Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu BESYO özel yetenek sınavına giren adayların, genel profillerinin belirlenmesi ve yaptıkları spor dallarına göre antropometrik özelliklerinin karşılaştırılması amacıyla yapılan bu çalışmaya 17-28 yaşlarında 304 genç katılmıştır. Erkek: n: 216, yaş: 20.76 ± 2.18 yıl, boy: 174.40 ± 6.46 cm, vücut ağırlığı VA : 66.18 ± 7.20 kg, Kadın: n: 88, yaş: 20.19 ± 2.18 yıl, boy: 161.24 ± 5.83cm, VA: 52.39 ± 5.59 kg; . Sınava giriş sırasına göre ölçümleri yapılan adayların çeşitli anatomik bölgelerinin uzunluk, çevre, çap ve deri kıvrımı kalınlığı ölçümleri kaydedilmiştir. Dataların analizi için SPSS 11.0 paket programında aritmetik ortalama, standart sapma, tek yönlü varyans one-way ANOVA analizi, farkı meydana getiren grubun belirlenmesi için ise Tukey testi kullanılmış, güven aralığı 0.05 olarak kabul edilmiştir. Düzenli olarak yaptıkları spor dallarına göre gruplara ayrılan adayların tek yönlü varyans analizi sonucuna göre erkeklerde; boy, VA, çevre ölçümlerinden; bel, kalça, baldır, ayak bileği, uzunluk ölçümlerinden; uyluk, baldır, ayak, derialtı yağ ölçümlerinden; abdominal deri kıvrımı DK ve vücut yağ yüzdesi VYY gibi parametrelerde gruplar arasındaki fark istatistiksel olarak anlamlı p
The aim of this study was to determined of general profile of young subjects and compared the anthropometrıc characteristics and body composition of different sports groups who entering special skills examination for Physical Education and Sports High School. 304 subjets 88 female, 216 male were participated in this study Male: age: 20.76 ± 2.18 years, height: 174.40 ± 6.46 cm, weight: 66.18 ± 7.20 kg, Female: age: 20.19 ± 2.18 years, height: 161.24 ± 5.83 cm, weight: 52.39 ± 5.59 kg . Various anthropometric measurements diameters, circumferences and skinfold thickness were taken from which different anthropometric indices were calculated body mass index, Scelic index and Grant index . For data analysis, SPSS 11.0 packet pragramme was used. The comparisons were made using One-way ANOVA test. The level of significance was set at p
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | August 1, 2009 |
Published in Issue | Year 2009 Volume: 3 Issue: 2 |