Bu çalışmanın amacı, 2018’den itibaren uygulanmaya başlanan Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi (4-8) Öğretim Programı’nda yer alan bilişsel kazanımları Yenilenmiş Bloom Taksonomisi’ne göre analiz etmektir. Bu amaç çerçevesinde programda yer alan 103 kazanım incelenmiş ve analiz edilmiştir. Çalışma nitel türde ve tarama modelindedir. Çalışmada verilerin toplanmasında doküman incelemesi tekniği kullanılmıştır. Çalışmanın verileri Talim ve Terbiye Kurulu’nun 19.01.2018 tarihli ve 2 sayılı kararıyla 2018-2019 öğretim yılından itibaren uygulanmasına karar verilen Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dersi (4-8) Öğretim Programı’ndan elde edilmiştir. Programda toplam 125 kazanım yer almaktadır. Bu kazanımların 103’ü bilişsel, 22’si duyuşsaldır. Çalışmanın örneklemi, programda yer alan bilişsel alana ait 103 kazanımdan oluşmaktadır. Bu kazanımlar Yenilenmiş Bloom Taksonomi’sinin tablosu kullanılarak incelenmiş ve analiz edilmiştir. Çalışmada elde edilen bulgulara göre taksonominin her iki boyutunda da kazanımların alt düzey basamaklarda yoğunlaştığı tespit edilmiştir. Kazanımların büyük çoğunluğunun bilgi boyutunda olgusal bilgi ve kavramsal bilgi basamaklarında; bilişsel süreç boyutunda ise hatırlama ve anlama basamaklarında olduğu görülmüştür.
Din Eğitimi Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretim Programı Kazanım Yenilenmiş Bloom Taksonomisi
The purpose of this study is to analyze the cognitive acquisitions in the Religious Culture and Moral Knowledge (4-8) Curriculum, which has been implemented since 2018, according to the Revised Bloom's Taxonomy. Within the framework of this purpose, 103 acquisitions in the program were examined and analyzed. The study is of qualitative type and scanning model. Document analysis technique was used to collect data in the study. The data of the study were obtained from the Religious Culture and Moral Knowledge Course (4-8), which was decided to be implemented as of the 2018-2019 academic year with the decision of the Board of Education dated 19.01.2018 and numbered 2. There are a total of 125 acquisitions in the program. 103 of these gains are cognitive and 22 are affective. The sample of the study consists of 103 acquisitions belonging to the cognitive area in the program. These gains were examined and analyzed using the table of the Revised Bloom Taxonomy. According to the findings obtained in the study, it was determined that the acquisitions in both dimensions of the taxonomy are concentrated in lower levels. It was seen that most of the gains were in factual knowledge and conceptual knowledge levels in the knowledge dimension, and in the remembering and comprehension levels in the cognitive process dimension.
Religious Education Religious Culture and Moral Knowledge Curriculum Acquisition Revised Bloom’s Taxonomy
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education, Religious Studies |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 30, 2021 |
Submission Date | March 16, 2021 |
Acceptance Date | June 4, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 |