impact on the success of secondary
school students, their attitudes towards computer and the levels of
self-directed learning skills in programming language teaching are aimed. In
the study, quasi-experimental design with pretest-posttest matched control
group design, is used. 104 students from control group, 88 students from
experimental group, totally 192 students form the sample of the study. While
control and test groups were being determined, it is regarded that these two
groups are to be equal in terms of academic success variable. As data
collection tool; success test, computer attitude scale and self-directed
learning with technology scale are used. In order to determine the data
analysis method in quantitative data, first of all, normality test is applied.
While Mann Whitney U and Wilcoxon signed ranks tests are being used in the
analysis of the data which don't show normal range, t test is used in the
analysis of the data which shows normal range. According to facts that are
obtained at the result of the study, academic successes, the levels of
self-directed learning with technology and computer attitudes of the students
who are studying with the Flip Learning Method are higher than the students who
are studying with Traditional Learning Method and the difference between the
groups is found meaningful.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | January 1, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 3 Issue: 1 |