COVID-19 pandemi nedeniyle dünya genelinde tüm sektörler krizin eşiğine gelmiş ve global ticaret ciddi anlamda sekteye uğramıştır. Küresel ticarete paralel olarak bankacılık sektörü de salgından olumsuz etkilenmiştir. Ancak bankaların geleneksel hizmetlerinin yanı sıra sunmuş olduğu dijital hizmetlerde artış olduğu yönünde beklenti söz konusudur. Bu bankaların dijital hizmetlerinde ki değişimlerin incelenmesi amaçlanmış Covid-19 sürecinin dijital bankacılık uygulamalarına etkisi analiz edilmiştir. Bu doğrultuda pandemi öncesi ve sonrası 2019-2020 dönemlerinde bankaların dijital hizmetleri olan internet, mobil, ATM ve telefon bankacılığında işlem hacimleri ve müşteri sayılarının incelenmesi amacıyla Türk Bankalar Birliği (TBB) resmî web sitesi ve Bankalararası Kart Merkezinin yayınlamış olduğu bilgiler tablolar şeklinde ele alınmış ve değişimler yorumlanmaya çalışılmıştır.
Elde edilen sonuçlara göre bankaların; Mobil bankacılık, internet banakacılığı, ATM bankacılığı ve telefon bankacılığı işlem hacmi ve müşteri sayılarında ciddi anlamda artış olduğu gözlemlenmiştir. Bu hizmetlerde en çok artış ise mobil bankacılık işlemlerinde görülmüştür. Bu sonuçlara göre Pandemi döneminde mesafenin önemli olması ve bununla birlikte alınan sokağa çıkma tedbirleri kapsamında tüketicilerin dijital bankacılık işlemlerini daha yoğun kullandığını ifade etmek mümkündür.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Business Administration |
Journal Section | 5.Cilt 11.Sayı |
Authors | |
Publication Date | June 30, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 Volume: 5 Issue: 11 |