Son yıllarda yurt içinde ve yurt dışında yabancılara Türkçe öğretimine olan ilgi ve talep artmaktadır. Bu talebi karşılamak için Türkiye'nin içinde ve dışında Türkçenin yabancı dil olarak öğretilmesi hedefini gerçekleştirmeye çalışan kurum ve kuruluşlar pek çok çalışma ortaya koymaktadır. Bununla birlikte bu alanda çalışan uygulayıcılara yol göstermek ve alandaki eksiklikleri giderip yeni araştırmalar yapılmasına katkı sunmak amacıyla yabancılara Türkçe öğretimi kapsamında akademik çalışmalar da yapılıp yayımlanmaktadır. Alan yazın incelendiğinde yabancılara Türkçe öğretimi alanındaki ihtiyaçları saptayıp gidermeye yönelik çözümler sunmak, bu çözümlerin eğitim programlarına yansımasına katkı sağlamak ve eğitim öğretim uygulayıcılarına yol göstermek için birçok konuda bilimsel çalışmalar yapılıp yayımlandığı görülmektedir. Yabancılara Türkçe öğretimi alanında yapılan araştırmaların konu çeşitliliği ve niceliksel boyutu; bu çalışmaları birada görüp incelemek, değerlendirmek ve bu çalışmalardan çeşitli genellemeler çıkarmayı gerekli kılmaktadır. Bu alanda çalışan uygulayıcı ve araştırmacıların yoğun olarak yararlandıkları kaynaklar arasında makalelerin geldiği düşünülmektedir. Bu çalışmanın amacı da 2018-2023 yılları arasında yabancılara Türkçe öğretimi alanında yayımlanmış makaleleri çeşitli değişkenler açısından incelemektir. Elde edilen verilerin incelenmesinde doküman incelenmesi kullanılmıştır. Bu araştırmayla incelenen makalelerin çoğunlukla IJLA'da ve 2022 yılında yayımlandığı, 1 ya da 2 yazar tarafından oluşturulduğu, nitel desene göre yapıldığı ve konu olarak da daha çok "söz varlığı, yöntem denemesi, ders kitabı incelemesi" alanlarına odaklanıldığı görülmüştür.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Turkish Education |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | December 15, 2024 |
Submission Date | November 19, 2024 |
Acceptance Date | December 5, 2024 |
Published in Issue | Year 2024 Volume: 3 Issue: 4 |