BibTex RIS Cite

TENNİS TRAİNİNG ATTENTİON LEVEL İN CHİLDREN

Year 2019, Volume: 13 Issue: 1, 0 - 0, 01.04.2019

Abstract

The aim of this study; investigate the effect of 8-week tennis training on the level of attention in children aged 10-12 years.A total of 60 volunteer children participated in the study. Children were divided into two groups as experiment 30 control 30 . In addition to tennis trainings, an 8-week training program including drills was applied to the experimental group.Children's attention level was determined by Burdon's attention test.The Paired Samples t-test was used to determine the pre-test-post-test difference between the groups and the Independent t-test was used to determine the difference between the pre-test and post-test results of the groups. According to the findings, it was determined that the level of attention level of both experimental 17.34% and control 6.41% groups increased statistically in the post test, while the increase in the experimental group was found to be higher. As a result, it can be said that tennis sport is an important factor to improve the level of attention in children

References

  • Akandere M., Baştuğ G., Asan R., Baştuğ K., Çocuklarda eğitsel oyunun dikkat üzerine etkisi, İnternational scientific conference perspectives in physical education and sport, 21-23 May, Constanta, Romania, 2010
  • Hazar, K., Mamak, H., Çınar, V., Investıgatıon Of Relatıonshıp Internet Und Computer Games Addıctıon Wıth Sports Partıcıpatıon Level Und Some Varıables In Hıgh School Students, Journal of Physical Education & Sports Science, 9(2):259- 268, 2015
  • Hazar, Z., Hazar, K., Gökyürek, B., Hazar, M., & Çelikbilek, S., Investigation of the relationship between playfulness, digital game addiction and aggression levels of secondary school students in terms of various variables, Journal of Human Sciences, 14(4):4320-4332, 2017 8. İbiş S., Aktuğ Z.B., The Effects Of Sports On The Attention Level And Academic Success İn Children, Academic Journals,13(3):106-110, 2018. 9. Karaduman, B.D.
  • Dikkat Toplama Eğitim
  • Programının İlköğretim 4. ve 5. Sınıf Öğrencilerinin
  • Dikkat Toplama Düzeyi, Benlik Algısı ve Başarı
  • Düzeylerine Etkisi, Ankara Üniversitesi, Eğitim
  • Bilimleri Enstitüsü, Doktora Tezi 2004
  • Kalish S., Çocuğunuz İçin Spor ve Fitness, Beyaz
  • Yayınları, ss. 9., İstanbul 1996
  • Kartal R., Dereceli A.Ç., Kartal A.A., Eskrim Sporu Yapan ve Yapmayan 10-12 Yaş Arası Çocukların Dikkat Düzeylerinin İncelenmesi, Spor ve Eğitim Bilimleri Dergisi, 3 (2):82-88, 2016.
  • Kaymak, S., Dikkat Toplama Eğitimi Programının İlköğretim 2. ve 3. Sınıf Çocuklarının Dikkat Toplama Becerilerinin Geliştirilmesine Etkisi, Yayınlanmamış Doktora Tezi, Ankara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara, 2003
  • Kermen, O., Dikkat ve Tenis, Spor Bilim Dergisi,2(7-8): 59-64,1991
  • Kolb, B., Winshaw IQ., Attention, Imagery, and Consciosness Neuropsychology, New York: W.H. Freeman and Company,; 465-89, 1996 of Human
  • MEGEP (Mesleki Eğitim ve Öğretim Sisteminin
  • Güçlendirilmesi Projesi) Psiko-Motor Gelişim, Ankara,2007
  • Orhan E., Aktuğ Z.B.,İbis S.,Çocuklarda fiziksel aktivite seviyesi dijital oyun bağımlılığı ve dikkat düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi, Tarih Okulu Dergisi (TOD) ,11(37-2):447-469,2018
  • Özer S, Özer K. Çocuklarda Motor Gelişim. Atlas
  • yayın dağıtım, 2.Basım, İstanbul, 2002
  • Özerkan, KN., Spor Psikolojisine Giriş Temel K
  • Putnam S., Nature’s Ritalin for the Marathon Mind: Naturing ADHD Child with Exercise, Internatıonal journal of sport psychology, 33(1):142-143, 2002
  • Rapp, G., Aufmerksamkeit und konzentration, Verlag pp.146 , Bad Heilbrunn, 1982
  • Tantillo M., Kesick MC., Hynd WG, Dishman RK., The effects of exercise on children with attention- deficit hyperactivity disorder, J Ameri. Coll Sports Med.; 34:203-212, 2002
  • Tunç, A., Golf Sporu Yapan Çocukların Dikkat
  • Düzeylerinin İncelenmesi, Selçuk Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü Beden Eğitimi Ve Spor Ana Bilim Dalı, Yüksek Lisans Tezi, Konya, 2013
  • Zametkin AJ, Liotta W, Lebov S., The neurobiology of attention deficithyperactivity disorder, J Clin Psychiatry; 59(7):17-23, 1990

8 HAFTALIK KORT TENİS ANTRENMANININ 10-12 YAŞ ARALIĞINDAKİ ÇOCUKLARDA DİKKAT GELİŞİMLERİ ÜZERİNE ETKİSİ

Year 2019, Volume: 13 Issue: 1, 0 - 0, 01.04.2019

Abstract

Bu çalışmanın amacı; 8 haftalık tenis antrenmanının 10-12 yaş arasındaki çocuklarda dikkat düzeyi üzerine etkisinin incelenmesidir. Çalışmaya toplam 60 gönüllü çocuk katılmıştır. Çocuklar deney 30 kontrol 30 olmak üzere 2 gruba ayrılmıştır. Deney grubuna tenis antrenmanlarına ilaveten dikkat geliştirmeye yönelik driller içeren 8 haftalık bir antrenman programı uygulanmıştır. Çocukların dikkat düzeyi Burdon dikkat testi ile belirlenmiştir. Grupların kendi içlerindeki ön test-son test farkını belirlemek için Paired Samples t-testi, gruplar aralarındaki ön test-son test sonuçlarındaki farklılığı belirlemek için Independent t-testi kullanılmıştır. Elde edilen bulgulara göre hem deney %17,34 hem de kontrol %6,41 gruplarının dikkat düzeyinin son testte istatiksel olarak anlamlı şekilde arttığı belirlenirken, deney grubundaki artışın daha yüksek oranda olduğu tespit edilmiştir p

References

  • Akandere M., Baştuğ G., Asan R., Baştuğ K., Çocuklarda eğitsel oyunun dikkat üzerine etkisi, İnternational scientific conference perspectives in physical education and sport, 21-23 May, Constanta, Romania, 2010
  • Hazar, K., Mamak, H., Çınar, V., Investıgatıon Of Relatıonshıp Internet Und Computer Games Addıctıon Wıth Sports Partıcıpatıon Level Und Some Varıables In Hıgh School Students, Journal of Physical Education & Sports Science, 9(2):259- 268, 2015
  • Hazar, Z., Hazar, K., Gökyürek, B., Hazar, M., & Çelikbilek, S., Investigation of the relationship between playfulness, digital game addiction and aggression levels of secondary school students in terms of various variables, Journal of Human Sciences, 14(4):4320-4332, 2017 8. İbiş S., Aktuğ Z.B., The Effects Of Sports On The Attention Level And Academic Success İn Children, Academic Journals,13(3):106-110, 2018. 9. Karaduman, B.D.
  • Dikkat Toplama Eğitim
  • Programının İlköğretim 4. ve 5. Sınıf Öğrencilerinin
  • Dikkat Toplama Düzeyi, Benlik Algısı ve Başarı
  • Düzeylerine Etkisi, Ankara Üniversitesi, Eğitim
  • Bilimleri Enstitüsü, Doktora Tezi 2004
  • Kalish S., Çocuğunuz İçin Spor ve Fitness, Beyaz
  • Yayınları, ss. 9., İstanbul 1996
  • Kartal R., Dereceli A.Ç., Kartal A.A., Eskrim Sporu Yapan ve Yapmayan 10-12 Yaş Arası Çocukların Dikkat Düzeylerinin İncelenmesi, Spor ve Eğitim Bilimleri Dergisi, 3 (2):82-88, 2016.
  • Kaymak, S., Dikkat Toplama Eğitimi Programının İlköğretim 2. ve 3. Sınıf Çocuklarının Dikkat Toplama Becerilerinin Geliştirilmesine Etkisi, Yayınlanmamış Doktora Tezi, Ankara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara, 2003
  • Kermen, O., Dikkat ve Tenis, Spor Bilim Dergisi,2(7-8): 59-64,1991
  • Kolb, B., Winshaw IQ., Attention, Imagery, and Consciosness Neuropsychology, New York: W.H. Freeman and Company,; 465-89, 1996 of Human
  • MEGEP (Mesleki Eğitim ve Öğretim Sisteminin
  • Güçlendirilmesi Projesi) Psiko-Motor Gelişim, Ankara,2007
  • Orhan E., Aktuğ Z.B.,İbis S.,Çocuklarda fiziksel aktivite seviyesi dijital oyun bağımlılığı ve dikkat düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi, Tarih Okulu Dergisi (TOD) ,11(37-2):447-469,2018
  • Özer S, Özer K. Çocuklarda Motor Gelişim. Atlas
  • yayın dağıtım, 2.Basım, İstanbul, 2002
  • Özerkan, KN., Spor Psikolojisine Giriş Temel K
  • Putnam S., Nature’s Ritalin for the Marathon Mind: Naturing ADHD Child with Exercise, Internatıonal journal of sport psychology, 33(1):142-143, 2002
  • Rapp, G., Aufmerksamkeit und konzentration, Verlag pp.146 , Bad Heilbrunn, 1982
  • Tantillo M., Kesick MC., Hynd WG, Dishman RK., The effects of exercise on children with attention- deficit hyperactivity disorder, J Ameri. Coll Sports Med.; 34:203-212, 2002
  • Tunç, A., Golf Sporu Yapan Çocukların Dikkat
  • Düzeylerinin İncelenmesi, Selçuk Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü Beden Eğitimi Ve Spor Ana Bilim Dalı, Yüksek Lisans Tezi, Konya, 2013
  • Zametkin AJ, Liotta W, Lebov S., The neurobiology of attention deficithyperactivity disorder, J Clin Psychiatry; 59(7):17-23, 1990
There are 26 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Research Article
Authors

Necdet Eray Pişkin This is me

Cemal Berkan Alpay This is me

Publication Date April 1, 2019
Published in Issue Year 2019 Volume: 13 Issue: 1

Cite

APA Pişkin, N. E., & Alpay, C. B. (2019). 8 HAFTALIK KORT TENİS ANTRENMANININ 10-12 YAŞ ARALIĞINDAKİ ÇOCUKLARDA DİKKAT GELİŞİMLERİ ÜZERİNE ETKİSİ. Beden Eğitimi Ve Spor Bilimleri Dergisi, 13(1).

16227

16228

16229

16230