Çalışmanın amacı antrenmanlı olmanın tekrarlayan sprint performansı ve sprint sonrası toparlanma sürecine etkisini araştırmaktı. Çalışmaya antrenmanlı grup olarak bölgesel amatör ligte oynayan futbolcular n=14, yaş: 21.86±2.35 yıl, boy: 180.14±4.54 cm, vücut ağırlığı: 72.57±5.03 kg, spor yaşı: 8.71±1.86 yıl ve antrenmansız grup olarak geçmişte futbol oynamış antrenmansız spor bilimleri fakültesi öğrencileri n=13 yaş: 23.77±2.65 yıl, boy: 178.54±4.67 cm, vücut ağırlığı: 74.54±10.52 kg alındı. Grupların maksimum oksijen tüketim seviyesi MaksVO2 Yo-Yo aralıklı toparlanma testi düzey 1 YATT1 protokolüne göre koşu mesafesinden hesaplandı. Her iki gruba Yo-Yo testinden 48 saat sonra 6x6 sn tekrarlayan sprint testi aralarda 30 sn dinlenmeli Wingate test protokolü uygulandı. Grupların dinlenim, sprint testi bitimi, test sonrası 5, 15 ve 30 dk sonunda kan laktat düzeyi ve kalp atım hızı kaydedildi. MaksVO2 değerleri antrenmanlı grupta antrenmansız gruptan yüksekti p
The purpose of the study was to investigate the effects of training both in repeated sprint ability RSA and during the recovery after sprint. Soccer players playing in regional amateur league n=14, age: 21.86±2.35 years, height: 180.14±4.54 cm, body mass: 72.57±5.03 kg, training age: 8.71±1.86 years and students from faculty of sport sciences that played soccer in the past n=13, age: 23.77±2.65 years, height: 178.54±4.67 cm, body mass: 74.54±10.52 kg participated in this study as trained and untrained group, respectively. The groups were tested using Yo-Yo intermittent recovery test level 1 YIRT1 and maximum oxygen uptake VO2max was calculated using a formula from distance covered in YIRT1. Groups performed a repeated sprint ability RSA, 6x6 s of Wingate test protocol + 30 s of rest test after 48 h. Blood lactate level and heart rate of groups were recorded at rest, immediately, 5, 15, and 30 min after RSA test. The absolute peak power and relative mean power in repeated sprints and the VO2max values were significantly higher in trained group than in untrained group p
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | April 1, 2016 |
Published in Issue | Year 2016 Volume: 10 Issue: 1 |