Bu araştırmanın amacı, lise öğrencilerinin spor branşlarına yönelik tercihlerini ve farkındalıklarını ortaya koymaktır. Araştırmaya İç Anadolu bölgesinde 3 ilde toplam 25 okulda Kırşehir 9, Kırıkkale 9, Konya 7 eğitim gören 3080 lise öğrencisi 1634 bayan, 1446 erkek katılmıştır. Değişik spor branşlarının isimlerini içeren anket formu ile elde edilen verilere göre, araştırmaya katılan kız ve erkek öğrencilerin imkânları olsaydı ilk sırada, en fazla Yüzme sporunu yapmak istedikleri görülmüştür. Kız öğrencilerde Yüzme sporundan sonra sırayla: Buz Pateni, Basketbol, Voleybol, Dağcılık, Okçuluk, Kick Boks, Bovling, Dans Sporları, Tenis, Tekvando ve Masa Tenisi branşları takip etmektedir. Erkek öğrencilerde yine Yüzme sporundan sonra sırasıyla: Futbol, Vücut Geliştirme, Basketbol, Motosiklet, Okçuluk, Bilardo, Boks, Dağcılık, Kick Boks, Paraşüt, Güreş sporları gelmektedir. Araştırmaya katılan öğrencilerin en az bilgi sahibi olduğu sporlar arasında; Wushu, Curling, Briç, Bocce, Squash, Biatlon, Triathlon, Muaythai yer almaktadır. Anahtar kelimeler: Spor Tercihleri, Öğrenci
The study examines high school students’ preferences and awareness towards sports. A total of 3080 high school students 1446 males, 1630 females from 25 different schools in Central Anatolia Kırşehir 9, Kırıkkale 9, Konya 7 participated in the study. The survey determined that if the participants had the chance, they w ould most like to do sw imming. In order of preference, the female participants indicated these sports after sw imming: ice skating, basketball, volleyball, mountaineering, archery, kickboxing, bow ling, dancing sports, tennis, taekw ondo and table tennis. In order of preference, the male participants indicated these sports after sw imming: football, bodybuilding, motorcycle racing, archery, billiards, boxing, mountaineering, kickboxing, parachute and w restling. Wushu, curling, bridge, bocce, squash, biathlon, triathlon, and Thai boxing w ere the sports about w hich the participants w ere least know ledgeable
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | December 1, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 12 Issue: 3 |