Research Article
BibTex RIS Cite

Covid-19 ve ÖTV Artışlarının Otomotiv Hisse Getirilerine Etkisi

Year 2020, Volume: 4 Issue: 10, 19 - 28, 31.12.2020

Abstract

Otomotiv sektörü, pandemiye rağmen hem satışlarda hem de ihracatta ilk şoku atlatmasının ardından artan bir ivmeyle yaralarını sarmaya devam ediyor. Özellikle salgının ilk dönemlerinde birçok sektör olumsuz etkilenirken, otomotiv, en fazla etkilenen sektörlerin başında gelirken üreticilerin birçoğu üretimlerini durdurmak zorunda kaldı. Öyle ki oluşan arz kısıtından dolayı ikinci el pazarında artan fiyatlar nedeniyle otomobil en çok getiri sağlayan varlıklardan biri haline geldi. ÖTV matrah ve vergi artışı ardından Tofaş yüzde hisseleri 1,63 yükselirken Doğuş Otomotiv hisselerinde yüzde 5,77 düşüş gözlemlendi. Bu bağlamda çalışmada otomotiv şirketi hisse getirilerinin ve borsaya kote tek filo kiralama şirketi olan Beyaz Filo’nun hisse getirilerinin iyi ve kötü haberlere verdikleri asimetrik tepkiler Haber Etkisi Eğrileri kullanılarak inceledi.

References

  • Abrenica, J. (1998), The Asian Automotive Industry: Assessing the roles of state and market in the age of global competition, Asian-Pacific Economic Literature, Sayı.12, 1, 12-26.
  • Aktaş, C. ve Akkurt, H., (2006), ARCH Modelleri ve Türkiye’ye Ait Otomobil Üretimi Verilerinin Farklı Varyanslığının İncelenmesi, Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, Sayı: 16, 87-106
  • Buxmann, P., Ahsen, A., Diaz, L. ve Wol, K. (2004), Usage and evaluation of Supply Chain Management Software - results of an empirical study in the European automotive industry, Information System Journal, 14, 295-309.
  • Cappiello, L., Engle, Sheppard, K., (2006), Asymmetric Dynamics in the Correlations of Global Equity and Bond Returns, Journal of Financial Econometrics, Vol. 4, No. 4, pp. 537–572 Chen, X., Ghysels, E., (2010), News-Good or Bad-and Its Impact on Volatility Predictions over Multiple Horizons, The Society for Financial Studies, Oxford University Press.
  • Çalışkan, N., (2009), Türkiye’de Taşıt Kredilerinin Otomobil Satışlarına Etkisinin Ekonometrik Analizi, Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Müdürlüğü, İstanbul Efe, S., Ü., (2019, Çok Değişkenli DCC-GARCH Modelleri: Otomotiv Sektörü Üzerine Bir Uygulama, Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Ekonometri Anabilim Dalı, İstanbul
  • Nelson, B., D, (1991), Conditional Heteroskedasticity in Asset Returns: A New Approach, Econometrica, Vol. 59, No. 2., pp. 347-370.
  • Reimsdijk, M., Leede, J., (2001), “Flexible Labour Strategy in the Dutch Automotive ve Industry”, Creativity and Innovation Management Vol. 10-4, 243-250
  • Richard, C. (1997), “Training reform in the Australian automotive industry”, International Journal of Training and development, 1-4, 259-270.
  • Singhal, S., Ghosh, S., (2016), Returns and volatility linkages between international crude oil price, metal and other stock indices in India: Evidence from VAR-DCC-GARCH models, Resource Policy, Cilt: 50, 276-288
  • Stewardt, P., Wass, V. (1998), From 'embrace and change to 'engage and change': trade union renewal and new management strategies in the UK automotive industry? New Techonology, Work and Employment, 13:2, 77-93
  • Yılmaz, Ömer, (2001). Atatürk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, Cilt:15, Sayı:1-2, 105-115
Year 2020, Volume: 4 Issue: 10, 19 - 28, 31.12.2020

Abstract

References

  • Abrenica, J. (1998), The Asian Automotive Industry: Assessing the roles of state and market in the age of global competition, Asian-Pacific Economic Literature, Sayı.12, 1, 12-26.
  • Aktaş, C. ve Akkurt, H., (2006), ARCH Modelleri ve Türkiye’ye Ait Otomobil Üretimi Verilerinin Farklı Varyanslığının İncelenmesi, Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, Sayı: 16, 87-106
  • Buxmann, P., Ahsen, A., Diaz, L. ve Wol, K. (2004), Usage and evaluation of Supply Chain Management Software - results of an empirical study in the European automotive industry, Information System Journal, 14, 295-309.
  • Cappiello, L., Engle, Sheppard, K., (2006), Asymmetric Dynamics in the Correlations of Global Equity and Bond Returns, Journal of Financial Econometrics, Vol. 4, No. 4, pp. 537–572 Chen, X., Ghysels, E., (2010), News-Good or Bad-and Its Impact on Volatility Predictions over Multiple Horizons, The Society for Financial Studies, Oxford University Press.
  • Çalışkan, N., (2009), Türkiye’de Taşıt Kredilerinin Otomobil Satışlarına Etkisinin Ekonometrik Analizi, Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Müdürlüğü, İstanbul Efe, S., Ü., (2019, Çok Değişkenli DCC-GARCH Modelleri: Otomotiv Sektörü Üzerine Bir Uygulama, Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Ekonometri Anabilim Dalı, İstanbul
  • Nelson, B., D, (1991), Conditional Heteroskedasticity in Asset Returns: A New Approach, Econometrica, Vol. 59, No. 2., pp. 347-370.
  • Reimsdijk, M., Leede, J., (2001), “Flexible Labour Strategy in the Dutch Automotive ve Industry”, Creativity and Innovation Management Vol. 10-4, 243-250
  • Richard, C. (1997), “Training reform in the Australian automotive industry”, International Journal of Training and development, 1-4, 259-270.
  • Singhal, S., Ghosh, S., (2016), Returns and volatility linkages between international crude oil price, metal and other stock indices in India: Evidence from VAR-DCC-GARCH models, Resource Policy, Cilt: 50, 276-288
  • Stewardt, P., Wass, V. (1998), From 'embrace and change to 'engage and change': trade union renewal and new management strategies in the UK automotive industry? New Techonology, Work and Employment, 13:2, 77-93
  • Yılmaz, Ömer, (2001). Atatürk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, Cilt:15, Sayı:1-2, 105-115
There are 11 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Business Administration
Journal Section Cilt:4 Sayı:10
Authors

Caner Özdurak

Publication Date December 31, 2020
Published in Issue Year 2020 Volume: 4 Issue: 10

Cite

APA Özdurak, C. (2020). Covid-19 ve ÖTV Artışlarının Otomotiv Hisse Getirilerine Etkisi. Bankacılık Ve Sermaye Piyasası Araştırmaları Dergisi, 4(10), 19-28.
AMA Özdurak C. Covid-19 ve ÖTV Artışlarının Otomotiv Hisse Getirilerine Etkisi. Bankacılık ve Sermaye Piyasası Araştırmaları Dergisi. December 2020;4(10):19-28.
Chicago Özdurak, Caner. “Covid-19 Ve ÖTV Artışlarının Otomotiv Hisse Getirilerine Etkisi”. Bankacılık Ve Sermaye Piyasası Araştırmaları Dergisi 4, no. 10 (December 2020): 19-28.
EndNote Özdurak C (December 1, 2020) Covid-19 ve ÖTV Artışlarının Otomotiv Hisse Getirilerine Etkisi. Bankacılık ve Sermaye Piyasası Araştırmaları Dergisi 4 10 19–28.
IEEE C. Özdurak, “Covid-19 ve ÖTV Artışlarının Otomotiv Hisse Getirilerine Etkisi”, Bankacılık ve Sermaye Piyasası Araştırmaları Dergisi, vol. 4, no. 10, pp. 19–28, 2020.
ISNAD Özdurak, Caner. “Covid-19 Ve ÖTV Artışlarının Otomotiv Hisse Getirilerine Etkisi”. Bankacılık ve Sermaye Piyasası Araştırmaları Dergisi 4/10 (December 2020), 19-28.
JAMA Özdurak C. Covid-19 ve ÖTV Artışlarının Otomotiv Hisse Getirilerine Etkisi. Bankacılık ve Sermaye Piyasası Araştırmaları Dergisi. 2020;4:19–28.
MLA Özdurak, Caner. “Covid-19 Ve ÖTV Artışlarının Otomotiv Hisse Getirilerine Etkisi”. Bankacılık Ve Sermaye Piyasası Araştırmaları Dergisi, vol. 4, no. 10, 2020, pp. 19-28.
Vancouver Özdurak C. Covid-19 ve ÖTV Artışlarının Otomotiv Hisse Getirilerine Etkisi. Bankacılık ve Sermaye Piyasası Araştırmaları Dergisi. 2020;4(10):19-28.