Araştırmanın amacı; Gençlik Hizmetleri ve Spor Genel Müdürlüğü il ve ilçe teşkilatlarında yönetici pozisyonunda çalışan bireylerin, çalışanların Twitter kullanımlarının, yaptıkları paylaşımların kurum imajına etkileri, çalışanların kurumu sosyal medyada temsili ve GHSİM çalışanlarının Twitter kullanımları ile ilgili kurum yaptırımlarına dair görüşlerinin araştırılmasıdır. Çalışmanın evrenini GSGM il ve ilçe teşkilatlarında yönetici olarak görev yapan bireyler oluşturmaktadır. Mevcut çalışmanın araştırma grubunu ise çalışmaya gönüllü olarak dahil olan 209 katılımcı oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak Özel 2014 tarafından geliştirilen “Çalışanların Twitter Kullanımının Kurumsal İmaja Etkisi Ölçeği” ve araştırmacı tarafından geliştirilen “Kişisel Bilgi Formu” kullanılmıştır. Elde edilen verilerin analizinde; katılımcıların sosyo-demografik özelliklerini belirlemek için frekans ve yüzde analizi, spor yöneticilerinin çalışanların Twitter kullanımlarının kurumsal imaja olan etkisi hakkındaki düşüncelerini öğrenmek amacıyla cinsiyetler arasındaki farklılığın tespiti için t-testi ve eğitim durumu, görev yaptığı pozisyon, kurumda çalışma süresi, sosyal medyada geçirdiği süre değişkenleri arasındaki farklılığı belirlemek için tekyönlü varyans analizi ANOVA uygulanmıştır. Tek yönlü varyans analizi ANOVA sonucunda ortaya çıkan istatistiksel farkın hangi gruplardan kaynakladığını belirlemek amacıyla Tukey HSD çoklu karşılaştırma testi uygulanmıştır. Verilerin istatistiksel analizinde ve yorumlarda, p
The aim of the research is to study the using social media of the people serving as manager in providences and districts organizations of Youth Services and Sport General Management. Main focuses are influence of their sharing to institution image and opinion of all employees of YSGM about restriction on social media usage. Participants are selected and also 209 participants of them became volunteer for this research. “The using of Twitter and scale of institution image” which is developed by Özel 2014 and “personal information form” which is developed by investigator are used for the research. In data analysis, socio-demographic characteristics was analyzed by using descriptive tests, one-way ANOVA test was used to find out the differences between educational status, working position, year of working, the time spent in social media in terms of the using Twitter effect on institutional image. Tukey HSD test was used to determine which group caused the differences. The significance level was accepted as p
Primary Language | English |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | December 1, 2016 |
Published in Issue | Year 2016 Volume: 10 Issue: 3 |