Bu çalışmanın amacı “rafting” kavramına yönelik rekreatif amaçlı rafting yapan katılımcıların sahip oldukları algıları metaforlar aracılığıyla ortaya çıkartmaktır. Çalışmaya 2011 yılında Fırtına vadisi, Fırtına deresinde rafting yapan 98 kadın Xyaş=28.12±8.70 ve 105 erkek Xyaş=28.44±9.37 olmak üzere toplam 203 Xyaş=28.29±9.03 kişi gönüllü olarak katılmıştır. Araştırmanın verileri katılımcıların “Rafting …………..gibidir, çünkü………..” cümlesini tamamlattırılarak elde edilmiştir. Bu şekilde her katılımcının rafting kavramına ilişkin bir metafor üretmesi beklenmiştir. Bu çalışmada olgubilim araştırma deseni kullanılmış ve verilerinin analizi içerik analiz tekniğiyle yapılmıştır. Katılımcıların rafting kavramına ilişkin algıları metafor analizi yöntemi ile incelenmiştir. Bu kapsamda, katılımcıların geliştirdikleri metaforların analiz edilmesi ve yorumlanması süreci; 1 metaforların belirlenmesi 2 metaforların sınıflandırılması 3 kategori geliştirme 4 geçerlik ve güvenirliği sağlama ve 5 nicel veri analizi için verileri SPSS paket programına aktarma olmak üzere beş aşamada gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın bulgularına göre, katılımcılar “Rafting” kavramına ilişkin toplam 46 adet geçerli metafor üretmişlerdir. Bu metaforlar ortak özellikleri bakımından irdelenerek 6 farklı kavramsal kategori altında toplanmıştır. Araştırmanın sonucunda, “Rafting” kavramını, katılımcıların %38’i yaşamın ifadesi, %25’i bağımlılığın ifadesi, %13’ü sevgi ifadesi, %9’u korkunun ifadesi, %9’u mücadelenin ifadesi ve %7’si farklılığın ifadesi olarak algıladıkları görülmüştür.
The purpose of this study is to reveal the participants engaged in rafting recreational purpose about the concept of metaphor having their perceptions. In study had been participated 98 women Xage=28.12±8.70 and 105 men Xage=28.44±9.37 totally 203 Xage=28.29±9.03 person rafting performer in Fırtına valley, Fırtına brook in 2011 year as voluntarily. Data of the study had been obtained participants “Rafting is like.............., because ...........” completed the sentence. In this way, each participator’s had been expected to produce a metaphor for the concept of rafting. Phenomenon Scientific Pattern was used with Qualitative Research Method’s Content Analysis Technique to analyse and interpret the collected datum. Within this framework, the metaphors developed by rafting performer participants were analysed and commented in five steps: 1 Determining metaphors 2 Classification of metaphors 3 Developing categories 4 Conducting validity and reliability and 5 Transferring quantitative data into SPSS package program. According to the outcome of the research participants rafting performer participants have created 46 different and acceptable mental images related to “Rafting” concept. These metaphors were classified under 6 different conceptual categories after studied carefully with regard to common qualities. At the end of the research, it was understood that 38% of the participants have a perception that Rafting is the expression of life, 25% of the those perceived that it is a way of expressing commitment, 13% as an expressing of love, 9% as an expression of fear, 9% as a way of expressing struggle, and 7% as a way of expressing differences
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ağustos 2012 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2012 Cilt: 6 Sayı: 2 |