Öğrenme ve öğretme faaliyetleri insanoğlunun yeryüzünde varoluşu ile başlayan geniş bir süreçtir. Bu süreçte insanların öğrenme ve öğretme gibi faaliyetlere ulaşımı, içinde bulunduğu dönemlere göre şekillenmektedir. Günümüzde, ulaşılabilirliği, hayatı kolaylaştırması, geniş kitlelere hitap etmesi yönüyle teknoloji önemli bir yere sahiptir. Bu bağlamda araştırmada Spor Bilimleri Fakültesi öğrencilerinin teknolojiye yönelik tutumları, bilişim teknolojilerini kullanma düzeyleri, bilişim teknolojisi kullanımlarının eğitim öğretim faaliyetlerine etkisi, bilişim teknolojilerine karşı tutumlarını etkileyen demografik özelliklerin tespit edilmesi ile birlikte tutumlarının ölçülerek ortaya çıkarılması amaçlanmıştır. Bu amaçla spor bilimleri fakültesinde eğitim görmekte olan öğrencilerin Dijital Oyun Oynama, Teknolojik Aygıtların ve Uygulamalarının Kullanımı, Sanal Yaşam Tercihi düzeyleri tespit edilmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu 2021-2022 Eğitim öğretim yılında öğrenim görmekte olan 513 öğrenci oluşturmuştur. Veriler kişisel bilgi formu ve Bilişim Teknolojileri Kulanım Ölçeği (BTKÖ) kullanılarak elde edilmiştir. Çalışmada nicel araştırma yöntemlerinden betimsel tarama modeli kullanılmıştır. Veriler normal dağılım gösterdiği için ikili karşılaştırmalar da Independent Samples T-Test. Üç ve daha fazla karşılaştırmalar için ise One Way Anova testi kullanılmıştır. Ayrıca anlamlı sonuçlarda farkın hangi gruptan kaynaklandığını belirlemek amacıyla Post-Hoc testlerinden Scheffe testi uygulanmıştır. Teknolojik aygıtların ve uygulamalarının kullanımı, diğer alt boyutlara göre daha yüksek puan ortalamasına sahiptir. Bu nedenle spor bilimleri fakültesi öğrencilerinin BTKÖ bağlamında yüksek düzeyde bilgiye sahip oldukları teknolojik aygıtların ve uygulamalarının kullanımı alt boyutunda daha yüksek ve yeterli oldukları belirlenmiştir.
Learning and teaching activities are a broad process that began with the existence of human beings on earth. In this process, people's access to activities such as learning and teaching is shaped according to the periods they are in. Today, technology has an important place in terms of its accessibility, making life easier and appealing to a wide audience. In this context, the research aimed to reveal the attitudes of the students of the Faculty of Sports Sciences towards technology, their level of use of information technologies, the impact of information technology use on educational and educational activities, the determination of demographic characteristics affecting their attitudes towards information technologies, as well as their attitudes by measuring them. For this purpose, the levels of Digital Game Playing, Use of Technological Devices and Applications, Virtual Life Preference of students studying at the faculty of sports sciences have been determined. The study group of the study consisted of 513 students who are studying in the 2021-2022 academic year. The data were obtained by using the personal information form and the Information Technologies Usage Scale. Descriptive screening model, one of the quantitative research methods, was used in the study. Since the data show a normal distribution, binary comparisons are also Independent Samples T-Test. For three and more comparisons, One Way Anova test was used. In addition, the Scheffe test, one of the Post-Hoc tests, was applied to determine which group caused the difference in significant results. The use of technological devices and applications has a higher average score compared to other sub-dimensions. For this reason, it has been determined that the students of the faculty of sports sciences are higher and more adequate in the sub-dimension of the use of technological devices and applications in which they have a high level of knowledge in the context of BTKÖ.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Sports Activity Management |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Early Pub Date | August 26, 2025 |
Publication Date | August 31, 2025 |
Submission Date | April 14, 2025 |
Acceptance Date | August 26, 2025 |
Published in Issue | Year 2025 Volume: 19 Issue: 2 |