Bu araştırmada lise öğrencilerinin, lise müfredat programında yer alan Beden Eeğitimi dersi genel amaçları konusundaki görüş ve düşüncelerinin ne olduğu, bu görüşlerin cinsiyet ve öğrenim gördükleri bölümlere göre farklılıkları belirlemek amacıyla yapılmıştır. Araştırmanın evrenini, 2007–2008 eğitim-öğretim yılında Ankara ili Yenimahalle ilçesinde ortaöğretim okullarındaki lise son sınıf öğrencileri oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklem grubunu ise, Ankara ili Yenimahalle ilçesindeki 7 ortaöğretim okulundaki 590 lise son sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Araştırmaya, Ankara ili Yenimahalle ilçesindeki ortaöğretim kurumlarında öğrenim gören 234 erkek % 39.7 ve 356 % 60.3 kız olmak üzere toplam 590 öğrenci katılmıştır. Araştırmada veri toplama araçları olarak “Kişisel Bilgi Formu” ve “Beden Eğitimi Dersi Genel Amaçlarına İlişkin Öğrenci Görüşleri Ölçeği” kullanılmıştır. Araştırma sonucunda, cinsiyet, okul takımında yer alıp- almama ve boş zamanlarında spor yapıp-yapmama konusunda istatistiksel olarak anlamlı farklar bulunmuştur. Ölçek puanları incelendiğinde cinsiyete göre ortaya çıkan farkın erkekler lehine; okul takımında yer alan öğrencilerle yer almayan öğrenciler arasındaki farkın okul takımında yer alan öğrenciler lehine ve boş zamanlarında spor yapan ve yapmayan öğrenciler arasındaki farkın da spor yapan öğrenciler lehine geliştiği görülmüştür.
The purpose of this study was to determine high school seniors’ views on general objectives of physical education in high school curriculum and to analyze the differences among high school seniors’ views according to their gender, taking part in school team or not and physical activity in free time or not. The universe of study consisted of high school seniors in Yenimahalle in Ankara in 2007-2008 school year. The sample of study consisted of 590 seniors [234 male % 39.7 and 356 female % 60.3 ] who studying in 7 different high school in Yenimahalle in Ankara. During the study, “The Scale of Students’ Views on Physical Education General Objectives” and “Personal Information Form” completed as instruments to gather data. According to the data analyzed, there are significant differences according to gender, taking part in school team or not and physical activity in free time or not. According to results of the scale, the difference according to gender was in favour of male, the differences according to taking part in school team or not was in favour of students who take part in school team and the difference according to physical activity in free time was in favour of students who physically active in their free time
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | December 1, 2009 |
Published in Issue | Year 2009 Volume: 3 Issue: 3 |