Eğitim, bireyde toplumca istenen
davranışları gerçekleştirme sürecidir. Sanat eğitimi ise aynı doğrultuda bireye
kendi yaşantısı yoluyla amaçlı olarak, belirli sanatsal davranışlar kazandırma
sürecini kapsamaktadır. Müzik, insanoğlunun asgari ortak genel kültürün en temel
unsurlarından birisidir. Müzik, sanat üst başlığının içeriği en geniş ve etkisi
en fazla olan faaliyet alanıdır. Mesleki
müzik eğitimi, yükseköğretim seviyesinde konservatuvarlarda, güzel sanatlar, müzik ve eğitim fakülteleri müzik öğretmenliği bölümlerinde verilmektedir.
İlahiyat fakültelerinde ise müzikle ilgili derslerin bulunması, mezunların ifa
edecekleri meslekleri göz önüne alındığında oldukça önemlidir. Öğrencilerin
hedeflenen düzeyde müzik bilgisine ulaşabilmesi için yükseköğretim kurumlarının
mesleki müzik eğitimi veren bölümlerinde eğitim alan öğrenciler kadar bir bilgi
ve deneyime sahip olması gerekmektedir. Mevcut şartlarda bunu gerçekleştirmek
mümkün değildir. Bu çalışmada asgari imkanlar dahilinde uygulamaya
koyulabilecek çözüm önerileri sunulmuştur. İki, üç ve dördüüncü sınıflarda genel müzik
ve dini musiki ile alakalı ikişer seçmeli dersin programa eklenmesiyle temel
müzik becerilerinin kazandırılması ve mesleki müzik icralarının yapılabilirliği
mümkün olacaktır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 28, 2018 |
Submission Date | June 4, 2018 |
Acceptance Date | June 7, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 13 Issue: 13 |
Bozok University Journal of Faculty of Theology (BOZIFDER) is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-Non-Derivatives 4.0 International Licence (CC BY NC ND).