Bu çalışmanın temel amacı, Niğde Ömer Halisdemir üniversitesinde Spor Bilimleri Fakültesi'nde öğrenim gören öğrencilerin dil ihtiyaçlarını belirlemek ve buna uygun bir öğretim programı tasarlamaktır. Öğrencilerin dil ihtiyaçlarını belirlemek için ihtiyaç analizi anketi uygulanmıştır. Nicel veri analizi SPSS 22 istatistik programı ile, nitel veri analizi ise MaxQda yazılım analiz programı ile yapılmıştır. Sonuçlara göre öğrencilerin dil ihtiyaçlarına göre tasarlanmış bir müfredat dil öğretiminde daha etkili olabilir. Buna göre bu çalışma İngilizce öğretenlere ışık tutabileceği gibi öğretim materyallerinin hazırlanması ve dil öğretim uygulamaları açısından da faydalı olacaktır.
The main purpose of this study is to determine students’ language needs studying at Faculty of Sport Sciences at a Niğde Ömer Halisdemir university in Turkey so that a relevant teaching programme can be designed. In order to determine the language needs of the students, a needs analysis questionnaire was applied. The quantitative data analysis was conducted through SPSS 22 statistic programme and qualitative data analysis was conducted through MaxQda software analysis programme. According to the results, a syllabus which is designed in accordance with students’ language needs can be more effective in language teaching. Accordingly, this study can shed a light for those who teach English as well as providing beneficial in terms of preparing teaching materials and language teaching practices.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Sports Medicine |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | August 22, 2022 |
Submission Date | June 7, 2022 |
Acceptance Date | July 13, 2022 |
Published in Issue | Year 2022 Volume: 16 Issue: 2 |