Marka yönetim ve marka değerleme konusunda faaliyet
gösteren danışmanlık firmaları hazırladıkları marka sıralamalarını ve marka
değerleme sonuçlarını her yıl düzenli olarak yayınlamaktadır. Marka, yüksek
değerli ve az anlaşılır bir varlık olduğu için açıklanan değerleme sonuçları
büyük önem kazanmaktadır. Marka değerleme sonuçları girişimciler, yatırımcılar,
şirket sahipleri ve şirket yöneticileri gibi uygulayıcılar tarafından da
dikkatle takip edilmektedir. Bu çalışma, Türkiye’de faaliyet gösteren seçilmiş şirketlerin
ve bankaların mali performanslarını Brand Finance tarafından düzenli olarak
açıklanan marka değerleri ile karşılaştırmaktadır. Araştırma sonucunda marka
değerinin şirketler için gerçekleşen satışlarından, bankalar için ise net faiz
gelirlerinden daha az olduğu sonucu ortaya çıkmıştır. Şirketlerin ve bankaların
artan finansal performansları marka değerlerini de arttırmaktadır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Business Administration |
Journal Section | Cilt:3 Sayı:8 [tr] |
Authors | |
Publication Date | December 31, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 3 Issue: 8 |