Bu araştırmanın amacı; Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenlerinin iş doyum düzeylerinin farklı değişkenler açısından incelenmesidir. Araştırma verilerinin toplanmasında Weiss, David, England ve Lofguist 1967 tarafından geliştirilen ve Türkçe geçerlik ve güvenirlik çalışmaları Baycan 1985 tarafından yapılan “Minnesota Satisfaction inventory” ve kişisel bilgi formu kullanılmıştır. Araştırmaya devlet ve özel ilköğretim okullarında görev yapan 96 Beden Eğitimi ve Spor Öğretmeni gönüllü olarak katılmışlardır. Verilerin analizinde araştırmanın amaçları doğrultusunda yapılan karşılaştırmalarda “Independent-Samples T Test” ile “Kruskal-Wallis” testlerine başvurulmuştur. Araştırmanın sonucunda Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenlerinin iş doyum düzeylerinin cinsiyet, yaş, medeni durum ve hizmet içi eğitim alma değişkenlerine göre farklılaşmadığı görülmüştür. Bunun yanında görev yaptıkları okul türüne göre özel okullarda çalışanların ve mesleki yayınları takip edenlerin iş doyum düzeylerinin, devlet okullarında çalışanlardan ve mesleki yayınları takip etmeyenlerden anlamlı biçimde daha yüksek olduğu görülmüştür.
Beden Eğitimi ve Spor Öğretimi İş doyumu İlköğretim Okulları
The aim of the present research was to investigate job satisfaction levels of Physical Education and Sports Teachers in terms of various variables. For the data collection; “Minnesota Satisfaction Inventory” -developed by Weiss, David, England and Lofguist 1967 and Turkish validity and reliability tests performed by Baycan 1985 - and personal information form were used. 96 Physical Education and Sports Teachers who worked at state schools and private schools participated voluntarily in the research. For the statistical comparisons; “IndependentSamples T Test” and “Kruskal-Wallis” test were used during the analysis. As a conclusion of the research, it was seen that job satisfaction levels of the Physical Education and Sports Teachers did not differ in terms of sex, age, marital status and having on-job training variables. Yet, it was found out that those who worked at private schools and those who followed professional publications experienced significantly higher job satisfaction levels compared to those who worked at state schools and those who did not follow professional publications
Physical Education and Sports Teachers Job Satisfaction Minnesota Satisfaction Inventory Primary Schools
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2013 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2013 Cilt: 7 Sayı: 3 |