Research Article
BibTex RIS Cite

The Hybrid Learning Implementation in Kyrgyzstan

Year 2020, Volume: 4 Issue: 1, 23 - 30, 01.01.2020

Abstract

To meet the needs of
students, universities have been experimenting with different learning
environments for a long time. Previous research on the application of distance
education through information and communication tools has shown that students
have difficulties finding motivation to work on their own when they study using
distance education approach. On the other hand, many researches have shown
effectiveness of hybrid type of education, when internet-based distance
education courses are used along with traditional classes, which was also a
case in the pilot study conducted in the Kyrgyz Republic. Yet, the success rate
of this training method depends on many factors. To determine these factors,
video content for the four courses offered at the Computer Engineering
Department of a public university, located in the Kyrgyz Republic, was
prepared. This content includes video and reading materials and question banks
for the assessment of students' achievement. The content was used as an online
support for traditional classes in the computer engineering department. Thus, a
hybrid-learning environment was implemented. In this study, we present the
blended education perception analysis. As the results suggest, the blended
learning is considered to be more suitable in Kyrgyzstan than fully distance
learning. 

Supporting Institution

Kyrgyz-Turkish Manas University

Project Number

KTMU-PGK-2018.FBE.03

References

  • Bu makaleye atıf için: Jumabaeva, C., Sait kyzy, A., Baryktabasov, K. & Ismailova, R. (2020). Kırgızistan’da hibrit eğitim uygulaması. Bilim, Eğitim, Sanat ve Teknoloji Dergisi (BEST Dergi), 4(1), 23-30.
  • To cite this article: Jumabaeva, C., Sait kyzy, A., Baryktabasov, K. & Ismailova, R. (2020). The hybrid learning implementation in Kyrgyzstan. Science, Education, Art and Technology Journal (SEAT Journal), 4(1), 23-30.

Kırgızistan’da Hibrit Eğitim Uygulaması

Year 2020, Volume: 4 Issue: 1, 23 - 30, 01.01.2020

Abstract

Üniversiteler, öğrencilerin ihtiyaçlarını karşılamak
için uzun bir süre farklı öğrenme ortamlarını denemektedir. Uzaktan eğitimin
bilgi ve iletişim araçlarıyla uygulanması üzerine yapılan önceki araştırmalar
göstermiştir ki, öğrenciler ile yüz yüze görüşmeden dersler sadece uzaktan verildiğinde
öğrencilerin kendi başlarına çalışmak için bir motivasyon bulmakta
zorlanmaktadırlar. Öte yandan, geleneksel sınıf derslerinin internet tabanlı
uzaktan eğitim dersleri ile birlikte kullanımı pek çok kişi tarafından
araştırılmaktadır. Kırgızistan’da ise hibrit eğitim alanındaki pilot çalışmalar
iyi sonuçlar vermektedir. Fakat bu eğitim yöntemin başarı oranı üzerinde etkili
olabilecek çeşitli faktörler vardır. Bu çalışma kapsamında, Kırgızistan üniversitelerinin
birinde, Bilgisayar Mühendisliği Bölümü'nde verilmekte olan dört ders için
video içeriği hazırlamıştı. Bu içerik, video ve okuma materyalleri ve
öğrencilerin başarısının değerlendirilmesi için soru bankalarını içermektedir.
Çekilmiş video içeriği, bilgisayar mühendisliği bölümünde dersler için,
çevrimiçi desteği olarak kullanılmış ve bir harmanlanmış (hibrit) eğitim
uygulaması gerçekleştirilmiştir. Çalışmada ders materyallerinin hazırlanması ve
öğrencilerin harmanlanmış eğitim algılaması analizi sunulmaktadır. Bu çalışma
sonuçlarına dayanarak, harmanlanmış öğrenmenin Kırgızistan'da tam uzaktan
öğrenmeden daha uygun olduğu düşünülmektedir.

Project Number

KTMU-PGK-2018.FBE.03

References

  • Bu makaleye atıf için: Jumabaeva, C., Sait kyzy, A., Baryktabasov, K. & Ismailova, R. (2020). Kırgızistan’da hibrit eğitim uygulaması. Bilim, Eğitim, Sanat ve Teknoloji Dergisi (BEST Dergi), 4(1), 23-30.
  • To cite this article: Jumabaeva, C., Sait kyzy, A., Baryktabasov, K. & Ismailova, R. (2020). The hybrid learning implementation in Kyrgyzstan. Science, Education, Art and Technology Journal (SEAT Journal), 4(1), 23-30.
There are 2 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Studies on Education
Journal Section Articles
Authors

Chinara Jumabaeva This is me 0000-0002-2788-3996

Ayzharkyn Sait Kyzy This is me 0000-0001-5149-8273

Kasym Baryktabasov This is me 0000-0001-5928-0957

Rita Ismailova 0000-0003-0308-2315

Project Number KTMU-PGK-2018.FBE.03
Publication Date January 1, 2020
Published in Issue Year 2020 Volume: 4 Issue: 1

Cite

APA Jumabaeva, C., Sait Kyzy, A., Baryktabasov, K., Ismailova, R. (2020). Kırgızistan’da Hibrit Eğitim Uygulaması. Bilim Eğitim Sanat Ve Teknoloji Dergisi, 4(1), 23-30.
Google_Scholar_logo_2015.PNG            road-issn.png                citefactor_logo.png

        ici2.png            SIS-Logo.png            ESJI.png

Creative Commons Lisansı