Research Article
BibTex RIS Cite

Eleştirel Düşünme Eğilimi ile Stresle Başa Çıkma Tutumu İlişkisi: Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Öğrencileri Örneği

Year 2021, Volume: 2 Issue: 2, 187 - 210, 31.08.2022

Abstract

Araştırma; öğrencilerin eleştirel düşünme eğiliminin stresle başa çıkma tutumları arasındaki ilişkiyi tespit etmek üzere yapılmıştır. Araştırma evrenini; Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi’ndeki Hemşirelik, AYAY ve Ebelik bölümü son sınıf 175 lisans öğrencisi oluşturmaktadır. Çalışmaya katılmayı kabul eden ve devamsızlık vb. durumlardan dolayı ulaşılan 142 öğrenci ile çalışma tamamlanmıştır. Araştırma verilerinin toplanmasında; Öğrenci Sosyo-Demografik ve Mesleki Özellikleri İçeren Bilgi Formu, Marmara Eleştirel Düşünme Eğilimleri Ölçeği ve Stresle Başa Çıkma Tutum Envanteri Ölçeği kullanılarak yüz yüze görüşme yöntemiyle sınıfta uygulanmıştır. Verilerin analizinde; Bağımsız Örnekler T – Testi, ANOVA, Korelasyon Analizi, Welch, Levene ve Tukey Testi kullanılmıştır. Araştırmanın sonucuna göre; öğrencilerin eleştirel düşünme eğilimleri ile stresle başa çıkma eğilimleri arasında pozitif yönde, düşük düzeyde ve kısmen anlamlı bir ilişki olduğu tespit edilmiştir. Eleştirel düşünme eğilimleri tercihlerinde; sadece okudukları bölümlere göre farklılaşma tespit edilmiştir. Stresle başa çıkma tutumlarında ise; cinsiyet, medeni durum, okuduğu bölüm, herhangi bir öğrenci topluluğuna üye olmada farklılaşmaktadır.

References

  • AKINOĞLU O. (2001). “Eleştirel Düşünme Becerilerini Temel Alan Fen Bilgisi Öğretiminin Öğrenme Ürünlerine Etkisi” Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Doktora Tezi, 336 Sayfa, Ankara, (Prof. Dr. Özcan Demirel).
Year 2021, Volume: 2 Issue: 2, 187 - 210, 31.08.2022

Abstract

References

  • AKINOĞLU O. (2001). “Eleştirel Düşünme Becerilerini Temel Alan Fen Bilgisi Öğretiminin Öğrenme Ürünlerine Etkisi” Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Doktora Tezi, 336 Sayfa, Ankara, (Prof. Dr. Özcan Demirel).
There are 1 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Research Articles
Authors

Şeyma Kodakoğlu This is me

Fehmi Volkan Akyön This is me

Publication Date August 31, 2022
Published in Issue Year 2021 Volume: 2 Issue: 2

Cite

APA Kodakoğlu, Ş., & Akyön, F. V. (2022). Eleştirel Düşünme Eğilimi ile Stresle Başa Çıkma Tutumu İlişkisi: Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Öğrencileri Örneği. Biga İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 2(2), 187-210.