Bu çalışmanın amacı; beden eğitimi ve spor Yüksekokulunda öğrenim gören beden eğitimi öğretmen adaylarının cinsiyet, sınıf, anne ve baba öğrenim düzeyi değişkenlerine göre demokratik tutum düzeylerinin incelenmesidir. Araştırmanın örneklemini; Selçuk Üniversitesi ve Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi beden eğitimi ve spor yüksekokulunda öğrenim gören 135’i kız 163’ü erkek toplam 298 1. 2. 3. ve 4. sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. İlk olarak araştırmanın amacına ilişkin mevcut bilgiler, literatürün taranmasıyla sistematik bir şekilde verilmiştir. Böylece konu hakkında teorik bir çerçeve oluşturulmuştur. İkinci olarak, Gözütok 1995 18, tarafından geliştirilen “Demokratik Tutum Ölçeği” kullanılmıştır. Verilerin çözüm ve yorumlamasında; farklılıkları belirlemek için t testi, One Way Anova tek yönlü varyans analizi testi kullanılmış ve gruplar arasındaki farkın hangi gruptan kaynakladığını belirleyebilmek için de Tukey testi kullanılarak anlamlılık P< 0,05 alınmıştır. Verilerin değerlendirilmesinde ve hesaplanmış değerlerin bulunmasında SPSS Statistical package for social sciences paket programı kullanılmış ve alpha güvenirlik katsayısı 0,78 bulunmuştur. Bu çalışmanın sonucunda; beden eğitimi ve spor Yüksekokulunda öğrenim gören öğretmen adaylarının demokratik tutum düzeyleri cinsiyet, anne ve baba öğrenim düzeyi değişkenine göre anlamlı bir farklılık bulunurken, sınıf değişkenine göre ise anlamlı bir farklılık bulunmamıştır.
The aim of this study is to investigate the physical education teacher candidates’ sex, class, mother and father learning and the democratic approach levels according to various variability’s. The sample of the study consists of 163 girls and 135 boys, totally 298 students from 1st 2nd 3rd and 4th classes, students who study at the department of physical education and sports teacher of Selçuk University and Karamanoğlu Mehmetbey University. First of all available information’s related to aim of study were given by consulting the scanned literature. Therefore, a theoretical frame which is about the topic was done. Secondly; democratic approach levels which developed by Gözütok 1995 18 was used. On the analyzing and commenting, to determine differences; t test, one Way ANOVA one way variance analyze were used and to determine the difference between the groups tukey test was used and P
Physical Education Teacher Candidate Democratic Approach. Sex Class Mother Learning Father Learning
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | December 1, 2009 |
Published in Issue | Year 2009 Volume: 3 Issue: 3 |