Bu çalışmanın amacı, ilköğretim altıncı, yedinci, sekizinci sınıflara devam eden ve okul futbol takımında oynayan erkek öğrencilerin penaltı atışlarındaki isabet yüzdesinin, psikolojik beceri antrenmanlarından, hedef belirleme goal setting yöntemi ile artırılıp artırılamayacağının araştırılmasıdır. Araştırmaya ilköğretim okuluna devam eden ve okul futbol takımında oynayan 12 erkek yaş ortalaması = 13.92 sporcudan oluşan deney grubu ve 12 erkek yaş ortalaması = 14.08 sporcudan oluşan kontrol grubu olmak üzere toplam 24 erkek sporcu katılmışlardır. Her iki grupta bulunan sporculara ön test için 5’er adet penaltı attırılmıştır. Her oyuncunun penaltı isabeti puantaja 5 üzerinden ve ayrıca yüzde olarak yazılmıştır. Her iki gruba düzenli olarak futbol antrenmanları yaptırılmış ve futbol antrenmanlarının yanı sıra, deney grubuna üç hafta boyunca hedef belirleme çalışmaları uygulanmıştır. Bu süre içinde kontrol grubuna hedef belirleme ile ilgili herhangi bir çalışma yaptırılmamıştır. Verilerin değerlendirilmesinde grupların ön-test ve son-testleri arasındaki farkı belirlemek için t testi istatistiği Wilcoxon eşleştirilmiş iki örnek testi uygulanmıştır. Deney grubunun ön testi ile son testi arasında istatistiksel olarak anlamlı farklılık bulunmuştur. Bu çalışmada, futbol antrenmanları ile birlikte yapılan hedef belirleme çalışmalarının penaltı atışları üzerine olumlu etkisi olduğu belirlenmiş, hedef belirlemenin performansı önemli derecede arttırdığı sonucuna varılmıştır. Böylece, sportif performansı artırmak için sadece fiziksel değil aynı zamanda psikolojik etkenlerin de önemli olduğu ortaya konmuştur.
The purpose of this study is to determine whether penalty hit percentage of 6th, 7th,8th grade secondary school male students who play at the school football team can be increased with one of psychological skill training methods, goal setting. A total of 24 sportsman participated in the study. The experimental group consisted of 12 male students mean age=13,92 who attend to a secondary school and play at the school football team and the control group consisted of 12 sportsman with a mean age of 14,08. As a pre-test all the participants from both groups took 5 penalties. Each participant’s penalty kick was recorded both with 5 point scale and percentage scale. Both teams received football training regularly, but the experimental group was exposed to goal setting training for three weeks. Meanwhile the control group received no additional training related with goal setting. T-test analysis Wilcoxon two-sample paired test was used to determine the difference between pre and post test of the groups. The statistical findings of the pre and post test scores of the experimental group were meaningful p
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2010 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2010 Cilt: 4 Sayı: 3 |