Bu araştırmanın amacı, halk oyunlarınınokul öncesi öğrencilerinin dikkat düzeylerine etkisini incelemektir. Araştırmanın çalışma grubunu Niğde ilindeki Emine Çetintürk ana okulunda 2017-2018 eğitim öğretim yılında öğrenim gören yaşları 5.5 olan toplamda 33 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmada deneysel desen kullanılmıştır. Veri toplama aracı olarak "Frankfurther Dikkat Testi" deney grubuna ön-test ve son-test olarak uygulanmıştır. Araştırmada deney grubunda yer alan çocuklara, haftada 1 gün olmak üzere toplam 12 hafta, 40+40 dakika süren halk oyunları eğitimi uygulanmıştır. Elde edilen veriler, SPSS paket programı kullanılarak çözümlenmiştir. Deney grubundaki öğrencilerin dikkat düzeyleri arasında anlamlı bir fark olup olmadığını tespit etmek amacıyla PairedSamplest testikullanılmıştır.Araştırma sonucuna göre; deney grubu öğrencilerin ön testteki puanlarına kıyasla son testte dikkat düzeylerindeartış meydana geldiği görülmüştür.Ayrıca erkeklerin kadınlardan dikkat düzeyi ortalaması daha yüksek bulunmuştur. Bundan dolayı halk oyunları eğitiminin 5.5 yaşındaki okul öncesi öğrencilerinin dikkat düzeylerini arttırmada etkisi olduğu söylenebilir.
The aim of this research is to examine the effects of folk dancing on the attention levels of pre-school students. The study group consists of 33 students in the Emine Çetintürk kindergarten in Niğde province w ith a total age of 5.5 in the education year of 2017-2018. "Frankfurther Attention Test" w as used as a pre-test and post-test for the experimental group. For the children w ho participated in the study group, a total of 11 w eeks, 1 day a w eek, 30-40 minutes folk dance training w as applied. The obtained data w ere analyzed using SPSS package program. The Paired Samples t test w as used to determine w hether there w as a significant difference betw een the attentional levels of the students in the experiment group. According to the research result; it w as seen that the students in the experimental group had a higher level of attention in the final test than the scores in the pre-test. Therefore, it can be said that the effect of the folk dance education is to increase the attention levels of the pre-school students at 5.5 years of age
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 12 Sayı: 3 |