Eğitim sürecinde öğretmenlerin eğitim inançları sahip oldukları felsefi bakış açıları kendi öğretim uygulamalarına büyük oranda yön vermektedir. Bu çalışmada görsel sanatlar öğretmen adaylarının eğitim inançlarının incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmada karşılaştırmalı ilişkisel tarama yöntemine dayalı; görsel sanatlar öğretmen adaylarının eğitim inançları cinsiyet, sınıf ve akademik başarı değişkenlerine göre incelenmiştir. Araştırma, Atatürk, Gazi, Marmara, Mersin ve Necmettin Erbakan Üniversitelerinde Eğitim Fakültelerinde görsel sanatlar eğitimi alan 214 öğretmen adayı üzerinde yürütülmüştür. Araştırma verilerinin toplanmasında eğitim inançları ölçeği kullanılmıştır. Araştırma bulgularına göre görsel sanatlar öğretmen adaylarının ağırlıklı olarak ilerlemeci ve varoluşçu eğitim akımlarında yüksek puanlar buna karşın esasicilik eğitim akımında ise düşük ortalamalar elde ettikleri görülmüştür. Ayrıca görsel sanatlar öğretmen adaylarının eğitim inançları cinsiyet, sınıf düzeyi ve başarılarına göre farklıklar göstermektedir.
In the education process, teachers' educational beliefs and their philosophical perspectives mostly guide their teaching practices. In this study, it was aimed to examine the educational beliefs of visual arts teacher candidates. Based on the comparative relational survey method in the research; The educational beliefs of visual arts teacher candidates were examined according to the variables of gender, class and academic success. The research was conducted on 214 teacher candidates who were studying visual arts at the Education Faculties of Atatürk, Gazi, Marmara, Mersin and Necmettin Erbakan Universities. Educational beliefs scale was used to collect research data. According to the findings of the research, it was observed that the visual arts teacher candidates had high scores in the progressive and existential education movements, whereas they obtained low averages in the essentialism education movement. In addition, the educational beliefs of visual arts teacher candidates differ according to their gender, grade level and success.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | July 1, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 Volume: 5 Issue: 2 |