Dinleme, ilk edinilen temel dil becerisidir. Bu becerinin geliştirilmesi için insan, yaşamı boyunca birçok dışsal faktöre tâbi tutulmuştur. Bunlardan en önemlisi olan eğitim öğretim, dinleme becerisinin öğretimi ve geliştirilmesinde önemli rol oynamıştır. Bununla birlikte bu becerinin öğretimine yönelik birçok benzer ve farklı yönleri bulunan kitaplar yazılmıştır. Bu bağlamda araştırmanın amacı literatürde ders kitabı olarak kullanılan iki dinleme eğitimi kitabının benzerlik ve farklılık yönünden karşılaştırılmasıdır. Çalışmada nitel araştırma yönteminden faydalanılmıştır. Araştırmanın çalışma materyalini Ahmet Akçay’ın (2018) “Dinleme / İzleme Eğitimi” kitabı ile Mehmet Nuri Kardaş’ın (2020) “Dinleme Eğitimi” kitabı oluşturmaktadır. Dinleme eğitimi kitaplarının karşılaştırılması, doküman incelemesi tekniğine göre yapılmıştır. Ayrıca elde edilen veriler betimsel olarak analiz edilmiştir. Belirlenen iki kitabın ele aldıkları konulardan altı tanesinin benzerlik-farklılık yönünden karşılaştırılmasına gidilmiştir. Eserler; dinlemenin temel bilgileri, dinlemede beyin ve bellek, dinleme şekil ve türleri, eğitim-öğretim programlarında dinleme, dinlemede ölçme ve değerlendirme, dinlemenin fiziksel ve zihinsel unsurları konuları bakımından değerlendirilmiştir. Değerlendirmeler yapılmadan önce kitaplar hakkında kısa bilgilendirmeler yapılmıştır. Değerlendirmede eserlerin önce benzer yönleri verilmiş, daha sonra ise farklı yönleri verilerek karşılaştırma yapılmıştır. Dinleme eğitimi bağlamında seçilen Ahmet Akçay ve Mehmet Nuri Kardaş’ın kitaplarının, karşılaştırıldıkları konulardan hareketle birçok benzer ve farklı yönlerinin olduğu saptanmıştır. Yapılan bu çalışmayla birlikte dinleme eğitimi kitaplarının çeşitli yönlerden doğru ve net bir şekilde seçimini kolaylaştırdığı düşünülmektedir.
YOK
YOK
YOK
Listening is the first basic language skill acquired. To develop this skill, people are subjected to many external factors throughout their lives. The most important of these, education teaching, have played an important role in developing listening skills. In addition, many books with similar and different aspects have been written for teaching this skill. In this context, this research aims to discuss the similarities and differences of two listening books used as coursebooks in the literature. The study is a qualitative research. The study material of the research is Ahmet Akçay’s (2018) book “Dinleme / İzleme Eğitimi” and Mehmet Nuri Kardaş’s (2020) book “Dinleme Eğitimi”. The study makes this comparison based on the document review technique and analyzes the obtained data descriptively. Six of the topics covered by the two selected books are compared in terms of similarities and differences. The books are evaluated in terms of the basic concepts of listening, brain, and memory in listening, forms and types of listening, listening in curricula, measurement and evaluation in listening, and physical and mental elements of listening. Before evaluations, brief information about the books is provided. In the evaluation, the works are compared by first giving their similar aspects and then their different aspects. In this context, the selected books have many similarities and differences depending on the subjects they are compared with. So, this study facilitates the correct and clear selection of listening books from various aspects.
YOK
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Turkish Education |
Journal Section | Reviews |
Authors | |
Project Number | YOK |
Publication Date | June 15, 2024 |
Submission Date | May 27, 2024 |
Acceptance Date | June 8, 2024 |
Published in Issue | Year 2024 Volume: 3 Issue: 2 |