BibTex RIS Cite

8-10 YAŞ KIZ ÇOCUKLARINDA 12 HAFTALIK TENİS ANTRENMANLARININ GÖRSEL VE İŞİTSEL REAKSİYON ZAMANINA ETKİSİNİN İNCELENMESİ

Year 2011, Volume: 5 Issue: 3, 257 - 265, 01.12.2011

Abstract

Bu çalışmada; 12 haftalık düzenli temel tenis antrenmanlarının 8-10 yaş kız çocuklarında görsel ve işitsel reaksiyon zamanlarına etkisinin incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmaya 8, 9, 10 yaşlarında 48 çocuk katıldı. Çocuklardan 24’ü kontrol grubunu, 24’üde deney grubunu oluşturmaktadır. Deney grubunu oluşturan 24 çocuk tenise özgü yetenek seçimleri yapılarak belirlendi. 12 hafta devam edecek olan temel tenis antrenmanlarına başlanmadan önce tüm deneklere ön test uygulandı. Ön test olarak tüm deneklerin ses ve ışığa karşı reaksiyon zamanları ölçüldü. Ön test ölçümlerinden sonra deney grubuna haftada üç gün ve günde 90 dakika olmak üzere 12 hafta temel tenis antrenmanları yaptırıldı. 12 hafta sonunda deney grubunun ve kontrol grubunun son test ölçümleri yapıldı. Yapılan ölçümlerin değerlendirilmesinde SPSS 18.00 paket programından yararlanıldı. 8, 9 ve 10 yaşlarındaki deneklerin ön test Birinci ölçüm ve son test ikinci ölçüm arasındaki farklılığı belirlemek için Wilcoxon işaret sıra sayıları testi uygulandı. Değişkenler arasındaki anlamlılık değerleri p

References

  • Agopyan, (1993) Ani Ritmik Sportif Morfolojik Özelliklerin Performansa Etkileri, Marmara Üniversitesi Yüksek Lisans Tezi, İstanbul, s. 67-69.
  • Akgün, N.(1994) “Egzersiz Fizyolojisi”, Cilt:2 Ege Üniv Basımevi, İzmir, s. 74 -80.
  • Bayar P., Koruç Z.(1992 ) “Reaksiyon Zamanı El v e Göz Koordinasyonu Ölçer İki Aracın Türkiye Normlarının Saptanmasına Ön Çalışma Sonuçları”, H.Ü, Spor Bilimleri ve Teknolojisi Yüksek Okulu Yayını Spor Bilimleri II. Ulusal Kongre Bildirileri, S 130-135.
  • Bompa T.O. (1998) “Antrenman Kuramı ve Yöntemi” (çev: Keskin İ., Tuner B), Bağırgan Yayınevi, Ankara, s. 369,370,431-441, 468,473.
  • Crespo, M., Miley, D. (1998) Advanced Coaches Manual-1, P.O.Box N-7788 West Bay Street, Nassau, Bahamas Canada, p.149
  • Çimen, O. (1994) “Çabuk Kuvvet Antrenmanlarının 16- 18 Yaş Erkek Masa Tenisçilerindeki Etkisi”. Gazi Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Yüksek Okulu Yüksek Lisans Tezi, s.22-29
  • Çolakoğlu, M., Selamoğlu, S., Gündüz, N., Acarbay, Ş., Çolakoğlu, S. (1993) “Sprint ve Atlayıcıların Hamstring Qurdrıceps Kuvvet Oranlarının Düzeltilmesinde İzometrik Egzersizlerin Etkileri”, Spor Bilimleri Dergisi,Cilt 4, s. 24-31.
  • Davranche K., Burke B., Audiffren M., Hasbroucg T. (2006) “Physical Exercise Fecilitates Motor Processes in Simple Reaction Time Performence; On Electromyographic Analysis”; Letters 396 , p. 54-56. Neuroscience
  • Donald AC. (1995) “Power Tenis Training” in California: Human Kinetics; p. 7-34.
  • Dündar U.,(1996), Antrenman Teorisi, Bağırgan Yayımevi, Sporsal Kuram Dizisi,3.Baskı, Ankara, s. 133-135.
  • http://www.antrenmanbilimi.com/1antrenman_bili mi/reaksiyon_zamani_hareket_zamani_tepki_zama ni_arasindaki_iliski.html, 21.03.2011
  • Kermen 0. (2002) “Tenis Teknik ve Taktikleri”. Ed: B. Yavuz, Nobel Yayın Dağıtım, s.181.
  • Kotharis S., Wylie B.,(1996) “Neuromuscular Performance Characteristics In Elite Female Athlets”, Journal Of Sports Medicine, July 01, USA, p.427-436.
  • Montes-Mico R., Bueno I., Candel J, Pons AM. (2007) Eye hand and eye-foot visual reaction times of young soccer players: Journal of the American Optometric Association, 2000, 71(12);775-780
  • Mouelhi Guızani S., Bouzaouach I.,Tenenbaum G., Ben Kheder A., Feki Y., Bouaziz M. (2006) Simple and choice reaction times under varying levels of physical load in high skilled fencers : Journal of sports medicine and physical fitness. 2006;46(2): 344-351.
  • Muratlı, S. (1998) “Çocuk ve Spor”. Bağırgan Yayınevi, Ankara, s.169-176.
  • Ölçücü, B., Cenikli, A., Kaldırımcı, M., Bostancı, Ö. (2011) “Tenisçi Çocuklarda Toplu ve Topsuz Uygulanan Hareket Eğitiminin Fiziksel Uygunluk Değerlerine Etkisi”. Spor ve Performans Araştırmaları Dergisi.2(1) 32-40.
  • Özer, U. (2007) “8-11 Yaş Kız Çocuklarında Mini Tenis Eğitiminin Koordinasyon ve Reaksiyon Zamanı Gelişimi Üzerine Etkisi”. Cumhuriyet Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü Beden Eğitimi ve Spor Anabilim Dalı Yüksek Lisans Tezi, Sivas, s.29-31
  • Russo, F., Toddei F., Apnik T., Spirelli D. (2006) Neural Correlates of Fast Stimulus discrimination and Response selection in top-level fencers, Neuroscience Letters. 13:408(2),113-8.
  • Schimidt RA. (1991) Motor Learning and Performance, Human Kinetics Books, Ilinois. 1991:18-23
  • Sevim, Y. (2010) “Antrenman Bilgisi” Fil Yayınevi, 8. Basım, Ankara, s.31,32,73,74,243.
  • Singer RN. (1980) “Motor Learning and Human Performance”:. An Application to Motor and Movement Publishing Co. Newyork: Mcmillan
  • Tamer, K. (2000) “Sporda Fiziksel-Fizyolojik Performansın Ölçülmesi ve Değerlendirilmesi, Bağırgan Yayımevi, Ankara, 52,58.

INSPECTION OF THE EFFECTS OF TWELVE-WEEK TENNIS COURSES ON VISUAL AND AUDITORY REACTION TIMES OF 8-10 YEARS OLD GIRL CHILDREN

Year 2011, Volume: 5 Issue: 3, 257 - 265, 01.12.2011

Abstract

The aim of this study is to inspect the effects of twelve -week tennis courses on visual and auditory reaction times of the girl children between 8 and 10 years old. 48 children participated in the research at the age of 8, 9 and 10. 24 of children constitute control groub and 24 of them constituted the experimental group. 24 children constituted the experimental groub were determined by conducting elections in tennis- specific abilities. Pre-test administered to all subjects before the start of the basic tennis trainings which will continue for 12 weeks. As a pre-testing, all the subjects’ reaction times to sound and light were measured. After the pre-test measurements of the experimental group, for 12 weeks and three days a week and 90 minutes in a day of tennis training base was built. At the end of 12 weeks last-test measurements of experimental group and control group were measured. SPSS 18.00 package program was used to assess the measurements. Wilcoxon sign numbers test has been used for defining the differences of 8, 9 and 10 years aged subjects pre first measurement and post second measurement tests. Meaningfulness value between variables have been found as p

References

  • Agopyan, (1993) Ani Ritmik Sportif Morfolojik Özelliklerin Performansa Etkileri, Marmara Üniversitesi Yüksek Lisans Tezi, İstanbul, s. 67-69.
  • Akgün, N.(1994) “Egzersiz Fizyolojisi”, Cilt:2 Ege Üniv Basımevi, İzmir, s. 74 -80.
  • Bayar P., Koruç Z.(1992 ) “Reaksiyon Zamanı El v e Göz Koordinasyonu Ölçer İki Aracın Türkiye Normlarının Saptanmasına Ön Çalışma Sonuçları”, H.Ü, Spor Bilimleri ve Teknolojisi Yüksek Okulu Yayını Spor Bilimleri II. Ulusal Kongre Bildirileri, S 130-135.
  • Bompa T.O. (1998) “Antrenman Kuramı ve Yöntemi” (çev: Keskin İ., Tuner B), Bağırgan Yayınevi, Ankara, s. 369,370,431-441, 468,473.
  • Crespo, M., Miley, D. (1998) Advanced Coaches Manual-1, P.O.Box N-7788 West Bay Street, Nassau, Bahamas Canada, p.149
  • Çimen, O. (1994) “Çabuk Kuvvet Antrenmanlarının 16- 18 Yaş Erkek Masa Tenisçilerindeki Etkisi”. Gazi Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Yüksek Okulu Yüksek Lisans Tezi, s.22-29
  • Çolakoğlu, M., Selamoğlu, S., Gündüz, N., Acarbay, Ş., Çolakoğlu, S. (1993) “Sprint ve Atlayıcıların Hamstring Qurdrıceps Kuvvet Oranlarının Düzeltilmesinde İzometrik Egzersizlerin Etkileri”, Spor Bilimleri Dergisi,Cilt 4, s. 24-31.
  • Davranche K., Burke B., Audiffren M., Hasbroucg T. (2006) “Physical Exercise Fecilitates Motor Processes in Simple Reaction Time Performence; On Electromyographic Analysis”; Letters 396 , p. 54-56. Neuroscience
  • Donald AC. (1995) “Power Tenis Training” in California: Human Kinetics; p. 7-34.
  • Dündar U.,(1996), Antrenman Teorisi, Bağırgan Yayımevi, Sporsal Kuram Dizisi,3.Baskı, Ankara, s. 133-135.
  • http://www.antrenmanbilimi.com/1antrenman_bili mi/reaksiyon_zamani_hareket_zamani_tepki_zama ni_arasindaki_iliski.html, 21.03.2011
  • Kermen 0. (2002) “Tenis Teknik ve Taktikleri”. Ed: B. Yavuz, Nobel Yayın Dağıtım, s.181.
  • Kotharis S., Wylie B.,(1996) “Neuromuscular Performance Characteristics In Elite Female Athlets”, Journal Of Sports Medicine, July 01, USA, p.427-436.
  • Montes-Mico R., Bueno I., Candel J, Pons AM. (2007) Eye hand and eye-foot visual reaction times of young soccer players: Journal of the American Optometric Association, 2000, 71(12);775-780
  • Mouelhi Guızani S., Bouzaouach I.,Tenenbaum G., Ben Kheder A., Feki Y., Bouaziz M. (2006) Simple and choice reaction times under varying levels of physical load in high skilled fencers : Journal of sports medicine and physical fitness. 2006;46(2): 344-351.
  • Muratlı, S. (1998) “Çocuk ve Spor”. Bağırgan Yayınevi, Ankara, s.169-176.
  • Ölçücü, B., Cenikli, A., Kaldırımcı, M., Bostancı, Ö. (2011) “Tenisçi Çocuklarda Toplu ve Topsuz Uygulanan Hareket Eğitiminin Fiziksel Uygunluk Değerlerine Etkisi”. Spor ve Performans Araştırmaları Dergisi.2(1) 32-40.
  • Özer, U. (2007) “8-11 Yaş Kız Çocuklarında Mini Tenis Eğitiminin Koordinasyon ve Reaksiyon Zamanı Gelişimi Üzerine Etkisi”. Cumhuriyet Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü Beden Eğitimi ve Spor Anabilim Dalı Yüksek Lisans Tezi, Sivas, s.29-31
  • Russo, F., Toddei F., Apnik T., Spirelli D. (2006) Neural Correlates of Fast Stimulus discrimination and Response selection in top-level fencers, Neuroscience Letters. 13:408(2),113-8.
  • Schimidt RA. (1991) Motor Learning and Performance, Human Kinetics Books, Ilinois. 1991:18-23
  • Sevim, Y. (2010) “Antrenman Bilgisi” Fil Yayınevi, 8. Basım, Ankara, s.31,32,73,74,243.
  • Singer RN. (1980) “Motor Learning and Human Performance”:. An Application to Motor and Movement Publishing Co. Newyork: Mcmillan
  • Tamer, K. (2000) “Sporda Fiziksel-Fizyolojik Performansın Ölçülmesi ve Değerlendirilmesi, Bağırgan Yayımevi, Ankara, 52,58.
There are 23 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Research Article
Authors

İrfan Yıldırım This is me

Şeniz Karagöz

Yücel Ocak

Publication Date December 1, 2011
Published in Issue Year 2011 Volume: 5 Issue: 3

Cite

APA Yıldırım, İ., Karagöz, Ş., & Ocak, Y. (2011). 8-10 YAŞ KIZ ÇOCUKLARINDA 12 HAFTALIK TENİS ANTRENMANLARININ GÖRSEL VE İŞİTSEL REAKSİYON ZAMANINA ETKİSİNİN İNCELENMESİ. Beden Eğitimi Ve Spor Bilimleri Dergisi, 5(3), 257-265.

16227

16228

16229

16230