Companies and organizations are searching hard enough to improve business performance. It is more apparent in the 21st century that employees are the most critical assets of organizations. Organizations that need to enroll gifted employees should stay aware of the competitive environment and keep the current high-caliber staff. By utilizing the endeavors' employer image and bonding emotionally with the employees, the probability that quality workers are held in the company is high. This quantitative research focused on the impacts of hierarchical culture and authoritative commitment on employer branding. The study is significant to shed light on the factors that influence employer branding. The exciting finding of this research is that organizational culture has a more substantial impact on employer branding than organizational commitment. The same finding can be significant for business professionals' employer branding efforts and academics working in the employer branding concept.
Şirketler ve kurumlar, iş performanslarını artırmak için sürekli araştırma yapmaya devam ediyor. Günümüzde artık çalışanların, kuruluşların en önemli değeri olduğu anlaşılmıştır. Sert rekabet koşullarında başarılı olmak isteyen kurumlar, üstün yetenekli çalışanları için kurum bağlılığını artırmak ve yetenekli potensiyel çalışanları da şirketlerine çekmek istiyor. Bu durum, mevcut çalışanların bilgi ve beceri seviyesini yüksek tutarak performanslarını sürekli artırmayı da zorunlu kılıyor. Başarılı çalışanların elde tutulması ve potansiyel çalışanların da kuruma talepte bulunması için işveren imajını kullanmak ve (potansiyel) çalışanlarla duygusal bağ kurmak hızla gelişen paradigmaların içerisinde yer alıyor. Bu nicel araştırma, hiyerarşik kültürün ve organizasyona bağlılığın, işveren markası üzerindeki etkilerine odaklandı. Bu çalışmanın çıktıları, işveren markasını etkileyen faktörlere ışık tutması bakımından daha önce gerçekleştirilen araştırmalardan farklılık içermektedir. Bu araştırmanın ilgi çekici bulgusu; örgütsel kültürün, örgütsel bağlılığa kıyasla işveren markası üzerinde daha güçlü bir etkiye sahip olmasıdır. Bu bulgu, işveren markasını güçlendirme çabası içinde olan profesyoneller ve işveren markası kavramına odaklanan akademisyenler için önemli olabilir.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Business Administration |
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | April 30, 2021 |
Acceptance Date | April 7, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 Volume: 4 Issue: 1 |