Çalışmada rektörlüğe bağlı seçmeli beden eğitimi ve spor derslerini tercih eden üniversite öğrencilerinde beden algısı ve spor derslerine katılım nedenlerinin araştırılması amaçlanmıştır. Çalışmaya Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesine bağlı çeşitli fakülte ve bölümlerde öğrenim gören, yaş ortalamaları 21,14 olan ve isteğe bağlı özel ilgi alanında bulunan spor derslerini tercih eden 118 Kadın 170 erkek olmak üzere toplamda 288 Öğrenci gönüllü olarak katılmıştır. Katılımcılara çalışma öncesi ayrıntılı bilgi verilerek gönüllü olduklarına dair belge imzalatılmıştır. Ayrıca bu kişilerin herhangi bir sağlık problemleri olup olmadığı tespit edilerek sağlık sorunu olanlar çalışma kapsamı dışında bırakılmışlardır. Çalışmaya katılan araştırma gurubunda sırasıyla spor yapma ve yapmama nedenleri ölçeği ile beden algısı ölçeği uygulanarak veriler anket yöntemi ile elde edilmiş olup IBM Spss 22 adlı paket program ile kayıt edilmiştir. Veriler normal dağılım göstermediği için nonparametrik test yöntemleri kullanılmıştır. İstatiksel işlem olarak Pearson Kolerasyon analizi 0.01 anlamlılık düzeyiyle incelenmiştir. İki değişken arasındaki farklılığa ilişkin Mann Whitney-U Testi p
In the study, it is aimed to analyze body perception and reasons behind participating in sports lessons in university students w ho take elective physical education and sports lessons. To the study, the average of age is 21,149 receiving education in different faculties and departments in Muğla Sıtkı Koçman University, 118 females and 170 males, 288 students participated in total w ho takes sports lessons in their specialty. By being given detailed information in advance of the study, a document w as signed. Besides by determining that if anyone has health problems, the ones w ith health problems w ere excluded from the study. By applying scales of doing exercise and not doing exercises and body perception scales respectively in the experimental group, the data w as obtained via questionnaire and recorded w ith IBM SPSS 22 packaged softw are. As the data does not show normal distribution, non-parametric test methods w ere used. Pearson correlation analysis was determined in a significant level of 0.01 as a statistical process. In relation to the difference betw een tw o variable values Mann Whitney- U test p
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | April 1, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 12 Issue: 1 |