This study examines the presence of symbolic structures that shape the urban image in digital simulation games. Since the advancement of computer and gaming console technologies in the 20th century, digital games have served various functions, including entertainment, education, and socialization. Among different game genres, simulation games stand out for their realistic reenactments of real-life roles and environments, often incorporating elements of actual urban spaces. This research aims to compare the presence of symbolic structures in digital simulation games. Using the case study method, it analyzes symbolic buildings in selected cities within a video game and compares them to their real-world counterparts. The study, conducted on Euro Truck Simulator 2, reveals that developers have increasingly emphasized symbolic urban elements over time. The findings highlight the importance of these elements in game environments and contribute to the academic discussion on the relationship between urban imagery, symbolic structures, and digital game design. By examining how digital games integrate and represent urban symbols, this study provides insights into their role in shaping virtual urban experiences and contributes to future research on city image and game design.
Bu araştırmada kentsel imgeyi oluşturan ve temsil niteliği taşıyan yapıların dijital simülasyon oyunlarındaki mevcudiyeti irdelenmiştir. Dijital oyunlar, bilgisayar ve oyun konsolu teknolojilerinin geliştiği 20. yüzyıldan bu yana pek çok yaş aralığın hitap eden, eğlendirme, eğitim ve sosyalleşme gibi farklı işlevleri bulunan tasarımlardır. Dijital oyunlar günümüzde rol yapma, spor, yarış, aksiyon ve simülasyon gibi kategoriler altında incelenmektedir. Bu türlerden biri olan simülasyon oyunları, fiziksel hayattaki çeşitli rollerin canlandırıldığı bir oyun türüdür. Gerçekçi bir canlandırma mantığının olduğu simülasyon oyunları, bu nedenle genellikle gerçek/gerçeklikten hareketle tasarlanmış mekânlarda gerçekleşebilmektedir. Oyunun geçtiği mekânların gerçek yaşamdan hareketle tasarlandığı simülasyon oyunları kent mekânlarına dair pek çok unsurun da görünür olabildiği ortamlar olmaktadır. Bu araştırma, dijital simülasyon oyunlarındaki simgesel yapıların mevcudiyetlerini karşılaştırmalı olarak incelemeyi amaçlar. Çalışma bütüncül tekli durum deseninde olup kavramsal çerçeve oluşturabilmek için doküman incelemesi yapılmıştır. Ele alınan video oyununda yer alan şehirler arasından seçilen şehirlerde yer alan simgesel yapılar incelenmiş, gerçek dünyadaki mevcudiyetleri ile karşılaştırılmıştır. ETS2 oyunu üzerinden yapılan araştırmada, oyun yapımcılarının zamanla temsil niteliği taşıyan yapılara daha çok önem verdiği görülmüştür. Çalışmanın dijital simülasyon oyunlarında yer alacak olan simgesel kent unsurlarının oyun mekânları için taşıyabileceği önemi vurgulaması ve kent imgesi-simgesel yapılar -dijital oyun tasarımı üçgeninde yapılacak yeni akademik çalışmalar için literatüre katkıda bulunması öngörülmektedir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Digital Game Design, Computer Gaming and Animation |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | August 1, 2025 |
Submission Date | February 8, 2025 |
Acceptance Date | June 28, 2025 |
Published in Issue | Year 2025 Volume: 4 Issue: 2 |