Araştırma, beden eğitimi ve spor öğretmenliği bölümü öğrencilerinin eleştirel düşünme eğilimlerinin incelenmesi amacıyla yapılmıştır. Araştırmanın grubunu, Kocaeli Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Bölümü’nde 2013-2014 eğitim- öğretim yılında eğitim 118 kız ve 114 erkek olmak üzere toplam 232 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmada veriler öğrencilerin kişisel bilgilerini belirlemek amacıyla “Kişisel Bilgi Formu” ve eleştirel düşünme eğilimlerini ölçmek amacıyla “California Eleştirel Düşünme Eğilimleri Ölçeği CCTDI ” kullanılarak toplanmıştır. Elde edilen veriler normal dağılım gösterdiği için parametrik testlerden Independent Samples T Testi ve One Way Anova Testi kullanılmıştır. Anlam düzeyi 0.05 olarak alınmıştır. Araştırma sonucunda araştırma kapsamına alınan öğrencilerin “California Eleştirel Düşünme Eğilimleri Ölçeği CCTDI ” puan ortalamasının düşük 218,40±20,18 olduğu belirlenmiştir. California Eleştirel Düşünme Eğilimleri cinsiyet değişkenine göre karşılaştırıldığında alt boyutlardan olan Doğruyu Arama alt boyutunda istatistiksel olarak anlamlı farklılık bulunmuştur. Sınıf değişkenine göre karşılaştırıldığında ise 1.sınıf ile 2.sınıf ve 1.sınıf ile 3.sınıf arasında sistematik alt boyutunda istatistiksel olarak anlamlı farklılık bulunmuştur. Bu doğrultuda, Beden eğitimi ve spor öğretmenliği bölümü öğrencilerine eğitimleri süresince eleştirel düşünme becerilerini geliştirecek öğretim yöntem ve stratejilerinin kullanılması ve sosyal etkinlikler için fırsat yaratılması önerilebilir.
In this study, the purpose of the research is to investigate critical thinking dispositions of the students at physical education and sports teaching department at Kocaeli University. The research group is composed of 232 students studying at Kocaeli University Physical Education and Sports Teaching department during 2013-2014 Academic year. The “California Critical Thinking Disposition Inventory” was used as data collection tool. The data was analyzed through Independent Samples Test and Anova Test with a significance level of 0.05 p
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | April 1, 2016 |
Published in Issue | Year 2016 Volume: 10 Issue: 1 |