Bu araştırmanın amacı, Denizli ili merkez ilçede görev yapan beden eğitimi ve spor öğretmenlerinin mesleki doyumlarını yordamaktır. Çalışmada, özel ve devlete ait ortaöğretim okullarında görev yapan 59 beden eğitimi öğretmeni katılımcı olarak yer almıştır. Beden eğitimi öğretmenlerinin mesleki doyumları cinsiyet, mesleki kıdem, okul görev süresi ve yaş değişkenlerine bağlı olarak incelenmiştir. Çalışmada veri toplama aracı olarak Weiss, David, England ve Lofguist 1967 tarafından geliştirilen Minnesota İş Doyum Ölçeği kullanılmıştır. Mesleki doyum puanlarının ortalaması mesleki doyumun bir göstergesi olarak ele alınmış ve öğretmenlerin mesleki doyumlarını yordayan değişkenleri belirlemek amacı ile de mesleki kıdemleri, okul görev süreleri, meslek yılı ve yaş değişkenleri yordayıcı değişken olarak kullanılmıştır. Araştırma sorularını analiz etmek amacı ile iki bağımsız örneklemli t-testi ve aşamalı regresyon teknikleri gibi parametrik testlerden yararlanılmıştır. Beden eğitimi ve spor öğretmenlerinin mesleki doyum düzeylerinin cinsiyetlerine göre farklılık göstermediği, mesleki doyum düzeylerinin şu anda görev yaptıkları okulda geçen sürenin anlamlı bir yordayıcı olduğu, mesleki kıdem ve yaşlarının ise istatistiksel olarak anlamlı yordayıcılar olmadığı belirlenmiştir. Sonuçlar tartışılmış ve sonuçlara bağlı öneriler geliştirilmiştir.
The purpose of this study is to predict the professional job satisfaction levels of physical education and sport teachers’ in the province of Denizli. The participants of this study consisted of 59 physical education and sport teacher working both in state and private high scholls in Denizli. Physical education and sport teachers' professional job satisfaction is examined depending on the variables of gender, seniority, school working period and age. In this study, the Minnesota Job Satisfaction Scale used as the data collection tool developed by Weiss, David, England and Lofguist 1967 . The mean scores of job satisfaction are considered an indicator of professional satisfaction. In addition, school working period, seniority and age variables are used to determine the predictors of professional job satisfaction. To analyze the research questions, the parametric tests such as t-test and stepwise regression analysis techniques are utilized. The results showed that there is no gender difference on the professional job satisfaction. In addition, stepwise regression analysis indicated that the only school working period is significant and valid predictors of the professional job satisfaction. On the other hand, seniority and age are not significant and valid predictor of the professional job satisfaction. The implications of these results and suggestions for future researches are discussed
Primary Language | English |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | April 1, 2013 |
Published in Issue | Year 2013 Volume: 7 Issue: 1 |