Bu çalışmanın amacı Türkçeyi yabancı dil olarak öğrenenlerin yazma becerilerinin iyileştirilmesi ve değerlendirilmesi için dijital yazma asistanlarının geliştirilmesi ve bu tür yazılım uygulamalarının yazma becerisine yönelik olarak kullanılabilme durumunun belirlenmesidir. Bu amaçla, İngilizce yazma becerisi için kullanılan “Grammarly” ve “ProWritingAid” adlı dijital yazma asistanları incelenmiş, bu uygulamaların yazma becerisinde nasıl kullanıldıkları gösterilmiş ve yabancı dil olarak Türkçe öğretiminde yazma becerisi içerisindeki çeşitli kazanımlara yönelik olarak benzer uygulamaların geliştirilip kullanılabileceği tartışılmıştır. Nitel bir araştırma türü olan doküman analizi yöntemiyle yürütülen çalışmanın verileri bahsedilen yazılımların ve bu yazılımlara ait kullanıcı kılavuzlarının incelenmesiyle elde edilmiştir. Bu veriler içerik analiziyle çözümlenerek “Grammarly” ve “ProwritingAid” dijital yazma asistanlarının arayüzleri ve işlem adımları gibi çeşitli özellikler belirtilmiş ve Türkçenin yabancı dil olarak öğretimi için de geliştirilebilecek böyle bir yazılım uygulamasının potansiyel bir prototipine ilişkin bir çerçeve sunulmuştur. Çalışmada ayrıca, böyle bir dijital asistanın geliştirilmesinin Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminde önemli bir materyal olacağı; bunun içinse Türkçe eğitimcilerinin, yabancı dil olarak Türkçe öğreten ve öğrenenlerin, yazılım geliştirme ve eğitimde materyal geliştirme uzmanlarıyla birlikte diğer tüm paydaşların iş birliği yapmasının gerekliği de vurgulanmıştır.
Yabancılara Türkçe öğretimi Yazma becerisi Dijital yazma asistanları Grammarly ProWritingAid
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | December 15, 2022 |
Submission Date | December 5, 2022 |
Published in Issue | Year 2022 Volume: 1 Issue: 2 |