Değerler, bireylerin ve toplumların kendi bünyesinde barındırdıkları soyut kavramlar olarak karşımıza çıkmaktadır. Bu değerlerden hareketle bireyler ve toplumlar kendi içinde ulusal nitelikte değerler oluşturabildiği gibi uluslararası nitelikte değerler de zamanla tüm toplumlar ve insanlık tarafından oluşmuştur. Bundan hareketle kök değerler, herkes tarafından kabul görmektedir. Değerler, Türk millî eğitim sisteminde ve öğretim programlarında hedef ve kazanım niteliğinde karşımıza çıkmaktadır. Bu değerlerin eğitim öğretim sürecinde edindirilmesi için çeşitli yazınsal ve edebî metin türlerinden de yararlanılmıştır. Bu metin türlerinden biri de şiirlerdir. Şiirler birçok değeri içinde barındırır ve eğitim öğretim ortamlarında bu amaçla kullanılabilir. Bundan hareketle çalışmanın amacı, Ramazan Avcı’nın şiirlerindeki kök değerlerin tespit edilmesidir. Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden doküman incelemesi kullanılmıştır. Çalışma verilerini Avcı’nın ilgili 10 adet şiiri oluşturmaktadır. Bu kapsamda çalışma materyalleri 21 farklı kök değer açısından incelenmiştir. Ayrıca MEB 2024 Türkçe Öğretim Programı’nda yer alan değerlerden hareketle değerler tablosu oluşturularak Ramazan Avcı’nın şiirleri, içerik analizine göre hazırlanmıştır. Yapılan analizler neticesinde, Avcı’nın şiirlerinin birçok farklı değeri içinde barındırdığı görülmüştür. Ramazan Avcı’nın şiirlerinde en fazla “sabır, sevgi ve estetik” değerlerinin olduğu belirlenmiştir. Bu yönüyle şiirler, ilgili değerlerin aktarılması konusunda önemli bir kaynaktır.
Values are abstract concepts inherent to individuals and societies. Based on these values, individuals and societies establish national values, while certain universal values have emerged over time and have been embraced by humanity as a whole. Core values, in this sense, are universally acknowledged. Values are integrated into the Turkish national education system and curricula as goals and learning outcomes. Various literary and artistic texts have been utilized in the education and teaching process to instill these values. Among these text types, poetry holds a significant place, as poems encompass a wide range of values and can be effectively employed in educational settings for this purpose. The aim of this study is to identify the core values reflected in the poems of Ramazan Avcı. The study employs document analysis, a qualitative research method. The research data consist of ten selected poems by Avcı. Within this scope, the study materials were examined based on 21 different core values. Additionally, a values table was created using the values outlined in the 2024 Turkish Language Teaching Curriculum published by the Ministry of National Education (MEB). Avcı’s poems were analyzed using content analysis methodology. The findings indicate that Avcı’s poems incorporate a wide variety of values. Among these, the most prominent values identified are patience, love, and aesthetic appreciation. In this regard, his poetry serves as a valuable resource for transmitting these values in educational contexts.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Turkish Education |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | March 15, 2025 |
Submission Date | February 10, 2025 |
Acceptance Date | March 4, 2025 |
Published in Issue | Year 2025 Volume: 4 Issue: 1 |
Bezgek Journal of Teaching Turkish to Foreigners is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International Licence.