Concept maps are a visual tool that shows concepts and expresses their relationships, shows the connections between ideas and information, includes many cognitive processes, and is one of the ways to keep in mind and learn effectively. WordNet project is an ontological dictionary project, which links words into semantic relations including synonyms, hyponyms, and meronyms. To add new computer informatics terms to WordNet, word relationships must be created in advance. In this study, the concept maps created by students were used while creating computer informatics terms WordNet. Data was collected by the documentation method. Participants had prepared concept maps as homework to cover the subjects in the computer networks course to summarize their understanding, and these maps were used as data documents. Student opinions have been evaluated about concept map homework and usage of concept map homework for computer informatics terms WordNet initial dataset.
Kavram haritaları, kavramları gösteren ve ilişkilerini ifade eden, fikirler ve bilgiler arasındaki bağlantıları gösteren, birçok bilişsel süreci içeren, akılda tutmanın ve etkili bir şekilde öğrenmenin yollarından biri olan görsel bir araçtır. WordNet projesi, sözcükleri eş anlamlılar, hiponimler ve ortak adlar dahil olmak üzere anlamsal ilişkilere bağlayan ontolojik bir sözlük projesidir. WordNet'e yeni bilgisayar bilişim terimleri eklemek için önceden kelime ilişkileri oluşturulmalıdır. Bu çalışmada, WordNet bilgisayar bilişim terimleri oluşturulurken, öğrenciler tarafından oluşturulan kavram haritaları kullanılmıştır. Veriler, dokümantasyon yöntemiyle toplanmıştır. Katılımcılar, bilgisayar ağları dersinde yer alan konuları işleyerek anladıklarını özetlemek amacıyla, ödev olarak kavram haritaları hazırlamış ve bu haritalar veri dokümanı olarak kullanılmıştır. Kavram haritası ödevi ve kavram haritası ödevinin bilgisayar bilişim terimleri WordNet ilk veri seti için kullanımı ile ilgili öğrenci görüşleri değerlendirilmiştir.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | January 1, 2022 |
Published in Issue | Year 2022 Volume: 6 Issue: 1 |