Research Article
BibTex RIS Cite

Evaluation of Positioning Strategies in Private Hospitals: The Case of Konya Province

Year 2026, Volume: 4 Issue: 1, 20 - 35

Abstract

The aim of this study is to understand the competitive structure among private hospitals in Konya province and to examine how the services offered by these hospitals are perceived by patients. In this study conducted in Konya, a quantitative research design was used. 397 people were reached using the convenience sampling method. In the study, “Personal Information Form” and “Scale of Factors Important in the Positioning of Healthcare Facilities” were used. The general reliability value of the scale was 0.967. The data were analyzed with the Statistical Package for the Social Sciences (SPSS) program. In addition, independent samples t-test and one-way variance (ANOVA) analysis were applied as analysis methods upon determining that the data were normally distributed. The research results showed that factors such as service quality, staff attitudes, physical elements and consumer costs play an important role in patient preferences. In particular, it was understood that staff attitudes and behaviors are determinants of patient satisfaction. However, it was observed that female participants and individuals with private health insurance gave more importance to these factors in hospital selection.

References

  • Adams, A. M., Ahmed, R., Shuvo, T. A., Yusuf, S. S., Akhter, S., & Anwar, I. (2019). Exploratory qualitative study to understand the underlying motivations and strategies of the private for-profit healthcare sector in urban Bangladesh. BMJ Open, 9(7), 1–11. https://doi.org/10.1136/bmjopen-2018-026586
  • Amarat, M., Akbolat, M., Ünal, Ö., & Baş, T. (2018). Özel sağlık sektöründe mavi okyanus stratejisi. Stratejik Yönetim Araştırmaları Dergisi, 1(1), 125–141. https://doi.org/10.17130/ijmeb.798524
  • Bahadori, M., Teymourzadeh, E., Ravangard, R., Nasiri, A., Raadabadi, M., & Alimohammadzadeh, K. (2016). Factors contributing towards patient’s choice of a hospital clinic from the patients’ and managers’ perspective. Electronic Physician, 8(5), 2378–2387. https://doi.org/10.19082/2378
  • Bostan, S., & Tehci, A. (2020). Sağlık hizmetleri pazarlama stratejileri: Bir nitel araştırma. Uluslararası İktisadi ve İdari İncelemeler Dergisi, (26), 181–194. https://doi.org/10.18092/ulikidince.590734
  • Boyacı, İ. (2024). Dönüşen türkiye sağlık sisteminde özel hastanelerin yayılımı. Yönetim Bilimleri Dergisi, 22(53), 1017–1037. https://doi.org/10.35408/comuybd.1407511
  • Can, E., & Eroğlu, S. (2016). Türkiye’deki özel hastaneler için küresel pazara giriş stratejileri üzerine bir model önerisi. Uluslararası Sağlık Yönetimi ve Stratejileri Araştırma Dergisi, 2(3), 31–44.
  • Çatı, K., Karagöz, Y., Yalman, F., & Öcel, Y. (2018). Sağlık okuryazarlığının hasta memnuniyeti üzerine etkisi. Ekonomik ve Sosyal Araştırmalar Dergisi, 14(1), 67–88.
  • Çavmak, Ş., & Yücedağ-Erdinç, N. (2024). Sağlık sektöründe finansal başarısızlık tahmini: Türkiye Cumhuriyet Merkez Bankası sektör bilançoları üzerine bir uygulama. İşletme Akademisi Dergisi, 5(2), 155–170. https://doi.org/10.26677/TR1010.2024.1423
  • Çiftçi, G. E. (2010). Sağlık hizmetleri pazarlamasında konumlandırma stratejileri: Kırıkkale ili örneği. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Gazi Üniversitesi, Ankara. Deniz, S. & Yüksel, O. (2018). Özel hastane seçimini etkileyen faktörler. International Journal of Social Humanities Sciences Research (JSHSR), 5(27), 3179–3183. https://doi.org/10.26450/jshsr.740
  • Güleç, Ş. N., & Canöz, K. (2023). Özel hastane tercihini etkileyen faktörlerin belirlenmesi: Samsun ili örneği. İstanbul Gelişim Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 10(2), 760–780. https://doi.org/10.17336/igusbd.1115414
  • Hoşgör, H., & Cengiz, E. (2019). İlişkisel pazarlama perspektifinden hastaların davranışsal niyet öncülleri: Kavramsal bir model önerisi. Gümüşhane Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi, 8(4), 501–509.
  • Hoşgör, H., & Cengiz, E. (2020). İlişkisel pazarlama stratejileri, ilişkisel kalite unsurları ve davranışsal niyetler arasındaki ilişkilerin incelenmesi. Hacettepe Sağlık İdaresi Dergisi, 23(3), 465–484.
  • Hoşgör, H., & Gündüz-Hoşgör, D. (2019). Hastaların hastane seçimini etkileyen faktörler: Sistematik derleme (1996-2017). Hacettepe Sağlık İdaresi Dergisi, 22(2), 437–456.
  • Hoşgör, H., & Tosun, N. (2020). Türkiye Sağlık hizmetleri sektöründe hasta memnuniyetini ele alan lisansüstü tezlerin tüketici davranışları çerçevesinde içerik değerlendirmesi. Atatürk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 34(3), 973–999. https://doi.org/10.16951/atauniiibd.710846
  • Inbasagaran, N., Inbasagaran, R. C., & Chandrasekaran, R. (2017). Impact of marketing mix strategy on coimbatore private hospitals performance measured by patient satisfaction: An empirical study. International Journal of Business Management & Research, 7(5), 15–24. https://doi.org/10.24247/ijbmroct20173
  • Işık, O., Erişen, M. A., & Fidan, C. (2016). Tüketicilerin hastane seçiminde etki eden faktörlere ilişkin algılamaları. İşletme Bilimi Dergisi, 4(1), 99–110. https://doi.org/10.22139/ibd.30460
  • Kalaycı, Ş. (2017). SPSS uygulamalı çok değişkenli istatistik teknikleri. Ankara: Dinamik Akademi Yayınları.
  • Karaca, E. (2024). Navigating the waves of health transformation program of Turkey: A critical examination of the shifting landscape for private sector. Ankara Üniversitesi SBF Dergisi, 79(4), 817–833. https://doi.org/10.33630/ausbf.1417584
  • Korucuk, S. (2018). Yeşil lojistik uygulamalarının rekabet gücü ve hastane performansına etkisinin lojistik regresyon analizi ile belirlenmesi: Ankara ili örneği. Cumhuriyet Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 19(1), 280–299.
  • Küçük, A., Çalış-İbiş, K., Madam, G., & Aytuğ-Kanber, N. (2023). Health literacy levels of university students and factors related to patient’s rights. Hastane Öncesi Dergisi, 8(2), 183–202. https://doi.org/10.54409/hod.1305200
  • Lendado, T. A., Bitew, S., Elias, F., Samuel, S., Assele, D. D., & Asefa, M. (2022). Effect of hospital attributes on patient preference among outpatient attendants in Wolaita Zone, Southern Ethiopia: discrete choice experiment study. BMC health services research, 22(1), 1-11. https://doi.org/10.1186/s12913-022-07874-x
  • Mamesa, R. S., Wibowo, S. A., & Wandebori, H. (2024). Proposed marketing strategy to ıncrease sales in Indonesia Private Hospitals. International Journal of Current Science Research and Review, 07(09), 7017–7026. https://doi.org/10.47191/ijcsrr/V7-i9-20
  • Mousavi, N., Adamopoulos, P., & Bockstedt, J.C. (2023). The Decoy Effect and Recommendation Systems. Information Systems Research, 34(4), 1533-1553. https://doi.org/10.1287/isre.2022.1197
  • Munro, B. H. (2005). Statistical methods for health care research. US: Lippincott Williams & Wilkins.
  • Ngeche, J., & Okello, G. (2023). Influence of organizational innovation capabilities on sustainable competitive advantage among private hospitals in Kenya. The University Journal, 4(2), 135–147. https://doi.org/10.59952/tuj.v4i2.144
  • Nüfus ve Vatandaşlık İşlemleri Genel Müdürlüğü. (2024). Türkiye İstatistik Kurumu Tarafından 06.02.2024 Tarihinden Açıklanan 31 Aralık 2023 Tarihli Adrese Dayalı Nüfus Kayıt Sistemi (ADNKS) Sonuçları. 4 Ağustos 2024 tarihinde https://nvi.gov.tr/konya/istatistikler adresinden erişildi.
  • Opeloyeru, O. S., Lawal, N. A., & Agbatogun, K. K. (2021). Healthcare financing and health outcomes: Analysis of oil-producing countries in Africa. Management & Economics Research Journal, 3(2), 88–103. https://doi.org/10.48100/merj.2021.158
  • Park, K., Yang, J., & Chang, D. (2015). The effects of hospital choice factors on customer satisfaction and revisiting ıntention in general hospitals. The Journal of the Korea Contents Association, 15, 375-388. https://doi.org/10.5392/JKCA.2015.15.08.375
  • Sweidy, C. ve Abou-Abbas, L. (2023). Impact of hospital ınternational health services on medical tourism: A review of private lebanese hospitals’ online services and its readiness to be part of a national medical tourism plan. European Journal of Development Studies, 3(5), 98–111. https://doi.org/10.24018/ejdevelop.2023.3.5.315
  • Şahinli, S. (2024). Özel hastanelerin paydaşları ile iletişimi: Linkedin örneği. Journal of Healthcare Management and Leadership, (1), 9–17. https://doi.org/10.35345/johmal.1432460
  • Şantaş, F., Kurşun, A., & Kar, A. (2016). Hastane tercihine etki eden faktörler: Sağlık hizmetleri pazarlaması perspektifinden alan araştırması. Hacettepe Sağlık İdaresi Dergisi, 19(1), 17–33.
  • Tabachnick, B. G., & Fidell, L. S. (2013). Using multivariate statistics (Sixth Ed.). Boston: Pearson. Taş, T. A., & Akış, N. (2016). Sağlık okuryazarlığı. Sürekli Tıp Eğitimi Dergisi, 25(3), 119–124.
  • Taşlıyan, M., & Gök, S. (2012). Kamu ve özel hastanelerde hasta memnuniyeti: Kahramanmaraş’ta bir alan çalışması. KSÜ İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 2(3), 69–94.
  • Toraman, A., Kocabaş, D., & Erdem, R. (2019). Examining factors that have an ımpact on hospital preferences of university staff. Journal of International Health Sciences and Management, 5(9), 16–25.
  • Trisno, A. O., & Berlianto, M. P. (2023). The effect of perceived value, brand ımage, satisfaction, trust and commitment on loyalty at XYZ hospitals, Tangerang. Jurnal Manajemen Kesehatan Indonesia, 11(1), 22–33. https://doi.org/10.14710/jmki.11.1.2023.22-33
  • Tuna, Ö., & Yıldız, M. (2022). Rekabet üstünlüğü sağlamada inovasyon ve rekabet stratejileri arasındaki ilişki. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 31(2), 488–511. https://doi.org/10.35379/cusosbil.1123679
  • Wang, M., Chen, X., Sun, Y., Wang, Q., & Liu, G. (2023). Functions, advantages and challenges facing private healthcare organisations in China’s healthcare system: a qualitative analysis through open-ended questionnaires. BMJ Open, 13(6), 1–9. https://doi.org/10.1136/bmjopen-2022-069381
  • Yazıcıoğlu, F., & Erdoğan, S. (2004). SPSS applied scientific research methods. Ankara: Detay Publishing. Yılık, P., & Beylik, U. (2023). Sağlık harcamalarının hasta memnuniyeti ve yaşam süresi ile ilişkisi. Uluslararası Ekonomi ve Siyaset Bilimleri Akademik Araştırmalar Dergisi, 7(17), 31–38. https://doi.org/10.58202/joecopol.1358514
  • Yılmaz, D., Canbulut Şahiner, N., & Erçelik, Z. E. (2023). Sağlık bilimleri fakültesi öğrencilerinin aşılara ilişkin tutumları ile sağlık okuryazarlığı ilişkisi. Artuklu International Journal of Health Sciences, 3(3), 304–310. https://doi.org/10.58252/artukluder.1292738

Özel Hastanelerde Konumlandırma Stratejilerinin Değerlendirilmesi: Konya İli Örneği

Year 2026, Volume: 4 Issue: 1, 20 - 35

Abstract

Bu çalışmanın amacı, Konya ilindeki özel hastaneler arasındaki rekabetçi yapıyı anlamak ve bu hastanelerin sundukları hizmetlerin hastalar tarafından nasıl algılandığını incelemektir. Konya merkezli yapılan bu araştırmada nicel araştırma deseni kullanılmıştır. Kolayda örneklem yöntemi kullanılarak 397 kişiye ulaşılmıştır. Araştırmada, “Kişisel Bilgi Formu” ve “Sağlık İşletmelerinin Konumlandırmasında Önemli Olan Faktörler Ölçeği” kullanılmıştır. Ölçeğin genel güvenirlilik değeri 0,967’dir. Veriler Statistical Package for the Social Sciences (SPSS) programı ile analiz edilmiştir. Ayrıca analiz yöntemi olarak, verilerin normal dağıldığının tespit edilmesi üzerine, bağımsız gruplarda t testi ve tek yönlü varyans (ANOVA) analizi uygulanmıştır. Araştırma sonuçları, hasta tercihlerinde hizmet kalitesi, personel tutumu, fiziki unsurlar ve tüketici maliyeti gibi faktörlerin önemli rol oynadığını göstermiştir. Özellikle, personel tutum ve davranışlarının hasta memnuniyetinde belirleyici olduğu anlaşılmıştır. Bununla birlikte, kadın katılımcılar ve özel sağlık sigortasına sahip bireylerin, hastane seçiminde bu faktörlere daha fazla önem verdikleri görülmüştür.

Ethical Statement

Hatay Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal ve Beşerî Bilimler Bilimsel Araştırma ve Yayın Etiği Kurulunun 07.11.2024 tarih ve 23 sayılı kararı ile etik kurul onayı alınmıştır.

Supporting Institution

Çalışma için destek alınmamıştır.

Thanks

Yok

References

  • Adams, A. M., Ahmed, R., Shuvo, T. A., Yusuf, S. S., Akhter, S., & Anwar, I. (2019). Exploratory qualitative study to understand the underlying motivations and strategies of the private for-profit healthcare sector in urban Bangladesh. BMJ Open, 9(7), 1–11. https://doi.org/10.1136/bmjopen-2018-026586
  • Amarat, M., Akbolat, M., Ünal, Ö., & Baş, T. (2018). Özel sağlık sektöründe mavi okyanus stratejisi. Stratejik Yönetim Araştırmaları Dergisi, 1(1), 125–141. https://doi.org/10.17130/ijmeb.798524
  • Bahadori, M., Teymourzadeh, E., Ravangard, R., Nasiri, A., Raadabadi, M., & Alimohammadzadeh, K. (2016). Factors contributing towards patient’s choice of a hospital clinic from the patients’ and managers’ perspective. Electronic Physician, 8(5), 2378–2387. https://doi.org/10.19082/2378
  • Bostan, S., & Tehci, A. (2020). Sağlık hizmetleri pazarlama stratejileri: Bir nitel araştırma. Uluslararası İktisadi ve İdari İncelemeler Dergisi, (26), 181–194. https://doi.org/10.18092/ulikidince.590734
  • Boyacı, İ. (2024). Dönüşen türkiye sağlık sisteminde özel hastanelerin yayılımı. Yönetim Bilimleri Dergisi, 22(53), 1017–1037. https://doi.org/10.35408/comuybd.1407511
  • Can, E., & Eroğlu, S. (2016). Türkiye’deki özel hastaneler için küresel pazara giriş stratejileri üzerine bir model önerisi. Uluslararası Sağlık Yönetimi ve Stratejileri Araştırma Dergisi, 2(3), 31–44.
  • Çatı, K., Karagöz, Y., Yalman, F., & Öcel, Y. (2018). Sağlık okuryazarlığının hasta memnuniyeti üzerine etkisi. Ekonomik ve Sosyal Araştırmalar Dergisi, 14(1), 67–88.
  • Çavmak, Ş., & Yücedağ-Erdinç, N. (2024). Sağlık sektöründe finansal başarısızlık tahmini: Türkiye Cumhuriyet Merkez Bankası sektör bilançoları üzerine bir uygulama. İşletme Akademisi Dergisi, 5(2), 155–170. https://doi.org/10.26677/TR1010.2024.1423
  • Çiftçi, G. E. (2010). Sağlık hizmetleri pazarlamasında konumlandırma stratejileri: Kırıkkale ili örneği. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Gazi Üniversitesi, Ankara. Deniz, S. & Yüksel, O. (2018). Özel hastane seçimini etkileyen faktörler. International Journal of Social Humanities Sciences Research (JSHSR), 5(27), 3179–3183. https://doi.org/10.26450/jshsr.740
  • Güleç, Ş. N., & Canöz, K. (2023). Özel hastane tercihini etkileyen faktörlerin belirlenmesi: Samsun ili örneği. İstanbul Gelişim Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 10(2), 760–780. https://doi.org/10.17336/igusbd.1115414
  • Hoşgör, H., & Cengiz, E. (2019). İlişkisel pazarlama perspektifinden hastaların davranışsal niyet öncülleri: Kavramsal bir model önerisi. Gümüşhane Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi, 8(4), 501–509.
  • Hoşgör, H., & Cengiz, E. (2020). İlişkisel pazarlama stratejileri, ilişkisel kalite unsurları ve davranışsal niyetler arasındaki ilişkilerin incelenmesi. Hacettepe Sağlık İdaresi Dergisi, 23(3), 465–484.
  • Hoşgör, H., & Gündüz-Hoşgör, D. (2019). Hastaların hastane seçimini etkileyen faktörler: Sistematik derleme (1996-2017). Hacettepe Sağlık İdaresi Dergisi, 22(2), 437–456.
  • Hoşgör, H., & Tosun, N. (2020). Türkiye Sağlık hizmetleri sektöründe hasta memnuniyetini ele alan lisansüstü tezlerin tüketici davranışları çerçevesinde içerik değerlendirmesi. Atatürk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 34(3), 973–999. https://doi.org/10.16951/atauniiibd.710846
  • Inbasagaran, N., Inbasagaran, R. C., & Chandrasekaran, R. (2017). Impact of marketing mix strategy on coimbatore private hospitals performance measured by patient satisfaction: An empirical study. International Journal of Business Management & Research, 7(5), 15–24. https://doi.org/10.24247/ijbmroct20173
  • Işık, O., Erişen, M. A., & Fidan, C. (2016). Tüketicilerin hastane seçiminde etki eden faktörlere ilişkin algılamaları. İşletme Bilimi Dergisi, 4(1), 99–110. https://doi.org/10.22139/ibd.30460
  • Kalaycı, Ş. (2017). SPSS uygulamalı çok değişkenli istatistik teknikleri. Ankara: Dinamik Akademi Yayınları.
  • Karaca, E. (2024). Navigating the waves of health transformation program of Turkey: A critical examination of the shifting landscape for private sector. Ankara Üniversitesi SBF Dergisi, 79(4), 817–833. https://doi.org/10.33630/ausbf.1417584
  • Korucuk, S. (2018). Yeşil lojistik uygulamalarının rekabet gücü ve hastane performansına etkisinin lojistik regresyon analizi ile belirlenmesi: Ankara ili örneği. Cumhuriyet Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 19(1), 280–299.
  • Küçük, A., Çalış-İbiş, K., Madam, G., & Aytuğ-Kanber, N. (2023). Health literacy levels of university students and factors related to patient’s rights. Hastane Öncesi Dergisi, 8(2), 183–202. https://doi.org/10.54409/hod.1305200
  • Lendado, T. A., Bitew, S., Elias, F., Samuel, S., Assele, D. D., & Asefa, M. (2022). Effect of hospital attributes on patient preference among outpatient attendants in Wolaita Zone, Southern Ethiopia: discrete choice experiment study. BMC health services research, 22(1), 1-11. https://doi.org/10.1186/s12913-022-07874-x
  • Mamesa, R. S., Wibowo, S. A., & Wandebori, H. (2024). Proposed marketing strategy to ıncrease sales in Indonesia Private Hospitals. International Journal of Current Science Research and Review, 07(09), 7017–7026. https://doi.org/10.47191/ijcsrr/V7-i9-20
  • Mousavi, N., Adamopoulos, P., & Bockstedt, J.C. (2023). The Decoy Effect and Recommendation Systems. Information Systems Research, 34(4), 1533-1553. https://doi.org/10.1287/isre.2022.1197
  • Munro, B. H. (2005). Statistical methods for health care research. US: Lippincott Williams & Wilkins.
  • Ngeche, J., & Okello, G. (2023). Influence of organizational innovation capabilities on sustainable competitive advantage among private hospitals in Kenya. The University Journal, 4(2), 135–147. https://doi.org/10.59952/tuj.v4i2.144
  • Nüfus ve Vatandaşlık İşlemleri Genel Müdürlüğü. (2024). Türkiye İstatistik Kurumu Tarafından 06.02.2024 Tarihinden Açıklanan 31 Aralık 2023 Tarihli Adrese Dayalı Nüfus Kayıt Sistemi (ADNKS) Sonuçları. 4 Ağustos 2024 tarihinde https://nvi.gov.tr/konya/istatistikler adresinden erişildi.
  • Opeloyeru, O. S., Lawal, N. A., & Agbatogun, K. K. (2021). Healthcare financing and health outcomes: Analysis of oil-producing countries in Africa. Management & Economics Research Journal, 3(2), 88–103. https://doi.org/10.48100/merj.2021.158
  • Park, K., Yang, J., & Chang, D. (2015). The effects of hospital choice factors on customer satisfaction and revisiting ıntention in general hospitals. The Journal of the Korea Contents Association, 15, 375-388. https://doi.org/10.5392/JKCA.2015.15.08.375
  • Sweidy, C. ve Abou-Abbas, L. (2023). Impact of hospital ınternational health services on medical tourism: A review of private lebanese hospitals’ online services and its readiness to be part of a national medical tourism plan. European Journal of Development Studies, 3(5), 98–111. https://doi.org/10.24018/ejdevelop.2023.3.5.315
  • Şahinli, S. (2024). Özel hastanelerin paydaşları ile iletişimi: Linkedin örneği. Journal of Healthcare Management and Leadership, (1), 9–17. https://doi.org/10.35345/johmal.1432460
  • Şantaş, F., Kurşun, A., & Kar, A. (2016). Hastane tercihine etki eden faktörler: Sağlık hizmetleri pazarlaması perspektifinden alan araştırması. Hacettepe Sağlık İdaresi Dergisi, 19(1), 17–33.
  • Tabachnick, B. G., & Fidell, L. S. (2013). Using multivariate statistics (Sixth Ed.). Boston: Pearson. Taş, T. A., & Akış, N. (2016). Sağlık okuryazarlığı. Sürekli Tıp Eğitimi Dergisi, 25(3), 119–124.
  • Taşlıyan, M., & Gök, S. (2012). Kamu ve özel hastanelerde hasta memnuniyeti: Kahramanmaraş’ta bir alan çalışması. KSÜ İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 2(3), 69–94.
  • Toraman, A., Kocabaş, D., & Erdem, R. (2019). Examining factors that have an ımpact on hospital preferences of university staff. Journal of International Health Sciences and Management, 5(9), 16–25.
  • Trisno, A. O., & Berlianto, M. P. (2023). The effect of perceived value, brand ımage, satisfaction, trust and commitment on loyalty at XYZ hospitals, Tangerang. Jurnal Manajemen Kesehatan Indonesia, 11(1), 22–33. https://doi.org/10.14710/jmki.11.1.2023.22-33
  • Tuna, Ö., & Yıldız, M. (2022). Rekabet üstünlüğü sağlamada inovasyon ve rekabet stratejileri arasındaki ilişki. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 31(2), 488–511. https://doi.org/10.35379/cusosbil.1123679
  • Wang, M., Chen, X., Sun, Y., Wang, Q., & Liu, G. (2023). Functions, advantages and challenges facing private healthcare organisations in China’s healthcare system: a qualitative analysis through open-ended questionnaires. BMJ Open, 13(6), 1–9. https://doi.org/10.1136/bmjopen-2022-069381
  • Yazıcıoğlu, F., & Erdoğan, S. (2004). SPSS applied scientific research methods. Ankara: Detay Publishing. Yılık, P., & Beylik, U. (2023). Sağlık harcamalarının hasta memnuniyeti ve yaşam süresi ile ilişkisi. Uluslararası Ekonomi ve Siyaset Bilimleri Akademik Araştırmalar Dergisi, 7(17), 31–38. https://doi.org/10.58202/joecopol.1358514
  • Yılmaz, D., Canbulut Şahiner, N., & Erçelik, Z. E. (2023). Sağlık bilimleri fakültesi öğrencilerinin aşılara ilişkin tutumları ile sağlık okuryazarlığı ilişkisi. Artuklu International Journal of Health Sciences, 3(3), 304–310. https://doi.org/10.58252/artukluder.1292738
There are 39 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Health Care Administration, Health Management
Journal Section Research Articles
Authors

Mehmet Yorulmaz 0000-0001-6670-165X

Adil Aydoğdu 0000-0003-3940-9412

Ali Göde 0000-0002-6865-6298

Yasemin Özkara 0009-0009-8667-3284

Publication Date November 16, 2025
Submission Date December 22, 2024
Acceptance Date March 4, 2025
Published in Issue Year 2026 Volume: 4 Issue: 1

Cite

APA Yorulmaz, M., Aydoğdu, A., Göde, A., Özkara, Y. (n.d.). Özel Hastanelerde Konumlandırma Stratejilerinin Değerlendirilmesi: Konya İli Örneği. Bilecik Şeyh Edebali University Faculty of Health Sciences Journal, 4(1), 20-35. https://doi.org/10.61535/bseusbfd.1605441

Qualified studies in the following fields can be published in the BSEU-FHSJ;

Health management, nursing, social work, midwifery, child development, occupational therapy, orthotics and prosthesis,
speech and language therapy, audiology, physiotherapy and rehabilitation, nutrition and dietetics, other multidisciplinary studies.

CC BY-NC 4.0

88x31.png

     10754_b04b_ing.png