BibTex RIS Cite

Din, dindarlık ilişkisi çerçevesinde öğretmenlerin dini anlayış ve yaşayışları

Year 2013, Volume: 3 Issue: 3 - Volume: 3 Issue: 3, 61 - 77, 13.07.2016

Abstract

Dinin insanlık tarihi kadar eski olduğu kabul edilmektedir. Bununla birlikte din ve dindarlık tanımları ile dindarlık tipolojilerinin farklılaştığı görülmektedir. Bunun belkide en temel nedeni insanların din ve dindarlık anlayışları ile dinî anlayış ve yaşayışları arasında faklılıkların olmasıdır. Sosyologlar tarafından bu farklılaşmalara etki eden birçok neden sayılmaktadır. Bu nedenlerden birisi olarak mesleki farklılaşma ve gereklilik ile dinî anlayış ve yaşayışın karşılıklı etkileşim halidir. Farklılaşmanın bir diğer önemli nedeni ise eğitim seviyesidir. Bu araştırmamızda belli bir eğitim seviyesine sahip olan öğretmenlerin dini anlayış ve yaşayışları ile bu anlayış ve yaşayışın farklılaşmasının sosyolojik nedenleri ortaya konulmaya çalışılacaktır.

References

  • Akseki, Ahmet Hamdi. Ýslam Dini. Ankara: Diyanet Ýþleri Baþkanlýðý Yay., 1983.
  • Arslantürk, Zeki. Kutsalýn Dönüþü. Ýstanbul: Ayýþýðý Kitaplarý, 1998.
  • Aydemir, Salih. “Þeyh Mürid Ýliþkileriyle Belirlenmiþ Cemaat Þekli Olarak Tarikat ‘Þanlýurfa - Kadirî-Þeyh Sodey ve Müridleri Üzerine Yapýlan Bir Din Sosyolojisi Araþtýrmasý’”. Yayýmlanmamýþ Doktora Tezi. Ankara Üniversitesi. SBE. 1998.
  • Er, Ýzzet. Din Sosyolojisi. Ýkinci Basým. Ankara: Akçað Yay., 2008.
  • Freyer, Hans. Din Sosyolojisi. Çeviren: Turgut Kalpsüz, Ankara: Ank. Ünv. Basýmevi, 1964.
  • Güler, Özlem. “Tanrý Algýsý Ölçeði: Geçerlik ve Güvenirlik Çalýþmasý”. AÜÝFD, XLVIII, 2, 2007. Günay, Ünver. Din Sosyolojisi. Ýstanbul:

Religious understanding and practices of the teachers in terms of religion and religiosity relation

Year 2013, Volume: 3 Issue: 3 - Volume: 3 Issue: 3, 61 - 77, 13.07.2016

Abstract

It is assumed that religion is as old as history of humanity. On the other hand, it is observed that religion, religiousness definitions and religiousness typologies differentiate. Probably one of the basic reasons of this issue is the difference between peoples religion and religiousness understanding and way of living. Many reasons which effect these differentiations are suggested by sociologists. One of these reasons is mutual interaction between vocational differentiation and necessity and religious understanding and way of living. Another important reason of differentiation is the level of education. In our research, the aim is to introduce the religious understanding and way of living of teachers (who have a certain level of education) and the sociological reasons of this understanding and way of living.

References

  • Akseki, Ahmet Hamdi. Ýslam Dini. Ankara: Diyanet Ýþleri Baþkanlýðý Yay., 1983.
  • Arslantürk, Zeki. Kutsalýn Dönüþü. Ýstanbul: Ayýþýðý Kitaplarý, 1998.
  • Aydemir, Salih. “Þeyh Mürid Ýliþkileriyle Belirlenmiþ Cemaat Þekli Olarak Tarikat ‘Þanlýurfa - Kadirî-Þeyh Sodey ve Müridleri Üzerine Yapýlan Bir Din Sosyolojisi Araþtýrmasý’”. Yayýmlanmamýþ Doktora Tezi. Ankara Üniversitesi. SBE. 1998.
  • Er, Ýzzet. Din Sosyolojisi. Ýkinci Basým. Ankara: Akçað Yay., 2008.
  • Freyer, Hans. Din Sosyolojisi. Çeviren: Turgut Kalpsüz, Ankara: Ank. Ünv. Basýmevi, 1964.
  • Güler, Özlem. “Tanrý Algýsý Ölçeði: Geçerlik ve Güvenirlik Çalýþmasý”. AÜÝFD, XLVIII, 2, 2007. Günay, Ünver. Din Sosyolojisi. Ýstanbul:
There are 6 citations in total.

Details

Other ID JA36EB52YB
Journal Section Articles
Authors

Satılmış Öz This is me

Publication Date July 13, 2016
Submission Date July 13, 2016
Published in Issue Year 2013 Volume: 3 Issue: 3 - Volume: 3 Issue: 3

Cite

ISNAD Öz, Satılmış. “Din, dindarlık ilişkisi çerçevesinde öğretmenlerin Dini anlayış Ve yaşayışları”. Bozok Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi 3/3 (July 2016), 61-77.

Bozok University Journal of Faculty of Theology (BOZIFDER) is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-Non-Derivatives 4.0 International Licence (CC BY NC ND).