Bu çalışmada beden eğitimi öğretmenlerinin mobbing değişkenine göre meslekteki tükenmişlik düzeylerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın evrenini 2012–2013 eğitim-öğretim yılında Ordu ili merkez ve ilçelerinde Milli Eğitim Bakanlığına bağlı orta ve lise okullarında görev yapan 275 beden eğitimi öğretmenleri oluşturmaktadır. Örneklemini ise, Ordu ili merkez ve ilçelerinde görev yapan rastgele yöntemle seçilen toplam 163 beden eğitimi öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak, Kişisel Bilgi Formu ve Maslach Tükenmişlik Envanteri-Eğitimci Formu kullanılmıştır. Verilerin analizinde, Üç veya daha fazla küme karşılaştırmaları için Kruskal Wallis analizi kullanılmıştır. Kruskal Wallis analizi sonucunda anlamlı bulunan farklılıkların hangi gruplar arasında olduğunu test etmek için Mann Whitney U testi kullanılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre; “Kişisel başarı” ve “duygusal tükenme” beden eğitimi öğretmenlerinin mobbinge maruz kalma durumundan etkilenmezken, “duyarsızlaşma” düzeyi yüksek bulunmuştur.
This study aims to determine the levels of occupational burnout of physical education PE teachers in terms of the mobbing variable. The research population is composed of 275 PE teachers working in the secondary and high schools affiliated to the Ministry of National Education in Ordu province centrum and the relevant districts in the 2012-2013 school year. And a total of 163 PE teachers working in Ordu province centrum and the relevant districts that have been selected by random sampling method constitute the research sample. Personal Information Form and Maslach Burnout Inventory-Educators Survey Form MBI-ES were used as data collection tools. Also Kruskal Wallis test was used for comparing three or more groups and Mann Whitney U test was used to determine between which groups the significant differences were found in Kruskal Wallis test. Considering the research findings, it was determined that “personal accomplishment” and “emotional exhaustion” are not affected by PE teachers’ exposure to mobbing; while “depersonalization” level was found high
Primary Language | English |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | April 1, 2014 |
Published in Issue | Year 2014 Volume: 8 Issue: 1 |