Research Article
BibTex RIS Cite

Ailenin Akademik Tutumunun Öğrenme Sorumluluğuna Etkisi: Ortaokul Öğrencileri Örneği

Year 2021, Volume: 2 Issue: 3, 301 - 309, 31.12.2021

Abstract

Ebeveynlerin çocuklarının akademik hayatındaki tutumları, öğrencilerin akademik başarısı üzerinde etkili olduğu yaygın olarak kabul edilmektedir. Öğrencilerin okulda başarılı olmaları için ihtiyaç duydukları sosyal ve entelektüel sermayenin çoğunu doğrudan etkileyen ve öğrenme sorumluluğuna sahip olmasını sağlayan, çocuğun ev ortamı ile ailelerin sergiledikleri akademik tutumdur. Bu çalışmanın amacı, 300 ortaokul öğrencisi için ailenin akademik tutumunun öğrenme sorumluluğu ile ilişkisini ortaya koymaktır. . Korelasyon analizi sonucunda, ebeveyn akademik başarı baskısı boyutu ebeveyn akademik başarı desteği boyutu ile %68.4 azaltıcı yönde, öğrenme sorumluluğu ile %67.9 pozitif yönlü anlamlı ilişkilidir. Ebeveyn akademik başarı desteği boyutu öğrenme sorumluluğu ile %71.4 pozitif yönlü anlamlı ilişkili olarak belirlenmiştir. Regresyon analizi sonucunda, ailenin akademik tutum puanı 1 br arttığında öğrenme sorumluluğu 0.685 br. artmaktadır. Ebeveyn akademik başarı baskısı 1 br arttığında öğrenme sorumluluğu 0.684 br. azalmakta ve ebeveyn akademik başarı desteği 1 br arttığında öğrenme sorumluluğu 0.718 br. artmaktadır. Görüleceği üzere, ailenin akademik tutumu öğrenme sorumluluğu üzerinde anlamlı etkili çıkmıştır.

References

  • AKPINAR, B. (2011). Eğitim Programları ve Öğretim. Data Yayınları, Ankara.
Year 2021, Volume: 2 Issue: 3, 301 - 309, 31.12.2021

Abstract

References

  • AKPINAR, B. (2011). Eğitim Programları ve Öğretim. Data Yayınları, Ankara.
There are 1 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Research Articles
Authors

Ramazan Sontur This is me

Erkan Bilgili This is me

Cuma Öğüt This is me

Publication Date December 31, 2021
Published in Issue Year 2021 Volume: 2 Issue: 3

Cite

APA Sontur, R., Bilgili, E., & Öğüt, C. (2021). Ailenin Akademik Tutumunun Öğrenme Sorumluluğuna Etkisi: Ortaokul Öğrencileri Örneği. Biga İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 2(3), 301-309.