Son zamanlarda bilim ve teknolojide yaşanan gelişmeler eğitim alanını doğrudan etkilemiştir. Bu durum, yabancı dil öğretimi faaliyetlerinde teknoloji kullanımı konusunu gündeme getirmiştir. Yabancı dil sınıflarının ana aktörlerini öğretmen ve öğrenciler oluşturmaktadır. Dolayısıyla öğretmenlerin yabancı dil öğretimi sürecinde teknolojik gelişmelere kayıtsız kalması düşünülemez. Teknolojik yetkinliklere sahip olan ve teknolojiyi dil öğretiminde etkin olarak kullanan öğretmenler, hedef dilin öğrenilme sürecini kolaylaştıracaktır. Bu bağlamda araştırmanın amacı, yabancı dil olarak Türkçe öğretenlerin teknolojiye yönelik tutumlarının belirlenmesidir. Bu amaç doğrultusunda araştırmada, tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemini, basit seçkisiz atama yoluyla seçilen ve 2023-2024 eğitim öğretim yılında Türkiye’deki çeşitli üniversitelerin TÖMER’lerinde görev yapmakta olan öğretmenler oluşturmaktadır. Araştırmanın verilerini toplamak amacıyla İpek ve Kan (2019) tarafından oluşturulan 30 maddelik 5’li Likert tipi ölçek kullanılmıştır. Araştırmada elde edilen veriler, IBM SPSS 25.0 istatistik programından faydalanılarak çözümlenmiştir. Verilerin çözümlenmesinde; frekans, yüzde, aritmetik ortalama, t-testi ve tek yönlü varyans analizinden (ANOVA) yararlanılmıştır. Yapılan analizler ve erişilen bulgu ve yorumlar ışığında yabancı dil olarak Türkçe öğretenlerin teknolojiye yönelik tutumlarının olumlu olduğu sonucuna ulaşılmıştır.
Recent advancements in science and technology have had a direct impact on the field of education. This has brought the use of technology in foreign language teaching into focus. Teachers and students constitute the primary actors in foreign language classrooms. Therefore, it is inconceivable for teachers to remain indifferent to technological advancements in the foreign language teaching process. Teachers who possess technological competence and effectively integrate technology into language instruction can facilitate the learning process of the target language. In this context, the aim of this study is to determine the attitudes of teachers of Turkish as a foreign language toward technology. For this purpose, a survey research design was employed. The study sample consists of teachers working at various university-based TÖMER in Türkiye during the 2023-2024 academic year, selected through simple random sampling. To collect the data, a 30-item, 5-point Likert-type scale developed by İpek and Kan (2019) was used. The data obtained in the study were analyzed using the IBM SPSS 25.0 statistical software. The data analysis involved frequency, percentage, arithmetic mean, t-test, and one-way analysis of variance (ANOVA). Based on the analyses, findings, and interpretations, it was concluded that teachers of Turkish as a foreign language hold positive attitudes toward technology.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Turkish Education |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | March 15, 2025 |
Submission Date | March 4, 2025 |
Acceptance Date | March 13, 2025 |
Published in Issue | Year 2025 Volume: 4 Issue: 1 |
Bezgek Journal of Teaching Turkish to Foreigners is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International Licence.