Matematik öğretmenleri için önemli bir görev problem kurmaktır. Matematiksel yeterliliği geliştiren ve öğrencileri istenen matematiksel uygulamalarla meşgul eden matematik problemlerini kurmak, kritik bir karar verme sürecidir. Ayrıca problem kurmanın önemli bir amacı da öğretmenlerin gerçek yaşam olayları ile matematik arasındaki bağlantıyı anlamalarını ve geliştirmelerini sağlamaktadır. Matematik eğitimi ve öğretiminde gerçek dünya bağlantılarının önemi vurgulanmaktadır. Literatür incelendiğinde, öğretmenlerin matematiği gerçek dünyayla nasıl ve neden ilişkilendirdiğini özel olarak inceleyen çeşitli çalışmalar bulunmaktadır. Bu araştırma matematik öğretmenlerin problem kurma süreçlerindeki mevcut bilgi durumunu sentezlemekte ve gelecekteki araştırmalar için yol göstermektedir.
An important task for mathematics teachers is problem posing. Setting mathematical problems that develop mathematical competence and engage students in desired mathematical practices is a critical decision-making process. Moreover, an important purpose of problem posing is to enable teachers to understand and develop connections between mathematics and real-life phenomena. The importance of real-world connections has been emphasized in mathematics education and training. In the literature, there are several studies that specifically examine how and why teachers relate mathematics to the real world. This study synthesizes the current state of knowledge in mathematics teachers' problem posing processes and provides directions for future research.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Mathematics Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | |
Submission Date | July 6, 2024 |
Acceptance Date | October 2, 2024 |
Published in Issue | Year 2025 Volume: 9 Issue: 1 |