Review
BibTex RIS Cite

On Psychology and Art Interaction

Year 2020, Volume: 4 Issue: 1, 8 - 12, 01.01.2020

Abstract

All studies on art can be grouped under four general
headings. These; psychology, philosophy, education and aesthetics. In other
words, one of the four areas in which art interacts is psychology. Concept of
art; The more relevant it is to philosophy, education and aesthetics, the more
relevant it is to psychology. The reflections of art on psychology are also
reflected in other fields. Because the individual who carries all the fields to
art is an artist and the artist is an individual with a psychology. Education
is one of the important areas where art and psychology interact together. Based
on the fact that art can affect each individual's psychology, the effects of
art on student psychology can be considered. It is inevitable to say that the
psychology art interaction and artistic therapy mentioned above can be used as
an educational tool for the student.

References

  • Bu makaleye atıf için: Ayaydın, A. (2020). Psikoloji ve sanat etkileşimi üzerine. Bilim, Eğitim, Sanat ve Teknoloji Dergisi (BEST Dergi), 4(1), 8-12.
  • To cite this article: Ayaydın, A. (2020). On psychology and art interaction. Science, Education, Art and Technology Journal (SEAT Journal), 4(1), 8-12.

Psikoloji ve Sanat Etkileşimi Üzerine

Year 2020, Volume: 4 Issue: 1, 8 - 12, 01.01.2020

Abstract

Sanatla ilgili tüm çalışmalar dört genel başlık altında
toplanabilir. Bunlar; psikoloji, felsefe, eğitim ve estetik. Başka bir deyişle,
sanatın etkileşime girdiği dört alandan biri psikolojidir. Sanat kavramı;
Felsefe, eğitim ve estetik ile ne kadar alakalı olursa, psikoloji ile o kadar
alakalı olur. Sanatın psikolojiye yansımaları da diğer alanlara da yansır.
Çünkü tüm alanları sanata taşıyan kişi bir sanatçı, sanatçı ise psikolojisi
olan bir birey. Eğitim, sanat ve psikolojinin birlikte etkileşim kurduğu önemli
alanlardan biridir. Sanatın her bireyin psikolojisini etkileyebileceği
gerçeğine dayanarak, sanatın öğrenci psikolojisi üzerindeki etkileri
düşünülebilir. Yukarıda belirtilen psikoloji sanat etkileşimi ve sanatsal
terapinin öğrenci için bir eğitim aracı olarak kullanılabileceğini söylemek
kaçınılmazdır.

References

  • Bu makaleye atıf için: Ayaydın, A. (2020). Psikoloji ve sanat etkileşimi üzerine. Bilim, Eğitim, Sanat ve Teknoloji Dergisi (BEST Dergi), 4(1), 8-12.
  • To cite this article: Ayaydın, A. (2020). On psychology and art interaction. Science, Education, Art and Technology Journal (SEAT Journal), 4(1), 8-12.
There are 2 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Studies on Education
Journal Section Articles
Authors

Abdullah Ayaydin 0000-0003-3326-1664

Publication Date January 1, 2020
Published in Issue Year 2020 Volume: 4 Issue: 1

Cite

APA Ayaydin, A. (2020). Psikoloji ve Sanat Etkileşimi Üzerine. Bilim Eğitim Sanat Ve Teknoloji Dergisi, 4(1), 8-12.
Google_Scholar_logo_2015.PNG            road-issn.png                citefactor_logo.png

        ici2.png            SIS-Logo.png            ESJI.png

Creative Commons Lisansı