Research Article
BibTex RIS Cite

SPOR BİLİMLERİ FAKÜLTESİ ÖĞRENCİLERİNİN BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ KULLANIM DÜZEYLERİNİN İNCELENMESİ

Year 2025, Volume: 19 Issue: 2, 278 - 294, 31.08.2025

Abstract

Öğrenme ve öğretme faaliyetleri insanoğlunun yeryüzünde varoluşu ile başlayan geniş bir süreçtir. Bu süreçte insanların öğrenme ve öğretme gibi faaliyetlere ulaşımı, içinde bulunduğu dönemlere göre şekillenmektedir. Günümüzde, ulaşılabilirliği, hayatı kolaylaştırması, geniş kitlelere hitap etmesi yönüyle teknoloji önemli bir yere sahiptir. Bu bağlamda araştırmada Spor Bilimleri Fakültesi öğrencilerinin teknolojiye yönelik tutumları, bilişim teknolojilerini kullanma düzeyleri, bilişim teknolojisi kullanımlarının eğitim öğretim faaliyetlerine etkisi, bilişim teknolojilerine karşı tutumlarını etkileyen demografik özelliklerin tespit edilmesi ile birlikte tutumlarının ölçülerek ortaya çıkarılması amaçlanmıştır. Bu amaçla spor bilimleri fakültesinde eğitim görmekte olan öğrencilerin Dijital Oyun Oynama, Teknolojik Aygıtların ve Uygulamalarının Kullanımı, Sanal Yaşam Tercihi düzeyleri tespit edilmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu 2021-2022 Eğitim öğretim yılında öğrenim görmekte olan 513 öğrenci oluşturmuştur. Veriler kişisel bilgi formu ve Bilişim Teknolojileri Kulanım Ölçeği (BTKÖ) kullanılarak elde edilmiştir. Çalışmada nicel araştırma yöntemlerinden betimsel tarama modeli kullanılmıştır. Veriler normal dağılım gösterdiği için ikili karşılaştırmalar da Independent Samples T-Test. Üç ve daha fazla karşılaştırmalar için ise One Way Anova testi kullanılmıştır. Ayrıca anlamlı sonuçlarda farkın hangi gruptan kaynaklandığını belirlemek amacıyla Post-Hoc testlerinden Scheffe testi uygulanmıştır. Teknolojik aygıtların ve uygulamalarının kullanımı, diğer alt boyutlara göre daha yüksek puan ortalamasına sahiptir. Bu nedenle spor bilimleri fakültesi öğrencilerinin BTKÖ bağlamında yüksek düzeyde bilgiye sahip oldukları teknolojik aygıtların ve uygulamalarının kullanımı alt boyutunda daha yüksek ve yeterli oldukları belirlenmiştir.

References

  • 1. Ersöz B., Özmen M. (2020). Dijitalleşme ve bilişim teknolojilerinin çalışanlar üzerindeki etkileri, Academic Journal of Information Technology. 11(42), 170-179.
  • 2. Artut S. (2014). Teknoloji- İnsan Birlikteliği. Ayrıntı Yayınları. İstanbul.
  • 3. Güçlü G. (2015). Yaşam boyu öğrenme argümanı olarak teknoloji bağımlılığı ve yaşama yansımaları. Yüksek Lisans Tezi, Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi Eğitim Bilimler Enstitüsü. Niğde.
  • 4. Murathan T., Özdemir K. (2017). Investigation of the attitudes of physical education teacher candidates toward teaching profession and sense of competence in terms of some variables. Journal of Education and Learning. 6(4), 229-238.
  • 5. Yabanova U., Bacak B., Yabanova EK. (2016). Hizmet içi eğitimde teknoloji uygulamaları alanının gelişimi. Yönetim Bilimleri Dergisi. 14(27), 557-581.
  • 6. Ally M. (2019). Geleceğin eğitiminde dijital ve çevrimiçi öğretmenin yeterlilik profili. Açık ve Dağıtık Öğrenmede Uluslararası Araştırma Dergisi. 20 (2),1-12.
  • 7. Murathan T., Kaya O. (2016). Evaluation of sports trainers perceptions on computer aided education related to the attitudes toward learning. Universal Journal of Educational Research. 4(2), 416-421.
  • 8. Görmüş C., Semiz K. (2023). Yeni atanmış beden eğitimi ve spor öğretmenlerinin teknolojik pedagojik alan bilgisinin incelenmesi. Spor Bilimleri Dergisi. 34(3), 135-150.
  • 9. Boyd D. (2014). It's complicated: The social lives of networked teens. Yale University Press.
  • 10. Selwyn N. (2021). Education and technology: Key issues and debates. Bloomsbury Publishing.
  • 11. Güvenen O. (1998). Küreselleşme sürecinde bilgi teknolojileri ve bilgi sistemleri stratejileri. Devlet Planlama Teşkilatı Ön Çalışma Raporu. İstanbul.
  • 12. Babaarslan D. (2021). İnternet bağımlılığı ve Covid 19 pandemi süreci arasındaki ilişkinin incelenmesi. Yüksek Lisans Tezi, İstanbul Gelişim Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü. İstanbul.
  • 13. Kaba İ., Doğan T. (2021). Bilişim teknolojileri kullanım ölçeği: geçerlik ve güvenirlik çalışması. Turkish Studies-Educational Sciences. 16(3), 1547-1572.
  • 14. Demir Y., Kutlu M. (2024). Ergenlerde internet bağımlılığı, akademik motivasyon, akademik erteleme ve okula bağlanma arasındaki ilişkiler. Uluslararası Çevrimiçi Eğitim Bilimleri Dergisi, 10 (5), 315-332.
  • 15. Öğüt N., Karakoç E. (2024). Dijital bağımlılık ve psikolojik sağlamlık arasındaki ilişki. Akdeniz Üniv. İletişim Fakültesi Dergisi (Yapay Zekâ ve İletişim). 1-18.
  • 16. Demirci F. (2023). Fizik kimya biyoloji öğretmenlerinin bilişim teknolojileri kullanım düzeyleri ile Web 2.0 araçları kullanım yetkinliklerinin incelenmesi. Yüksek Lisans Tezi, Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü. İstanbul.
  • 17. Çakmur B. (2024). Sınıf öğretmenlerinin bilişim teknolojilerini kullanma düzeylerinin, uzaktan eğitime yönelik tutumlarının ve karşılaştıkları sorunların araştırılması. Doktora Tezi, Atatürk Üniv. Eğitim Bilimleri Enstitüsü. Erzurum.
  • 18. Şengür S., Anagun S. (2021). Sınıf öğretmenlerinin bilişim teknolojileri kullanım düzeyleri ve eğitimde Web 2.0 uygulamaları. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Türk Dünyası Uygulama ve Araştırma Merkezi Eğitim Dergisi, 6(2), 128-150.
  • 19. Baran AG., Kurt ŞK., Tekeli ES. (2017). Yaşlıların dijital teknolojileri kullanım düzeyleri üzerine bir araştırma. İletişim Kuram Araştırma Dergisi, 1(45),1-24.
  • 20. Nuhoğlu H., Seçkin GG. (2021). Öğretmenlerin 21. Yüzyıl öğreten-öğrenen becerileri ile bilişim teknolojisi kullanım düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi. Journal of Kirsehir Education Faculty. 22(3), 1358.
  • 21. Karasar N. (1998). Bilimsel araştırma yöntemi kavramlar, ilkeler, teknikler. 8. Basım. Nobel Yayın Dağıtım. Ankara.
  • 22. Fraenkel-Conrat H. (2012). Comprehensive virology, virus-host interactions immunity to viruses. Springer Science & Business Media. 15.
  • 23. Creswell JD (2017). Farkındalık müdahaleleri. Psikolojinin yıllık incelemesi. 68, 491-516.
  • 24. Tabachnick BG., Fidell LS., Ullman JB. (2007). Using multivariate statistics 5, 481-498. Boston. MA: pearson.
  • 25. Algan CE. (2006). Özel okullarda görev yapan sınıf öğretmenlerinin eğitimde bilgi teknolojileri kullanımı öz-yeterlikleri ve derslerinde bilgi teknolojilerinden yararlanma durumları. Yüksek Lisans Tezi, Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü. İstanbul.
  • 26. Karaman MK., Kurfallı H. (2008). Sınıf öğretmenlerinin bilgi ve iletişim teknolojilerini öğretim amaçlı kullanım düzeyleri. Kuramsal Eğitimbilim Dergisi. 1(2), 43-56.
  • 27. Keskin M. (2008). İlköğretim 1. Kademe sınıf öğretmenlerinin bilişim teknolojileri okuryazarlık düzeylerinin öğrenci başarısını etkileme düzeyi (Afyonkarahisar ili örneği). Yüksek Lisans Tezi, Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. Afyon.
  • 28. Kara S. (2011). İlköğretim okullarında görev yapan öğretmenlerin bilgi ve iletişim teknolojileri yeterliklerinin belirlenmesi İstanbul örneği. Yüksek Lisans Tezi, Bahçeşehir Üniversitesi Fen Bilimler Enstitüsü. İstanbul.
  • 29. İşman A. (2002). Sakarya ili öğretmenlerinin eğitim teknolojileri yönündeki yeterlilikleri. Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. (3).
  • 30. Verim G. (2013). Ortaöğretim kurumlarında görev yapan öğretmenlerin öğretim teknolojileri ve materyal tasarımlarına ilişkin görüşleri. Yüksek Lisans Tezi, Afyon Kocatepe Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü. Afyon.
  • 31. Güneş AM., Buluç B. (2017). Sınıf Öğretmenlerinin Teknoloji Kullanımları ve Öz Yeterlik İnançları Arasındaki İlişki. TÜBAV Bilim Dergisi. 10(1), 94-113.
  • 32. Uyduran M. (2018). Sınıf öğretmenlerinin bilişim teknolojilerini kullanım düzeylerinin farklı değişkenler açısından incelenmesi. Yüksek Lisans Tezi, Gaziantep Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü. Gaziantep.
  • 33. Çelik A. (2019). Öğretmenlerin eğitim teknolojileri kullanım düzeylerinin belirlenmesi: Sakarya ili örneği. Yüksek Lisans Tezi, Sakarya Üniversitesi Eğitim Bilimler Enstitüsü. Sakarya.
  • 34. Aktürk AO., Delen A. (2020). Öğretmenlerin teknoloji kabul düzeyleri ile öz-yeterlik inançları düzeyleri ile öz-yeterlik inançları. Bilim Eğitim Sanat ve Teknoloji Dergisi. 2(4),67-80.
  • 35. Adıgüzel A. (2010). İlköğretim okullarında öğretim teknolojilerinin durumu ve sınıf öğretmenlerinin bu teknolojileri kullanma düzeyleri. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi. 15, 1-17.
  • 36. İlhan S. (2011). İlköğretim sınıf öğretmenlerinin uygulamaya dayalı öğretim teknolojileri ve materyal geliştirme becerileri ile sınıf yönetimi becerileri arasındaki ilişki. Yüksek Lisans Tezi, Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. Afyonkarahisar.
  • 37. Türel YK. (2012). Öğretmenlerin akıllı tahta kullanımına yönelik olumsuz tutumları: Problemler ve ihtiyaçlar. İlköğretim Online. 11(2), 423-439.
  • 38. Çakır R., Oktay S. (2013). Bilgi toplumu olma yolunda öğretmenlerin teknoloji kullanımları. Gazi Üniversitesi Endüstriyel Sanatlar Eğitim Fakültesi Dergisi. 30, 35-54.
  • 39. Koçak Ö. (2013). FATİH Projesi kapsamındaki LCD panel etkileşimli tahta uygulamalarına yönelik öğretmen tutumları (Erzincan ili örneği). Yüksek Lisans Tezi, Atatürk Üniversitesi Eğitim Bilimler Enstitüsü. Erzurum.
  • 40. Tweed SR. (2013). Technology implementation: Teacher age, experience, self efficacy, and professional development as related to classroom technology integration (Doctoral Dissertation). East Tennessee State.
  • 41. Yörük T. (2013). Genel lise yöneticileri, öğretmenleri ve öğrencilerinin teknolojiye karşı tutumları ve eğitimde fatih projesinin kullanımına ilişkin görüşleri üzerine bir araştırma. Yüksek Lisans Tezi, Akdeniz Üniversitesi Eğitim Bilimler Enstitüsü. Antalya.
  • 42. Barut L. (2015). Fen ve teknoloji öğretmenlerinin eğitimde teknoloji kullanımına yönelik tutumları ile bilgisayar öz yeterlik algıları arasındaki ilişki. Yüksek Lisans Tezi, Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü. Kahramanmaraş.
  • 43. Çobanoğlu AO. (2018). Öğretmenlerin eğitim teknolojileri kullanım durumları ile sosyal medya alışkanlıkları arasındaki ilişki. Yüksek Lisans Tezi, Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü. Çanakkale.
  • 44. Hatıpoğlu S. (2018). Öğretmenlerin bilgi teknolojileri kullanımında demografik farklılıklar: konya meslek liseleri araştırması. Yüksek Lisans Tezi, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimleri Enstitüsü. Konya.
  • 45. Özaltaş P. (2023). Beden eğitimi öğretmenlerinin bilişim teknolojileri kullanım düzeylerinin incelenmesi. Yüksek Lisans Tezi, Mardin Artuklu Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü. Mardin.
  • 46. Bodur E. (2019). Öğretmenlerin teknoloji entegrasyonu öz-yeterlikleri ile etkileşimli tahtaya yönelik tutumları arasındaki ilişki. Yüksek Lisans Tezi, Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Bilimler Enstitüsü. Bolu.
  • 47. Demir F. (2019). Sınıf öğretmenlerinin matematik derslerinde eğitim ve öğretim teknolojilerini kullanma düzeylerinin incelenmesi. Yüksek Lisans Tezi, Çanakkale On Sekiz Mart Üniversitesi Eğitim Bilimler Enstitüsü. Çanakkale.
  • 48. Ulaş AH., Ozan C. (2010). Sınıf Öğretmenlerinin Eğitim Teknolojileri Açısından Yeterlilik Düzeyi. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. 14(1), 63- 84.
  • 49. Seferoğlu S. (2014). Öğretim teknolojileri ve materyal tasarımı. 2. Baskı. Pegem Akademi. Ankara.
  • 50. Kaya B. (2017). Sınıf öğretmenlerinin eğitimde teknoloji kullanımına ilişkin tutum düzeyi ile mesleğe yönelik tutumları arasındaki ilişkinin incelenmesi. Yüksek Lisans Tezi, Ahi Evran Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. Kırşehir.
  • 51. Eroldoğan AY. (2007). İlköğretim II. kademe okullarındaki branş öğretmenlerinin, bazı değişkenlere göre öğretim teknolojilerini kullanma düzeylerinin incelenmesi. Yüksek Lisans Tezi, Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. Adana.
  • 52. Baltacı H.(2008). İlköğretim okullarında görev yapan yöneticilerin bilgisayar tutumları ile öz-yeterlilikleri arasındaki ilişkinin incelenmesi. Yüksek Lisans Tezi, Yeditepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. İstanbul.
  • 53. Bodur E. (2019). Öğretmenlerin teknoloji entegrasyonu öz-yeterlikleri ile etkileşimli tahtaya yönelik tutumları arasındaki ilişki. Yüksek Lisans Tezi, Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü. Bolu.
  • 54. Kocaoğlu ÜB. (2015). Lise öğretmenlerinin Fatih projesi teknolojilerini kullanmaya yönelik öz yeterlik inançları: Kayseri ili örneği. Yüksek Lisans Tezi, Sakarya Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü. Sakarya.
  • 55. Toraman M. (2013). İnternet bağımlılığı ve sosyal ağ kullanım düzeylerinin ortaöğretim öğrencilerinin akademik başarıları ile ilişkisinin incelenmesi. Yüksek Lisans Tezi, Fırat Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü. Elazığ.
  • 56. Bağcı H. (2018). Lise öğrencilerinin akıllı telefon bağımlılıklarının farklı değişkenler açısından incelenmesi: Sakarya örneği. Turkish Studies-International Periodical for the Languages, 13(21), 47-60.
  • 57. Eryılmaz S., Sarıçayır D., Yıldız G. (2020). Öğrencilerin bilişim teknolojileri öz yeterlik algısı ile internet bağımlılığının incelenmesi. Eğitim ve Toplum Araştırmaları Dergisi. 7(2), 609-638.
  • 58. Aksoy-Akbaş S. (2022). Lise öğrencilerinin internet bağımlılığı, okula yabancılaşma ve mutluluk düzeyleri arasındaki ilişki. Yüksek Lisans Tezi, Zonguldak Bülent Ecevit Üniversitesi Sosyal Bilimleri Enstitüsü. Zonguldak.
  • 59. Akyürek Mİ. (2020). Lise öğrencilerinde akıllı telefon kullanımı ve bağımlılığı. Turkish Journal of Educational Studies. 7(2), 42-63.
  • 60. Özgür H. (2013). Öğretmen adaylarının sosyal ağ bağımlılığı, etkileşim kaygısı ve yalnızlık düzeyi arasındaki ilişkinin incelenmesi. Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi. 10(2), 667-690.
  • 61. Çam E., Isbulan O. (2012). A new addiction for teacher candidates: Social networks. TOJET. 11(3), 14-19.
  • 62. Arslan ME. (2023). Türkçe öğretmeni adaylarının dijital teknolojiye yönelik tutumlarının incelenmesi. Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü. Çanakkale.
  • 63. Yılmaz M. (2005). İlköğretim 7. sınıflarda simetri konusunun öğretimde eğitim teknolojilerinin başarı ve tutuma etkileri. Yüksek Lisans Tezi, Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü. İstanbul.
  • 64. Aşkar P. ve Olkun, S. (2005). PISA 2003 Sonuçları Açısından Okullarda Bilgi ve İletişim Teknolojileri Kullanımı. Avrasya ve Eğitim Araştırmaları Dergisi. 19 (5), 15-34.
  • 65. Gür D. (2017). Ortaokul öğrencilerinin bilişim teknolojileri kullanımlarına yönelik ebeveynlerin denetim ve tutumlarının değişkenler açısından incelenmesi. Yüksek Lisans Tezi, F. Ü. Eğitim Bilimleri Enstitüsü. Elazığ.
  • 66. Atlı Y., Akar SG. (2019). Sınıf öğretmenlerinin bireysel yenilikçilik özellikleri ile derste teknoloji kullanımına yönelik eğilimleri arasındaki ilişkinin incelenmesi. Uşak Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisi. 2(5),1-31.

Examination of The Level of Information Technology Usage of The Students of The Faculty of Sport Sciences

Year 2025, Volume: 19 Issue: 2, 278 - 294, 31.08.2025

Abstract

Learning and teaching activities are a broad process that began with the existence of human beings on earth. In this process, people's access to activities such as learning and teaching is shaped according to the periods they are in. Today, technology has an important place in terms of its accessibility, making life easier and appealing to a wide audience. In this context, the research aimed to reveal the attitudes of the students of the Faculty of Sports Sciences towards technology, their level of use of information technologies, the impact of information technology use on educational and educational activities, the determination of demographic characteristics affecting their attitudes towards information technologies, as well as their attitudes by measuring them. For this purpose, the levels of Digital Game Playing, Use of Technological Devices and Applications, Virtual Life Preference of students studying at the faculty of sports sciences have been determined. The study group of the study consisted of 513 students who are studying in the 2021-2022 academic year. The data were obtained by using the personal information form and the Information Technologies Usage Scale. Descriptive screening model, one of the quantitative research methods, was used in the study. Since the data show a normal distribution, binary comparisons are also Independent Samples T-Test. For three and more comparisons, One Way Anova test was used. In addition, the Scheffe test, one of the Post-Hoc tests, was applied to determine which group caused the difference in significant results. The use of technological devices and applications has a higher average score compared to other sub-dimensions. For this reason, it has been determined that the students of the faculty of sports sciences are higher and more adequate in the sub-dimension of the use of technological devices and applications in which they have a high level of knowledge in the context of BTKÖ.

References

  • 1. Ersöz B., Özmen M. (2020). Dijitalleşme ve bilişim teknolojilerinin çalışanlar üzerindeki etkileri, Academic Journal of Information Technology. 11(42), 170-179.
  • 2. Artut S. (2014). Teknoloji- İnsan Birlikteliği. Ayrıntı Yayınları. İstanbul.
  • 3. Güçlü G. (2015). Yaşam boyu öğrenme argümanı olarak teknoloji bağımlılığı ve yaşama yansımaları. Yüksek Lisans Tezi, Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi Eğitim Bilimler Enstitüsü. Niğde.
  • 4. Murathan T., Özdemir K. (2017). Investigation of the attitudes of physical education teacher candidates toward teaching profession and sense of competence in terms of some variables. Journal of Education and Learning. 6(4), 229-238.
  • 5. Yabanova U., Bacak B., Yabanova EK. (2016). Hizmet içi eğitimde teknoloji uygulamaları alanının gelişimi. Yönetim Bilimleri Dergisi. 14(27), 557-581.
  • 6. Ally M. (2019). Geleceğin eğitiminde dijital ve çevrimiçi öğretmenin yeterlilik profili. Açık ve Dağıtık Öğrenmede Uluslararası Araştırma Dergisi. 20 (2),1-12.
  • 7. Murathan T., Kaya O. (2016). Evaluation of sports trainers perceptions on computer aided education related to the attitudes toward learning. Universal Journal of Educational Research. 4(2), 416-421.
  • 8. Görmüş C., Semiz K. (2023). Yeni atanmış beden eğitimi ve spor öğretmenlerinin teknolojik pedagojik alan bilgisinin incelenmesi. Spor Bilimleri Dergisi. 34(3), 135-150.
  • 9. Boyd D. (2014). It's complicated: The social lives of networked teens. Yale University Press.
  • 10. Selwyn N. (2021). Education and technology: Key issues and debates. Bloomsbury Publishing.
  • 11. Güvenen O. (1998). Küreselleşme sürecinde bilgi teknolojileri ve bilgi sistemleri stratejileri. Devlet Planlama Teşkilatı Ön Çalışma Raporu. İstanbul.
  • 12. Babaarslan D. (2021). İnternet bağımlılığı ve Covid 19 pandemi süreci arasındaki ilişkinin incelenmesi. Yüksek Lisans Tezi, İstanbul Gelişim Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü. İstanbul.
  • 13. Kaba İ., Doğan T. (2021). Bilişim teknolojileri kullanım ölçeği: geçerlik ve güvenirlik çalışması. Turkish Studies-Educational Sciences. 16(3), 1547-1572.
  • 14. Demir Y., Kutlu M. (2024). Ergenlerde internet bağımlılığı, akademik motivasyon, akademik erteleme ve okula bağlanma arasındaki ilişkiler. Uluslararası Çevrimiçi Eğitim Bilimleri Dergisi, 10 (5), 315-332.
  • 15. Öğüt N., Karakoç E. (2024). Dijital bağımlılık ve psikolojik sağlamlık arasındaki ilişki. Akdeniz Üniv. İletişim Fakültesi Dergisi (Yapay Zekâ ve İletişim). 1-18.
  • 16. Demirci F. (2023). Fizik kimya biyoloji öğretmenlerinin bilişim teknolojileri kullanım düzeyleri ile Web 2.0 araçları kullanım yetkinliklerinin incelenmesi. Yüksek Lisans Tezi, Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü. İstanbul.
  • 17. Çakmur B. (2024). Sınıf öğretmenlerinin bilişim teknolojilerini kullanma düzeylerinin, uzaktan eğitime yönelik tutumlarının ve karşılaştıkları sorunların araştırılması. Doktora Tezi, Atatürk Üniv. Eğitim Bilimleri Enstitüsü. Erzurum.
  • 18. Şengür S., Anagun S. (2021). Sınıf öğretmenlerinin bilişim teknolojileri kullanım düzeyleri ve eğitimde Web 2.0 uygulamaları. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Türk Dünyası Uygulama ve Araştırma Merkezi Eğitim Dergisi, 6(2), 128-150.
  • 19. Baran AG., Kurt ŞK., Tekeli ES. (2017). Yaşlıların dijital teknolojileri kullanım düzeyleri üzerine bir araştırma. İletişim Kuram Araştırma Dergisi, 1(45),1-24.
  • 20. Nuhoğlu H., Seçkin GG. (2021). Öğretmenlerin 21. Yüzyıl öğreten-öğrenen becerileri ile bilişim teknolojisi kullanım düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi. Journal of Kirsehir Education Faculty. 22(3), 1358.
  • 21. Karasar N. (1998). Bilimsel araştırma yöntemi kavramlar, ilkeler, teknikler. 8. Basım. Nobel Yayın Dağıtım. Ankara.
  • 22. Fraenkel-Conrat H. (2012). Comprehensive virology, virus-host interactions immunity to viruses. Springer Science & Business Media. 15.
  • 23. Creswell JD (2017). Farkındalık müdahaleleri. Psikolojinin yıllık incelemesi. 68, 491-516.
  • 24. Tabachnick BG., Fidell LS., Ullman JB. (2007). Using multivariate statistics 5, 481-498. Boston. MA: pearson.
  • 25. Algan CE. (2006). Özel okullarda görev yapan sınıf öğretmenlerinin eğitimde bilgi teknolojileri kullanımı öz-yeterlikleri ve derslerinde bilgi teknolojilerinden yararlanma durumları. Yüksek Lisans Tezi, Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü. İstanbul.
  • 26. Karaman MK., Kurfallı H. (2008). Sınıf öğretmenlerinin bilgi ve iletişim teknolojilerini öğretim amaçlı kullanım düzeyleri. Kuramsal Eğitimbilim Dergisi. 1(2), 43-56.
  • 27. Keskin M. (2008). İlköğretim 1. Kademe sınıf öğretmenlerinin bilişim teknolojileri okuryazarlık düzeylerinin öğrenci başarısını etkileme düzeyi (Afyonkarahisar ili örneği). Yüksek Lisans Tezi, Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. Afyon.
  • 28. Kara S. (2011). İlköğretim okullarında görev yapan öğretmenlerin bilgi ve iletişim teknolojileri yeterliklerinin belirlenmesi İstanbul örneği. Yüksek Lisans Tezi, Bahçeşehir Üniversitesi Fen Bilimler Enstitüsü. İstanbul.
  • 29. İşman A. (2002). Sakarya ili öğretmenlerinin eğitim teknolojileri yönündeki yeterlilikleri. Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. (3).
  • 30. Verim G. (2013). Ortaöğretim kurumlarında görev yapan öğretmenlerin öğretim teknolojileri ve materyal tasarımlarına ilişkin görüşleri. Yüksek Lisans Tezi, Afyon Kocatepe Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü. Afyon.
  • 31. Güneş AM., Buluç B. (2017). Sınıf Öğretmenlerinin Teknoloji Kullanımları ve Öz Yeterlik İnançları Arasındaki İlişki. TÜBAV Bilim Dergisi. 10(1), 94-113.
  • 32. Uyduran M. (2018). Sınıf öğretmenlerinin bilişim teknolojilerini kullanım düzeylerinin farklı değişkenler açısından incelenmesi. Yüksek Lisans Tezi, Gaziantep Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü. Gaziantep.
  • 33. Çelik A. (2019). Öğretmenlerin eğitim teknolojileri kullanım düzeylerinin belirlenmesi: Sakarya ili örneği. Yüksek Lisans Tezi, Sakarya Üniversitesi Eğitim Bilimler Enstitüsü. Sakarya.
  • 34. Aktürk AO., Delen A. (2020). Öğretmenlerin teknoloji kabul düzeyleri ile öz-yeterlik inançları düzeyleri ile öz-yeterlik inançları. Bilim Eğitim Sanat ve Teknoloji Dergisi. 2(4),67-80.
  • 35. Adıgüzel A. (2010). İlköğretim okullarında öğretim teknolojilerinin durumu ve sınıf öğretmenlerinin bu teknolojileri kullanma düzeyleri. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi. 15, 1-17.
  • 36. İlhan S. (2011). İlköğretim sınıf öğretmenlerinin uygulamaya dayalı öğretim teknolojileri ve materyal geliştirme becerileri ile sınıf yönetimi becerileri arasındaki ilişki. Yüksek Lisans Tezi, Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. Afyonkarahisar.
  • 37. Türel YK. (2012). Öğretmenlerin akıllı tahta kullanımına yönelik olumsuz tutumları: Problemler ve ihtiyaçlar. İlköğretim Online. 11(2), 423-439.
  • 38. Çakır R., Oktay S. (2013). Bilgi toplumu olma yolunda öğretmenlerin teknoloji kullanımları. Gazi Üniversitesi Endüstriyel Sanatlar Eğitim Fakültesi Dergisi. 30, 35-54.
  • 39. Koçak Ö. (2013). FATİH Projesi kapsamındaki LCD panel etkileşimli tahta uygulamalarına yönelik öğretmen tutumları (Erzincan ili örneği). Yüksek Lisans Tezi, Atatürk Üniversitesi Eğitim Bilimler Enstitüsü. Erzurum.
  • 40. Tweed SR. (2013). Technology implementation: Teacher age, experience, self efficacy, and professional development as related to classroom technology integration (Doctoral Dissertation). East Tennessee State.
  • 41. Yörük T. (2013). Genel lise yöneticileri, öğretmenleri ve öğrencilerinin teknolojiye karşı tutumları ve eğitimde fatih projesinin kullanımına ilişkin görüşleri üzerine bir araştırma. Yüksek Lisans Tezi, Akdeniz Üniversitesi Eğitim Bilimler Enstitüsü. Antalya.
  • 42. Barut L. (2015). Fen ve teknoloji öğretmenlerinin eğitimde teknoloji kullanımına yönelik tutumları ile bilgisayar öz yeterlik algıları arasındaki ilişki. Yüksek Lisans Tezi, Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü. Kahramanmaraş.
  • 43. Çobanoğlu AO. (2018). Öğretmenlerin eğitim teknolojileri kullanım durumları ile sosyal medya alışkanlıkları arasındaki ilişki. Yüksek Lisans Tezi, Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü. Çanakkale.
  • 44. Hatıpoğlu S. (2018). Öğretmenlerin bilgi teknolojileri kullanımında demografik farklılıklar: konya meslek liseleri araştırması. Yüksek Lisans Tezi, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimleri Enstitüsü. Konya.
  • 45. Özaltaş P. (2023). Beden eğitimi öğretmenlerinin bilişim teknolojileri kullanım düzeylerinin incelenmesi. Yüksek Lisans Tezi, Mardin Artuklu Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü. Mardin.
  • 46. Bodur E. (2019). Öğretmenlerin teknoloji entegrasyonu öz-yeterlikleri ile etkileşimli tahtaya yönelik tutumları arasındaki ilişki. Yüksek Lisans Tezi, Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Bilimler Enstitüsü. Bolu.
  • 47. Demir F. (2019). Sınıf öğretmenlerinin matematik derslerinde eğitim ve öğretim teknolojilerini kullanma düzeylerinin incelenmesi. Yüksek Lisans Tezi, Çanakkale On Sekiz Mart Üniversitesi Eğitim Bilimler Enstitüsü. Çanakkale.
  • 48. Ulaş AH., Ozan C. (2010). Sınıf Öğretmenlerinin Eğitim Teknolojileri Açısından Yeterlilik Düzeyi. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. 14(1), 63- 84.
  • 49. Seferoğlu S. (2014). Öğretim teknolojileri ve materyal tasarımı. 2. Baskı. Pegem Akademi. Ankara.
  • 50. Kaya B. (2017). Sınıf öğretmenlerinin eğitimde teknoloji kullanımına ilişkin tutum düzeyi ile mesleğe yönelik tutumları arasındaki ilişkinin incelenmesi. Yüksek Lisans Tezi, Ahi Evran Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. Kırşehir.
  • 51. Eroldoğan AY. (2007). İlköğretim II. kademe okullarındaki branş öğretmenlerinin, bazı değişkenlere göre öğretim teknolojilerini kullanma düzeylerinin incelenmesi. Yüksek Lisans Tezi, Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. Adana.
  • 52. Baltacı H.(2008). İlköğretim okullarında görev yapan yöneticilerin bilgisayar tutumları ile öz-yeterlilikleri arasındaki ilişkinin incelenmesi. Yüksek Lisans Tezi, Yeditepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. İstanbul.
  • 53. Bodur E. (2019). Öğretmenlerin teknoloji entegrasyonu öz-yeterlikleri ile etkileşimli tahtaya yönelik tutumları arasındaki ilişki. Yüksek Lisans Tezi, Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü. Bolu.
  • 54. Kocaoğlu ÜB. (2015). Lise öğretmenlerinin Fatih projesi teknolojilerini kullanmaya yönelik öz yeterlik inançları: Kayseri ili örneği. Yüksek Lisans Tezi, Sakarya Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü. Sakarya.
  • 55. Toraman M. (2013). İnternet bağımlılığı ve sosyal ağ kullanım düzeylerinin ortaöğretim öğrencilerinin akademik başarıları ile ilişkisinin incelenmesi. Yüksek Lisans Tezi, Fırat Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü. Elazığ.
  • 56. Bağcı H. (2018). Lise öğrencilerinin akıllı telefon bağımlılıklarının farklı değişkenler açısından incelenmesi: Sakarya örneği. Turkish Studies-International Periodical for the Languages, 13(21), 47-60.
  • 57. Eryılmaz S., Sarıçayır D., Yıldız G. (2020). Öğrencilerin bilişim teknolojileri öz yeterlik algısı ile internet bağımlılığının incelenmesi. Eğitim ve Toplum Araştırmaları Dergisi. 7(2), 609-638.
  • 58. Aksoy-Akbaş S. (2022). Lise öğrencilerinin internet bağımlılığı, okula yabancılaşma ve mutluluk düzeyleri arasındaki ilişki. Yüksek Lisans Tezi, Zonguldak Bülent Ecevit Üniversitesi Sosyal Bilimleri Enstitüsü. Zonguldak.
  • 59. Akyürek Mİ. (2020). Lise öğrencilerinde akıllı telefon kullanımı ve bağımlılığı. Turkish Journal of Educational Studies. 7(2), 42-63.
  • 60. Özgür H. (2013). Öğretmen adaylarının sosyal ağ bağımlılığı, etkileşim kaygısı ve yalnızlık düzeyi arasındaki ilişkinin incelenmesi. Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi. 10(2), 667-690.
  • 61. Çam E., Isbulan O. (2012). A new addiction for teacher candidates: Social networks. TOJET. 11(3), 14-19.
  • 62. Arslan ME. (2023). Türkçe öğretmeni adaylarının dijital teknolojiye yönelik tutumlarının incelenmesi. Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü. Çanakkale.
  • 63. Yılmaz M. (2005). İlköğretim 7. sınıflarda simetri konusunun öğretimde eğitim teknolojilerinin başarı ve tutuma etkileri. Yüksek Lisans Tezi, Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü. İstanbul.
  • 64. Aşkar P. ve Olkun, S. (2005). PISA 2003 Sonuçları Açısından Okullarda Bilgi ve İletişim Teknolojileri Kullanımı. Avrasya ve Eğitim Araştırmaları Dergisi. 19 (5), 15-34.
  • 65. Gür D. (2017). Ortaokul öğrencilerinin bilişim teknolojileri kullanımlarına yönelik ebeveynlerin denetim ve tutumlarının değişkenler açısından incelenmesi. Yüksek Lisans Tezi, F. Ü. Eğitim Bilimleri Enstitüsü. Elazığ.
  • 66. Atlı Y., Akar SG. (2019). Sınıf öğretmenlerinin bireysel yenilikçilik özellikleri ile derste teknoloji kullanımına yönelik eğilimleri arasındaki ilişkinin incelenmesi. Uşak Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisi. 2(5),1-31.
There are 66 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Sports Activity Management
Journal Section Research Articles
Authors

Elanur Ayaz 0009-0006-9698-0577

Talha Murathan 0000-0002-9837-3707

Early Pub Date August 26, 2025
Publication Date August 31, 2025
Submission Date April 14, 2025
Acceptance Date August 26, 2025
Published in Issue Year 2025 Volume: 19 Issue: 2

Cite

APA Ayaz, E., & Murathan, T. (2025). SPOR BİLİMLERİ FAKÜLTESİ ÖĞRENCİLERİNİN BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ KULLANIM DÜZEYLERİNİN İNCELENMESİ. Beden Eğitimi Ve Spor Bilimleri Dergisi, 19(2), 278-294.