Bu çalışmanın amacı, ilköğretim sekizinci sınıf öğrencilerinin spor yapma alışkanlıklarının öğrenilmiş çaresizlik düzeylerine ve akademik başarılarına etkilerini incelemektir. Bu araştırmanın çalışma grubu Bolu ili Gerede ilçesindeki toplam 408 213 kız ve 195 erkek sekizinci sınıf öğrencisinden oluşmaktadır. Öğrenilmiş çaresizlik düzeyini ölçmek amacıyla Seligman ve diğerleri 1984 tarafından geliştirilen Türkçeye uyarlanması ve standardizasyonu Aydın 1985 tarafından yapılan Depresif Yükleme Biçimi Ölçeği kullanılmıştır. Öğrencilere demografik anket uygulanmıştır. Verilerin istatistiksel analizinde Kruskal Vallis testi ve Mann Whitney U testi kullanılmıştır. Araştırma bulguları sonucunda, spor yapan ve yapmayan öğrencilerin öğrenilmiş çaresizlik düzeyleri arasında anlamlı bir fark bulunmamıştır p>0.05 . Yine spor yapma alışkanlığının akademik başarıyı etkilemediği tespit edilmiştir p>0.05 . Akademik Başarının, öğrenilmiş çaresizlik durumunu etkilemediği görülmüştür p>0.05 . Anne ve babaların öğrenim seviyesi, mesleği, gelir durumu ve öğrencilerin cinsiyetleri öğrenilmiş çaresizlik düzeylerini farklılaştırmadığı tespit edilmiştir p>0.05 . Sonuç olarak spor yapma alışkanlığının 8. Sınıf öğrencilerinde öğrenilmiş çaresizlik düzeyi ve akademik başarı üzerinde etkisinin olmadığı tespit edilmiştir.
The purpose of this study is to analyse the effects of habit of doing sports in 8th grade students’ academic achivements and level of learned helplessness. The research group consists of totally 408 8th grade students 213 girls and 195 boys who are in Bolu, Gerede. Depressive Attributional Style Questionnaire which is developed by Seligman and the others 1984 and adopted to Turkish and made standardization by Aydın 1985 is used with the aim of testing the level of learned helplessness. Demographic survey is applied to the students. Kruksal Wallis and Mann Whitney U tests are used for statistical analysis of data. As a result of research findings, any significant differences can’t be found between the students’ level of learned helplessness who do sport or not p>0.05 . Similarly, it is determined that there is no effect of habit of doing sports in academic achivements p> 0.05 . It is observed that academic achivement doesn’t affect the level of learned helplessness p>0.05 . It is determined that parents’ education levels, professions, income states and students’ gender don’t differentiate the level of learned helplessness p>0.05 . As a consequence it is concluded that the habit of doing sport doesn’t affect 8th grade students’ level of learned helplessness and academic achivemens
Primary Language | English |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | August 1, 2013 |
Published in Issue | Year 2013 Volume: 7 Issue: 2 |