Bu araştırmanın amacı Türkçenin yabancı dil olarak öğretimi alanında 2011-2022 yılları arası yayımlanan kitap çalışmalarını tespit etmektir. Çalışmada Türkçenin yabancı dil olarak öğretimi alanında basılan kitaplar incelenmiş olup elde edilen bulgular tablolar hâlinde gösterilmiştir. Çalışmada nitel araştırma desenlerinden doküman incelemesi kullanılmıştır. Bu yöntemle elde edilen veriler doğrultusunda hazırlanan bulgular kod, frekans ve temalar halinde sunulmuştur. Araştırma sonucunda alana ilişkin 2011-2022 yılları arasında toplam 83 kitap çalışmasının olduğu tespit edilmiştir.. Türkçenin yabancı dil olarak öğretimi alanıyla ilgili kitap çalışmasının en fazla 2021 yılında, en az çalışmanın ise 2015 yılında yapıldığı bulgusuna ulaşılmıştır. Türkçenin yabancı dil olarak öğretimiyle ilgili yapılan inceleme sonucunda alana yönelik yayımlanmış olan kitapların künyesi 2011 yılından 2022 yılına kadar incelenip sınıflandırılmıştır. Geçmişten günümüze yapılan çalışmalar karşılaştırıldığında özellikle 2000 öncesi dönemde Türkçenin yabancı dil olarak öğretimi alanında uzman yetersizliği, alana gereken önemin verilmemesi, materyallerin eksik olması, üniversitelerde bu alana ilişkin çalışmaların olmaması veya yetersiz olması gibi sebeplerden dolayı çalışmaların sayısının az ve verimsiz olduğu söylenebilir. Üniversitelerde Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminin akademik boyut kazanması, bu alana ilişkin literatür oluşturulması, araştırmaların ve uzmanların sayısının artması, yeni kurumlar açılması ve var olan kurumların güçlendirilmesi, çağdaş yaklaşımın ve bu yaklaşıma uygun yöntem ve tekniklerin kullanılması gibi sebeplerden dolayı 2000’li yıllardan günümüze gelindiğinde Türkçenin yabancı dil olarak öğretimi alanına ilişkin yapılan çalışmaların sayısında ve niteliğinde ciddi bir artış olduğu sonucuna ulaşılmıştır.
This study determines the books published between 2011 and 2022 on teaching Turkish as a foreign language. It examines the books published on teaching Turkish as a foreign language and presents the findings in tables. The study, which is a document review, presents the findings reached in line with the data in code, frequency, and themes. According to the results of the study, there are 83 books published between 2011 and 2022 on teaching Turkish as a foreign language. In addition, 2021 is the year with the highest number of books on teaching Turkish as a foreign language, while 2015 is the year with the lowest. Moreover, the study examines and classifies the tags of the books published in this field from 2011 to 2022. Considering all the studies carried out, it is possible to say that scientific studies were few and inefficient, especially in the pre-2000 period, due to the lack of experts in the field of teaching Turkish as a foreign language, the lack of attention to this subject, the lack of materials, and the insufficient studies on this field in universities. Also, it is clear that since the 2000s, the number and quality of studies on this subject have increased due to reasons such as the teaching of Turkish as a foreign language in universities gaining an academic dimension and the formation of literature on this topic, the increase in research and experts, the opening of new institutions and the strengthening of existing ones, the use of contemporary approaches and appropriate methods and techniques.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | June 15, 2023 |
Submission Date | April 27, 2023 |
Published in Issue | Year 2023 |