Research Article
BibTex RIS Cite

İç Mimarlık Eğitiminde Strüktür ve Proje Derslerinin Entegrasyonu; Tiny House Örneği

Year 2022, Volume: 1 Issue: 1, 51 - 64, 08.02.2022

Abstract

İç mimarlık eğitiminde zihinde oluşan tasarım düşüncesinin “görünür hale gelmesi” için plan, kesit, görünüş, maket ve model gibi iki ve üç boyutlu farklı teknik ve araçlar kullanılmaktadır. Özellikle yapısal konulardaki tasarım dilinin yeterli düzeyde aktarılamadığını dile getiren araştırmacılar, strüktürel maketlerin kullanımı ile özgün ve tasarım mükemmelliğine sahip yapıların ortaya çıkmasında ve strüktürel bilginin geliştirilmesinde etkili olduğunu vurgulamışlardır. Bu çalışma strüktürel maketin, iç mimari proje tasarım sürecindeki rolünü tespit etmeyi amaçlamaktadır. Çalışma kapsamında Selçuk Üniversitesi, 2021-2022 eğim-öğretim güz döneminde strüktür bilgisi dersini alan 2. Sınıf iç mimarlık öğrencilerinin zihinlerindeki yapısal kurguyu somut hale getirdikleri tiny house strüktür maketleri incelenmiştir. Çalışma 3 aşamadan oluşmaktadır. (i) hazırlık aşaması, (ii) uygulama aşaması ve son aşama ise yapılan anket verilerinin incelendiği (iii) değerlendirme ve bulgular aşamasıdır. Yapılan anket sonucunda elde edilen bulgular arasında; tiny house yapım sistemi hakkında genel bilgi verilen öğrenciler, yapmış oldukları maketler ile taşıyıcı sistemin 3. Boyutta zihinlerinde pekiştiğini ve iç-dış mekân bütünlüğünün kurgulanması açısından olumlu katkı sağladığını dile getirmişlerdir. Ayrıca tiny house tasarımının başlangıcından itibaren strüktürel tasarımın sürece dâhil edilmesinin form-mekân ilişkisinde pozitif etkisi vurgulanmıştır. Tüm bu sonuçlar neticesinde, strüktür derslerinin proje dersleri ile birlikte yürütülmesi gerektiği ve iç mimarlık eğitiminde verilen strüktür bilgisinin daha kalıcı olması adına strüktür maket kullanımının yaygınlaşması söylenebilir.

References

  • Abdelhameed, W. (2011). Architectural form creation in the design studio: physical modeling as an effective design tool. Archnet-IJAR, International Journal of Architectural Research, 5(3), 81-92.
  • Akbulut, M.T. (2019). Mimari maket-malzeme ve teknikler. Yıldız Teknik Üniversitesi Basım-Yayın Merkezi, Üniversite Yayın No: YTÜ.MF.
  • Armagnac, A. (1928). Toys that save millions. Popular Science, (February), 17-18, 128.
  • Arslan G. (2021). Kullanıcı, çevre, iç mekân bağlamında 21. yüzyıl barınma eğilimlerine uygulanabilir bir küçük öneri küçük ev/ tiny house [Yüksek Lisans Tezi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi].
  • Asar, H. (2018). Mimari temsil araçlarından maketin tasarım düşüncesindeki yeri. Tasarım Kuram Dergisi, 26, 24-35.
  • Atalayer, F. (1994). Temel sanat öğeleri. Anadolu Üniversitesi Yayını.
  • Belentepe, A., Secer Kariptaş, F., (2019). Mikro mekânların iç mekân tasarımlarının incelenmesi. Haliç Üniversitesi Fen Bilimleri Dergisi, 2(2), 179-195.
  • Cronbach, L. J. (1951). Coefficient alpha and the internal structure of tests. Psychometrika, 16(3), 297-334.
  • Demirkan, Ö. (2006). Mimarlıkta strüktür ve süsleme ilişkisinin irdelenmesi [Yüksek Lisans Tezi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Gazi Üniversitesi].
  • Dermody, R. J., Oakley, D., & Uihlein, M. S. (2016). A survey of structures education in North American schools of architecture. In P. J. Da Sousa Cruz (Ed.), Structures and architecture: Beyond their limits (942-949), CRC Press.
  • Engel, H. (2007). Tragsysteme: Structure systems. Hatje Cantz Verlag.
  • Ertaş, Ş., Sönmez, E. (2018). İç mimari tasarımda strüktür kavramına çok yönlü bir yaklaşım. Uluslararası Mühendislik ve Teknoloji Yönetimi Kongresi, 109-118.
  • Fahmi, M. M., Aziz, A. A., Ahmend, S. E. M. (2012). The integration of structural knowledge in studio design projects: An assessment curriculum in: architecture course in SUST. Journal of Science and Technology, 13, 59-71.
  • Guthrie, J. B. (2015). Structural engineering integration into architecture studios. 122nd ASEE Annual Conference and Exposition, Seattle, Washington, 26.1407.1- 26.1407.12.
  • Günal Ertaş, D. (2007). Yapısal özelliklerin endüstri ürünleri tasarımına etkileri [Doktora Tezi, Fen Bilimleri Enstitüsü, İstanbul Teknik Üniversitesi].
  • Gürbüz, A. (2009). Bina maketlerinin eğitim materyali olarak kullanılması ve öğrenme üzerindeki etkisi [Yüksek Lisans Tezi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Sakarya Üniversitesi].
  • Hasol, D. (2019). Mimarlık denince. Yapımevi Yayıncılık.
  • Homer, J. M. (2006). Integrating architecture and structural design in the comprehensive design studio. Architectural Engineering Conference, Nebraska, Omaha, 1-15.
  • Ilkovič, J., Ilkovičová, L. & Špaček, R. (2014). To think in architecture, to feel in structure: Teaching structural design in the faculty of architecture. Global Journal of Engineering Education, 16(2), 59-65.
  • Işıngör, M., Eti, E., Aslıer, M. (1986). Resim-1 temel sanat eğitimi resim teknikleri grafik resim. Türk Tarih Kurumu Basımevi.
  • İpek, Y. (2014). Hesaplamalı tasarım yaklaşımları: Bütünleşik bir tasarım önerisi [Yüksek Lisans Tezi, Fen Bilimleri Enstitüsü, İstanbul Teknik Üniversitesi].
  • Kristianova, K., Joklova, V., Meciar, I. (2018). Physical models ın architectural education and the use of new technologies. 11th annual International Conference of Education, Research and Innovation ICERI2018, 2177-2183. http://dx.doi.org/10.21125/iceri.2018.1482
  • Lonnman, B. (2009). Structural models in design education: visualising form and behaviour. Architectural Theory Review, 5(2), 27-43. http://dx.doi.org/10.1080/13264820009478398
  • Lökçe, S. (1994). Mimarlık eğitiminde temel eğitim programlaması ve mimari tasarım programıyla bütünleşebilecek bir model önerisi [Doktora Tezi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Gazi Üniversitesi].
  • Maden, F. (2020). Mimari tasarım stüdyosunda strüktürün form ve mekân ile entegrasyonu. Tasarım Kuram, 16(31), 108-122. http://dx.doi.org/10.14744/tasarimkuram.2020.22931
  • Mangtay, Ö. İ. (1995). Türkiye’de Cumhuriyet Dönemi öncesi ve sonrası mimarlık eğitimi gelişiminin irdelenmesi [Yüksek Lisans Tezi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Gazi Üniversitesi].
  • Müezzinoğlu, M. K., Hidayetoğlu, M. L., Yıldırım, K. (2020). The effects of the wall colors used in educational spaces on the perceptual evaluations of students. MEGARON, 15, 1-12.
  • Nalçakan, H. (2006). Küreselleşen dünyada mimarlık eğitimi ve Türkiye [Yüksek Lisans Tezi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Yıldız Teknik Üniversitesi].
  • Namara, S. M. (2012). Bringing engineering into the studio: Design assignments for teaching structures to architects. 119th ASEE Annual Conference and Exposition, San Antonio, TX, United States, 25.270.1 - 25.270.12.
  • Özcan, N. (2017). Fütürizm ve çit örücülüğünün tekstil tasarımında tekstür, strüktür ve form oluşumuna etkileri [Yüksek Lisans Tezi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Gazi Üniversitesi].
  • Özenen, G. (2016). Mimarlık eğitiminde maketin etkin kullanımı için etkileşimli artırılmış gerçekliğin irdelenmesi [Doktora Tezi, Fen Bilimleri Enstitüsü, İstanbul Teknik Üniversitesi].
  • Panayides, P. (2013). Coefficient Alpha: Interpret with caution. Eur. J. Psychol., 9(4), 687-696.
  • Philips, J. (2006). Assessing the comprehensive design studio course through alternate methods. 2006 Annual Conference & Exposition, Chicago, Illinois, 11.244.1-11.244.7.
  • Raftopoulos, S. (1999). Educating architects or architects- engineers. M. Voyatzaki (Ed.), Architecture and Engineering - The Teaching of Architecture for Multidisciplinary Practice içinde (207-210), Thessaloniki, Greece.
  • Salama, A. (1995). New trends in architectural education: Designing the design studio. Tailored Text.
  • Sungur, M., Aydın, D. (2021). Konya konutlarında (1920-1980) mekânsal mahremiyetin sosyal paradigmalar bağlamında incelenmesi. Türk İslâm Medeniyeti Akademik Araştırmalar Dergisi-Journal of the Academic Studies of Turkish Islamic Civilization, 16(32), 387-414.
  • Torroja, E. (1958). Philosophy of structures, the beauty of structures. University of California Pres.
  • Uluoğlu, B. (1990). Mimari tasarım eğitimi: Tasarım bilgisi bağlamında stüdyo eleştirileri [Doktora Tezi, Fen Bilimleri Enstitüsü, İstanbul Teknik Üniversitesi].
  • Ünay A. İ. & Özmen, C. (2006). Building structure design as an integral part of architecture: A teaching model for students of architecture. International Journal of Technology and Design Education, 16, 253-271.
  • Vitrivius (2005). Mimarlık üzerine on kitap (S. Güven, Çev.). Şevki Vanlı Mimarlık Vakfı.
  • Vrontissi, M. (2018). The physical model as means of projective inquiry in structural studies. [Doctoral Thesis, The Paradigm of Architectural Education, ETH Zurich].
  • Yürekli, İ. (2003). Mimari tasarım eğitiminde oyun [Doktora Tezi, Fen Bilimleri Enstitüsü, İstanbul Teknik Üniversitesi].

Integration of Structure and Project Courses in Interior Architecture Education; Tiny House Example

Year 2022, Volume: 1 Issue: 1, 51 - 64, 08.02.2022

Abstract

In interior architecture education, two and three-dimensional different techniques and tools such as plans, sections, views and models are employed to make the design image in the mind "visible". The researchers, who remarked that the design language on structural issues could not be adequately conveyed, also highlighted that the use of structural models is efficacious in the emergence of original and design-perfect structures and the development of structural knowledge. This study aims at discerning the role of the structural model in the interior architectural project design process. Within the scope of the study, tiny house structure models, in which the structural fiction in the minds of the interior architecture sophomores who took the structural knowledge course at Selçuk University in the 2021-2022 academic fall semester, were analysed. The study consists of 3 stages: (i) preparation, (ii) implementation, and the last phase is (iii) evaluation and findings, in which the survey data are studied. Among the findings obtained as a result of the survey, the students, who were given general information about the tiny house construction system, expressed that the models they made reinforced the carrier system in their minds in the 3rd dimension and contributed positively to the construction of indoor-outdoor space integrity. They also emphasized the positive effect of incorporating structural design into the process from the very beginning of tiny house design on the form-space relationship. As a result of all these results, it can be stated that the structure lessons should be carried out together with the project lessons and the use of structure models should be across the board to make the structural knowledge given in interior architecture education more permanent.

References

  • Abdelhameed, W. (2011). Architectural form creation in the design studio: physical modeling as an effective design tool. Archnet-IJAR, International Journal of Architectural Research, 5(3), 81-92.
  • Akbulut, M.T. (2019). Mimari maket-malzeme ve teknikler. Yıldız Teknik Üniversitesi Basım-Yayın Merkezi, Üniversite Yayın No: YTÜ.MF.
  • Armagnac, A. (1928). Toys that save millions. Popular Science, (February), 17-18, 128.
  • Arslan G. (2021). Kullanıcı, çevre, iç mekân bağlamında 21. yüzyıl barınma eğilimlerine uygulanabilir bir küçük öneri küçük ev/ tiny house [Yüksek Lisans Tezi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi].
  • Asar, H. (2018). Mimari temsil araçlarından maketin tasarım düşüncesindeki yeri. Tasarım Kuram Dergisi, 26, 24-35.
  • Atalayer, F. (1994). Temel sanat öğeleri. Anadolu Üniversitesi Yayını.
  • Belentepe, A., Secer Kariptaş, F., (2019). Mikro mekânların iç mekân tasarımlarının incelenmesi. Haliç Üniversitesi Fen Bilimleri Dergisi, 2(2), 179-195.
  • Cronbach, L. J. (1951). Coefficient alpha and the internal structure of tests. Psychometrika, 16(3), 297-334.
  • Demirkan, Ö. (2006). Mimarlıkta strüktür ve süsleme ilişkisinin irdelenmesi [Yüksek Lisans Tezi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Gazi Üniversitesi].
  • Dermody, R. J., Oakley, D., & Uihlein, M. S. (2016). A survey of structures education in North American schools of architecture. In P. J. Da Sousa Cruz (Ed.), Structures and architecture: Beyond their limits (942-949), CRC Press.
  • Engel, H. (2007). Tragsysteme: Structure systems. Hatje Cantz Verlag.
  • Ertaş, Ş., Sönmez, E. (2018). İç mimari tasarımda strüktür kavramına çok yönlü bir yaklaşım. Uluslararası Mühendislik ve Teknoloji Yönetimi Kongresi, 109-118.
  • Fahmi, M. M., Aziz, A. A., Ahmend, S. E. M. (2012). The integration of structural knowledge in studio design projects: An assessment curriculum in: architecture course in SUST. Journal of Science and Technology, 13, 59-71.
  • Guthrie, J. B. (2015). Structural engineering integration into architecture studios. 122nd ASEE Annual Conference and Exposition, Seattle, Washington, 26.1407.1- 26.1407.12.
  • Günal Ertaş, D. (2007). Yapısal özelliklerin endüstri ürünleri tasarımına etkileri [Doktora Tezi, Fen Bilimleri Enstitüsü, İstanbul Teknik Üniversitesi].
  • Gürbüz, A. (2009). Bina maketlerinin eğitim materyali olarak kullanılması ve öğrenme üzerindeki etkisi [Yüksek Lisans Tezi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Sakarya Üniversitesi].
  • Hasol, D. (2019). Mimarlık denince. Yapımevi Yayıncılık.
  • Homer, J. M. (2006). Integrating architecture and structural design in the comprehensive design studio. Architectural Engineering Conference, Nebraska, Omaha, 1-15.
  • Ilkovič, J., Ilkovičová, L. & Špaček, R. (2014). To think in architecture, to feel in structure: Teaching structural design in the faculty of architecture. Global Journal of Engineering Education, 16(2), 59-65.
  • Işıngör, M., Eti, E., Aslıer, M. (1986). Resim-1 temel sanat eğitimi resim teknikleri grafik resim. Türk Tarih Kurumu Basımevi.
  • İpek, Y. (2014). Hesaplamalı tasarım yaklaşımları: Bütünleşik bir tasarım önerisi [Yüksek Lisans Tezi, Fen Bilimleri Enstitüsü, İstanbul Teknik Üniversitesi].
  • Kristianova, K., Joklova, V., Meciar, I. (2018). Physical models ın architectural education and the use of new technologies. 11th annual International Conference of Education, Research and Innovation ICERI2018, 2177-2183. http://dx.doi.org/10.21125/iceri.2018.1482
  • Lonnman, B. (2009). Structural models in design education: visualising form and behaviour. Architectural Theory Review, 5(2), 27-43. http://dx.doi.org/10.1080/13264820009478398
  • Lökçe, S. (1994). Mimarlık eğitiminde temel eğitim programlaması ve mimari tasarım programıyla bütünleşebilecek bir model önerisi [Doktora Tezi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Gazi Üniversitesi].
  • Maden, F. (2020). Mimari tasarım stüdyosunda strüktürün form ve mekân ile entegrasyonu. Tasarım Kuram, 16(31), 108-122. http://dx.doi.org/10.14744/tasarimkuram.2020.22931
  • Mangtay, Ö. İ. (1995). Türkiye’de Cumhuriyet Dönemi öncesi ve sonrası mimarlık eğitimi gelişiminin irdelenmesi [Yüksek Lisans Tezi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Gazi Üniversitesi].
  • Müezzinoğlu, M. K., Hidayetoğlu, M. L., Yıldırım, K. (2020). The effects of the wall colors used in educational spaces on the perceptual evaluations of students. MEGARON, 15, 1-12.
  • Nalçakan, H. (2006). Küreselleşen dünyada mimarlık eğitimi ve Türkiye [Yüksek Lisans Tezi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Yıldız Teknik Üniversitesi].
  • Namara, S. M. (2012). Bringing engineering into the studio: Design assignments for teaching structures to architects. 119th ASEE Annual Conference and Exposition, San Antonio, TX, United States, 25.270.1 - 25.270.12.
  • Özcan, N. (2017). Fütürizm ve çit örücülüğünün tekstil tasarımında tekstür, strüktür ve form oluşumuna etkileri [Yüksek Lisans Tezi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Gazi Üniversitesi].
  • Özenen, G. (2016). Mimarlık eğitiminde maketin etkin kullanımı için etkileşimli artırılmış gerçekliğin irdelenmesi [Doktora Tezi, Fen Bilimleri Enstitüsü, İstanbul Teknik Üniversitesi].
  • Panayides, P. (2013). Coefficient Alpha: Interpret with caution. Eur. J. Psychol., 9(4), 687-696.
  • Philips, J. (2006). Assessing the comprehensive design studio course through alternate methods. 2006 Annual Conference & Exposition, Chicago, Illinois, 11.244.1-11.244.7.
  • Raftopoulos, S. (1999). Educating architects or architects- engineers. M. Voyatzaki (Ed.), Architecture and Engineering - The Teaching of Architecture for Multidisciplinary Practice içinde (207-210), Thessaloniki, Greece.
  • Salama, A. (1995). New trends in architectural education: Designing the design studio. Tailored Text.
  • Sungur, M., Aydın, D. (2021). Konya konutlarında (1920-1980) mekânsal mahremiyetin sosyal paradigmalar bağlamında incelenmesi. Türk İslâm Medeniyeti Akademik Araştırmalar Dergisi-Journal of the Academic Studies of Turkish Islamic Civilization, 16(32), 387-414.
  • Torroja, E. (1958). Philosophy of structures, the beauty of structures. University of California Pres.
  • Uluoğlu, B. (1990). Mimari tasarım eğitimi: Tasarım bilgisi bağlamında stüdyo eleştirileri [Doktora Tezi, Fen Bilimleri Enstitüsü, İstanbul Teknik Üniversitesi].
  • Ünay A. İ. & Özmen, C. (2006). Building structure design as an integral part of architecture: A teaching model for students of architecture. International Journal of Technology and Design Education, 16, 253-271.
  • Vitrivius (2005). Mimarlık üzerine on kitap (S. Güven, Çev.). Şevki Vanlı Mimarlık Vakfı.
  • Vrontissi, M. (2018). The physical model as means of projective inquiry in structural studies. [Doctoral Thesis, The Paradigm of Architectural Education, ETH Zurich].
  • Yürekli, İ. (2003). Mimari tasarım eğitiminde oyun [Doktora Tezi, Fen Bilimleri Enstitüsü, İstanbul Teknik Üniversitesi].
There are 42 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Architectural Design
Journal Section Research Articles
Authors

Ali Akçaova 0000-0003-2078-9697

Mine Sungur This is me 0000-0001-5042-9575

Publication Date February 8, 2022
Published in Issue Year 2022 Volume: 1 Issue: 1

Cite

APA Akçaova, A., & Sungur, M. (2022). İç Mimarlık Eğitiminde Strüktür ve Proje Derslerinin Entegrasyonu; Tiny House Örneği. Bodrum Journal of Art and Design, 1(1), 51-64.