BibTex RIS Cite

Contemporary Art

Year 2019, Volume: 2 Issue: 1, 48 - 48, 30.06.2019

Abstract

History, like a repository of information about how people and societies behave, motivates them to learn the forces behind the events that have occurred in the past, as they accumulate knowledge about our lives and our age. While learning these, it is necessary to give special importance to the understanding of the development of the state and structures. Relying on the data already owned without looking at the past can frustrate our efforts when there is no need. For example, we can learn by looking at the past to learn the basis of the conflicts that arise between different societies today. The pressure to learn what is going on in the world is one of the important reasons that history has been added to the curriculum. In this respect, learning to compare different dimensions of historical development necessitates historical learning.

References

  • Güven, İ. (2014). Tarih Öğretimi Kuram ve Uygulama: Pegem Akademi. Ankara-Türkiye.
  • Stearns, P.S. (2009). “Neden Tarih Öğreniyoruz? (Why Study History?)” E. Dinç (Çev.) Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 2(1): 118-127.

Çağsal Sanat

Year 2019, Volume: 2 Issue: 1, 48 - 48, 30.06.2019

Abstract

İnsanların ve toplumların nasıl
davrandıkları hakkında bilgiler sunan bir depo gibi olan Tarih, yaşamımıza ve
çağımıza ilişkin birikim sağladığı için geçmişte ortaya çıkmış olan olayların
arkasındaki güçleri öğrenmeye motive eder. Bunları öğrenirken devlet ve
yapıların gelişimini kavrayabilmeye özel önem vermek gerekir. Geçmişe bakmadan
hâlihazırda sahip olunan verilere tamamıyla güvenmek, hiç gereği yok iken
çabalarımızı boşa çıkarabilir. Örneğin günümüzde farklı toplumlar arasında
ortaya çıkan çatışmaların temelini öğrenebilmek için geçmişine bakarak
öğrenebiliriz. Dünyada ne olup bittiğini öğrenmeye ilişkin baskı, tarihin
öğretim programlarına eklenmesinin önemli nedenlerinden birisidir. Bu açıdan
tarihsel gelişimin farklı boyutlarını karşılaştırmayı öğrenmek tarihsel açıdan
öğrenmeyi gerekli kılar.

References

  • Güven, İ. (2014). Tarih Öğretimi Kuram ve Uygulama: Pegem Akademi. Ankara-Türkiye.
  • Stearns, P.S. (2009). “Neden Tarih Öğreniyoruz? (Why Study History?)” E. Dinç (Çev.) Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 2(1): 118-127.
There are 2 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Artworks
Authors

Şerif Uzun This is me

Publication Date June 30, 2019
Published in Issue Year 2019 Volume: 2 Issue: 1

Cite

APA Uzun, Ş. (2019). Çağsal Sanat. Bilim Armonisi, 2(1), 48-48.
AMA Uzun Ş. Çağsal Sanat. bilar. June 2019;2(1):48-48.
Chicago Uzun, Şerif. “Çağsal Sanat”. Bilim Armonisi 2, no. 1 (June 2019): 48-48.
EndNote Uzun Ş (June 1, 2019) Çağsal Sanat. Bilim Armonisi 2 1 48–48.
IEEE Ş. Uzun, “Çağsal Sanat”, bilar, vol. 2, no. 1, pp. 48–48, 2019.
ISNAD Uzun, Şerif. “Çağsal Sanat”. Bilim Armonisi 2/1 (June 2019), 48-48.
JAMA Uzun Ş. Çağsal Sanat. bilar. 2019;2:48–48.
MLA Uzun, Şerif. “Çağsal Sanat”. Bilim Armonisi, vol. 2, no. 1, 2019, pp. 48-48.
Vancouver Uzun Ş. Çağsal Sanat. bilar. 2019;2(1):48-.