Sosyal bilimler ve bilgisayar birçok açıdan birbirine destek olan unsurlardır. Bilgisayarın günlük hayata girmesiyle beraber el ile yapılan ve çok zaman alan birçok işlem artık bilgisayar sayesinde saniyeler içerisinde yapılmaktadır. Bilgisayarlar ilk zamanlar basit hesaplar yapan makineler olarak tasarlanmış olsalar bile zamanla yapılan işlemlerin farklı boyutlara taşınması bilimsel anlamda önemli katkılara sebep olmuştur. Bu çalışma kapsamında ilk olarak bilgisayarın gelişim sürecinden, daha sonra etkin bilgisayar kullanımı açısından önemli bir yeri olan kullanabilirlik kavramından bahsedilmiştir. Daha sonra bilgisayarın, eğitim ve araştırma yöntemleri bakımından ele alınıp değerlendirilmeler yapılmıştır. Bu değerlendirmeler perspektifinde bilgisayar, eğitim ve araştırma yöntemleri açısından önemli gelişmelere olanak sağlamakla beraber avantajlı ve dezavantajlı durumları mevcuttur.
Göndermiş olduğum makalede herhangi bir intihal ve sorun olmadığını beyan ederim
Değerli vaktinizi ayırdığınız için teşekkür ederim
Social sciences and computers are elements that support each other in many ways. With the continuation of daily life, many operations that were done manually and took a lot of time can now be done in seconds thanks to the computer. Even though computers were designed as machines that made simple calculations in the early days, they made important contributions in terms of distributing the operations to different dimensions. Within the scope of this study, first the computer development process and then the usability development, which has an important place in terms of effective computer use, are mentioned. Then, the education and research methods of the system were discussed and evaluated. In this evaluation perspective, although it enables significant developments in terms of computers, education and research methods, there are advantages and disadvantages.
| Birincil Dil | Türkçe |
|---|---|
| Konular | Bilgi ve Bilim Sosyolojisi |
| Bölüm | Araştırma Makalesi |
| Yazarlar | |
| Erken Görünüm Tarihi | 30 Mayıs 2025 |
| Yayımlanma Tarihi | 30 Mayıs 2025 |
| Gönderilme Tarihi | 28 Kasım 2023 |
| Kabul Tarihi | 6 Ocak 2025 |
| Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 3 Sayı: 3 |